Met of zonder H?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Julia1979, 7 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    #1 Julia1979, 7 nov 2015
    Laatst bewerkt: 7 nov 2015
    Wij krijgen een meisje! De naam waar we al een tijdje voor gekozen hebben is Benthe of Bente. Onze oudste dochter noemt de baby al steeds zo dus nu nog switchen zou vreemd voelen :)
    Maaaar..waar onze andere namen (vd kids) lekker down to earth haast niet fout te schrijven zijn gaan we dit meisje opzadelen met de rest van haar leven moeten zeggen hoe je dr naam schrijft...oei. Onze andere kinderen heten V.era - M.ees en P.elle. Bent(h)e past prachtig in die heerlijke hollandse lijn..maar met of zonder H? Met H klinkt naar mijn gevoel iets 'liever'..en zonder H is wat stoerder. Er komen steeds meer Benthes voor..en Bente weer wat minder. Maar op zich wil ik daar de beslissing niet op baseren. Qua schrijfwijze past zonder het mooiste in het rijtje. Maar mijn gevoel twijfelt. Wat vinden jullie?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Persoonlijk vind ik met h wel veel mooier in dit soort namen: mirthe, lenthe, marthe, Jenthe, jinthe, ninthe, maar er zijn ook genoeg mensen die het absoluut niets vinden, dus ik denk dat je niet veel verder komt zo op het forum haha.

Ik vind met h meer af in al deze namen, maar ik snap de overweging wel van 'in het rijtje' is het mooier zonder: Ver.a, Mees, Pell.e, Bente. Maar ik vind de naam dan dus gewoon niet zo mooi gespeld en zou toch voor Benthe gaan :p

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik vind het met een h ook mooier, dus Benthe.

4. Sifra

Sifra Niet meer actief

Precies dit

5. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Ik zou voor Benthe gaan!

6. MelZoe

MelZoe Fanatiek lid

6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik kies voor Bente (mijn nichtje heet namelijk Bente Bo 😊 )

Misschien leuk om er eens naar te kijken of je er ook een dubbele naam van kunt maken? Hoeft niet zo moeilijk te worden en staat ook leuk op het kaartje 😉

7. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

8. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Met h is makkelijker denk ik. Ik heet Myrte zonder h en mijn naam wordt altijd verkeerd gespeld, moet het steeds zeggen dat het zonder h is, omdat mensen het automatisch met spellen.

9. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Benthe vind ik mooier en minder letterlijk Ben te (klein/groot)

10. MamavC

MamavC Niet meer actief

Dit wordt 50/50 denk ik ;) zal er toch om gaan wat jullie graag willen.
    Ik vind Bente mooier maar Benthe wat praktischer om bovenstaande reden, de naam is dan wel wat meer "af"

11. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Met h.
    Mooier en zonder h zou je het voor mij moeten spellen omdat ik automatisch met h zou schrijven

12. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Lastig is dat hè. Ik zat zelf zo met de naam Yinthe/Yinte/Jinthe/Jinte. Het kan op vele manieren geschreven worden. En ook daar kreeg ik ieders mening op. Want ja, meer dan dat is het feitelijk niet, er is geen goed of fout.

Uiteindelijk hebben we toch gekozen voor de orginele versie, zoals ik hem in eerste instantie ben tegen gekomen en dat is Yinthe. Ik las op een website reacties van meiden met deze naam over dat het vrijwel altijd zo gespeld werd, ook al was de spelling van hun naam feitelijk anders.

Ik denk dat het ook geldt voor de naam Benthe. Dat is de orginele schrijfwijze (voor mijn gevoel althans). Dus veel mensen zullen het dan denk ik ook automatisch al zo gaan spellen.

Ga dus gewoon op je eigen gevoel af hoe het voor jou het beste klinkt/schrijft. De rest (wel of niet passend in het rijtje namen) is bijzaak;)...het past namelijk altijd:)

13. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Dit, plus dat het met h meer voorkomt dus vaker zo geschreven gaat worden. Scheelt weer corrigeren.

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.920
    15.586
    113
    Nabij Utrecht
    Benthe vind ik veel mooier dan Bente.
    Ik vind Bente te hard klinken ;)

En Benthe is een veel voorkomende naam waardoor mensen hem sneller (zonder voor te spellen) met een H zouden schrijven ;)

15. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Eens met Rogijuli.
    Normaal ben ik niet voor extra letters die voor de uitspraak weinig toevoegen. Maar zonder H staat het zo hard. Wordt dan wat mij betreft meer een naam voor een jongen.
    Dus Benthe.

16. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Ik haak in bij rogijuli en Madelie. Met h ziet het er wat zachter uit en zal een hoop schrijf ergernissen voorkomen.

17. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    In je rijtje staat zonder h leuk, maar ook met h kan dat prima hoor ;)
    Zonder h heb ik ook snel het ben te klein gevoel. Ik zou dus bij deze naam voor de met h versie gaan.

18. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    Benthe

19. maviju

maviju Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.080
    128