"Lotto" vraagt naar vakantieplannen, is dit een val?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jummymummy, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Wat me nou net gebeurde! Ik werd op mijn mobiel gebeld door een prive nummer. Ik hoorde allerlei andere telefonistes op de achtergrond en degene die ik aan de lijn had klonk als een jonge vrouw die goed nederlands sprak. (Het was geen telefoontje vanuit t buitenland ofzo)

Het gesprek ging zo:

Lotto: "Hallo met de Lotto, ik wil u graag iets vragen"
    Ik: "Goedemiddag, ik ben niet geinteresseerd in de Lotto"
    Lotto: "ja ik begrijp dat u zo reageert maar ik wil graag vragen of u dit jaar op vakantie gaat"
    Ik: "Waarom wilt u dit weten. Dit gaat de Lotto helemaal niks aan"
    Lotto: "omdat ik dáárvoor bel!!!"
    Ik: "umm, nou nee. Maar daar heeft de lotto niks mee te maken!" (Beetje jammer dat ik uit reflex antwoord gaf)
    Lotto: "oke. Bedankt voor uw gesprek. Ik wil u graag wijzen op uw recht kwa telemarketing blablabla"

:x wat is hier aan de hand? Is dit een val? Of wil de Lotto serieus weten of mensen op vakantie gaan:(

2. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Dat is heel raar ja.. Als ze een "leuke aanbieding" zouden hebben dan was ze daar denk toch wel op in gegaan...

3. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik had ook een aanbieding verwacht waarbij ik een vakantie kon winnen ofzo. Dat maakte het dus ook nog gekker. Want zodra ik antwoord gaf was ze niet meer geïnteresseerd. Mijn vriend zei ook al "die willen gewoon het huis leeghalen" maar ik vraag het me af, omdat ze dus in een roemoerige ruimte zat en verwees naar het bandje voor de telemarketing enzo

4. Humava

Humava Niet meer actief

Het lijkt me een truc om te kijken wanneer iemand van huis is. Heb nog nooit gehoord dat de lotto of staatsloterij belt om abonnees te werven. Ik zou er ook geen antwoord op geven.

5. ik87

ik87 Bekend lid

23 apr 2013
    741
    0
    16
    Studeren en werken
    limburg
    Ik vind het lijken op een val. Dat roemoerige en bandje kan allemaal opgenomen en afgespeeld zijn. De Lotte zou anders echt geprobeerd hebben hun actie te benoemen.

6. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik denk dat ze het gewoon willen weten zodat ze kunnen zeggen 'oh als u op vakantie kunt kunt u ook vast wel een paar euro aan de lotto betalen'.

7. ik87

ik87 Bekend lid

23 apr 2013
    741
    0
    16
    Studeren en werken
    limburg
    Ik ben al een paar keer gebeld. Heb toevallig een keer een online lot gekocht bij de lotto. Daarna hebben ze me nog een paar keer gebeld. Maar ook al zeg ik meteen dat ik niet geïnteresseerd ben, dan nog benoemen ze dat je een vakantie kan winnen of wat dan ook.

8. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Ik heb dat ook een paar weken terug gehad,dat ik op het werk werd gebeld door de Lotto. Ook vroeg ze toen of ik dit jaar op vakantie ging. Ik heb gezegd dat ik geen tijd voor een gesprek had en vroeg ook hoe komt u aan dit nummer? Ik had dan een prijsvraag ingevuld zei ze. Gesprek heb ik toen snel beëindigd, maar vond het wel raar hoe ze aan het nummer van mijn werk kwam en ook nog naar mij (volledige naam) vroeg :( Heel erg vaag!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Lijkt me ook nep. Zou de Lotto anders even bellen om te vragen of zij daar voor bellen.

10. Humava

Humava Niet meer actief

Oh ok nieuw voor mij. Idd wel vaag dat ze er niet verder op in zijn gegaan.

11. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al geprobeerd maar ze waren al gesloten.

Volgende keer zal ik dan maar weer ouderwets de haak erop gooien. Ik vond dat altijd zo lomp van mezelf dus tegenwoordig probeer ik vriendelijk te blijven en te zeggen dat ik niet geinteresseerd ben. Maar als ze zo gaan bellen dan is dat dus ook afgelopen.

12. MamvanRoos

28 nov 2010
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vandaag ook gebeld door de Lotto. Ze begon hier met de vraag of het goed met ons ging en had het (nog) niet over een vakantie. Was er net als jou snel klaar mee.

13. Danielle27

Danielle27 Actief lid

5 feb 2009
    264
    0
    0
    Ik ben vorige week ook door de Lotto gebeld, ze hebben 'speciaal voor U omdat U eerder heeft meegespeeld' ;) een mooie aanbieding, en als U daaraan meedoet maakt U kans op een reischeque van 4000 euro. Dus gok dat ze daarnaartoe wilde werken. Misschien slecht dagje voor mevrouw de telefoniste? ;)

Deel Deze Pagina