Ok dan! Zag hier wel een webadres voorbij komen, maar dat vind ik toch een beetje risico mbt pasvorm ... Ga even speuren
Ik heb hem ook in de fietswinkel gekocht. Kleinste wat ze konden leveren was vanaf 44 cm. Mijn dochter heeft een wit met roze bloemetjes helm. Ik vind hem leuk staan.
ik heb ja gestemd omdat ik dacht dat het om het zelf fietsen ging. op mijn fiets hebben de kids geen helm op. Als Rick zelf fietst heeft hij wel een helm op. Ik twijfel af en toe ook of ie hem wel op moet, ook omdat er zo weinig kinderen met helm op fietsen maar doe het dan toch maar wel. Nu is het eigenlijk meer een stukje gewenning, want met zijwieltjes op de stoep zal het wel meevallen. Maar als hij eenmaal zelf kan fietsen wil hij waarsch. geen helm meer op als hij die nooit op gehad heeft. Qua passen.. dat ga ik nog maar eens uitzoeken.. Deze heeft hij van mn moeder gehad en is wel verstelbaar, maar of ie nou echt goed past?
Toevallig gisteren over dit onderwerp nog een discussie gehad. Mijn zoon heeft wel een helm op. Die kinderhoofdjes zijn hartstikke gevoelig. Natuurlijk vallen ze wel vaker, maar ik zie dan toch wel een erg groot verschil met een val laag bij de grond en een val met de fiets. Ook schreef iemand dat ze de fiets dan wel in een reflex zou tegenhouden/opvangen. Bijna niemand gaat er meer vanuit te vallen met een fiets, dus op het moment dat je ook echt onderuit gaat dan schrik je volgens mij zo erg dat dat reflex te laat komt. Ik vind dat ze het gewoon moeten verplichten. Zo n helm kost geen drol, de veiligheid van kindjes is onbetaalbaar!