Hoi, ff een vraagje.. Me dochter word rond half 9-9 uur moe ze begint irritant te doen en wrijft in dr oogjes. Normaal gesproken (als ik er zin in heb)wieg ik dr ff en zing een liedje. Wil er geen gewoonte vn maken omdat het dalijk misschien niet anders meer kan, Dus net weer irritant aan het doen dus heb dr op bed gelegd opeens begint ze te krijsen 7-8 min lang. nu is ze stil maar durf nog niet te kijken als ze me ziet begint ze weer.. Zouden jullie gewoon je kindje opbed leggen en laten huilen paar min lang?? zoals ik nu heb gedaan ze is wel stil gelukkig
Persoonlijk vind ik half 9-9uur wel een beetje laat voor een babytje om te gaan slapen, dus ik kan me goed voorstellen dat je kindje tegen die tijd wel wat 'irritant' gaat doen, zoals jij het zegt. In mijn beleving heet dat 'vermoeid'. Verder is het aan jou of jij je er goed bij voelt om je kindje even te laten huilen, of niet. Ik ga uit van de competentie van een kind, waarmee ik bedoel dat een kindje in principe in staat is om zelf in slaap te vallen en daar hoort voor sommige kinderen even wat huilen bij (het verwerken van de dag), max. 20-30 minuten (waarbij ik het persoonlijk belangrijk vind om steeds na 5 minuten even mijn gezicht te laten zien en wat te troosten). Vaak vallen kinderen al ver voor die 20 minuten in slaap. Succes!
Ik ben niet zo van het laten huilen, maar je kunt ook proberen er even bij te zitten, zonder dat ze je kan zien, en dan even je hand op haar lijfje, anders is het misschien wel een grote overgang.
hoi, ja ben het met je eens over dat het te laat is. was laats bij de cb en heb het ook zo verteld aan hun,. maar ze slaapt meestal rond 5-6 dan maak ik dr wakker na 20 min omdat ik weet dat ze dan niet gaat slapen rond 8. maar ik moest dr wakker houden tot 8 daar ben ik nou mee bezig alleen het lukt echt niet.ik speel met dr op de grond enz toch meteen duim erin en slapen.
Klinkt als vermoeid. Maar kan ook te maken hebben dat ze door heeft dat je weg gaat. En dan kunnen ze ook gaan huilen, heeft ze als ze bij vreemde zit ook dit gedrag? Bv ze zit bij iemand op schoot, Je loopt voor bij en ze begint te lachen. maar daarna dikke tranen zo ja. Dan kan het verlatings angst en of inkennig heid zijn. Ze begint nu een leeftijd te krijgen dat ze door heeft als ze huilt van o mama komt. Dus het is nu de kunst om haar duidelijk te maken dat het slaap tijd is. En ja ik snap wat je bedoeld als me dochterjte na zes uur nog in slaap valt krijg ik er met geen mogelijk heid om 8 uur op bed dan is het automatich al later snapje? Mijn dochtertje is nog wel geen zeven maanden maar die heeft het nu ook echt door als ik weg ga of terug kom..En ze vind het prachtig om zich dan te laten horen echt krijsen en kattig doen wat dat betref is het een echt meid
En als je de laatste fles om 6 uur/half 7 geeft en daarna in badje (beetje rozig worden) en naar bed om half 7/7 uur?
ik geef de laatse fles rond 7 half 8..in bad doe ik weleens voordat ze moet slapen. maar doe dr in de ochtend in bad. Misschien kan ik het voortaan gewoon rond 7 doen dan meteen flesje in dr kamer en in bed leggen ofzo ze had een goede ritme in de avond maar doordat het zo heet was tijdje terug ,ging ze steeds uurtje later na bed misschien zit ze nu daarin ofzo?
ik kan dr soms niet pijlen..dan loop ik weg zwaai ik voor de gein lacht ze gewoon. en de andere x wilt ze niet bij me moeder of bij me man op schoot alleen bij mij
Toch iets van verlatings angst dus ook. Als ze dat bij mij doet ga ik niet gelijk naar haar toe. word het erger natuurlijk wel en doe vaak genoeg kiekeboe spelletjes. zit ze bv bij mijn pa of stiefma op schoot. Blijf ik wel tegen haar praten enz maar ik neem haar niet over. Straks krijgt ze nog het gevoel bij die en die is het niet goed. Ga maar huil wil gelijk weer naar mama. Dat is mijn idee er over hoor.En ander zal het weer anders zien als mijn kind zo iets doe pak hem of haar gelijk van schoot. Maar denk dat je nu echt al consucwent moet zijn met slapen. troosten trug gaan enz. Zelfde rituweelen. hier al van af dag een in badje voor het slapen. " binnen kort zal er wel wat bij komen bv liedje of dat ze ook moeilijker inslaap gaat vallen in de avond en hoop dat ik sterk genoeg ben om door te zetten en dat ze dan niet eindigd in mijn bed zo als zoonlief jaren terug. Succes meis
ze is ook wel verwend hoor door mij8) ik ben altijd alleen met dr af en toe komt me ma langs. me man werkt vn 3 tot 1 dus die ziet ze ook niet vaak. als ze bijv huilt hup snel haar oppakken en spelen ze hoeft maar een kucht te geven bijv. nou ga iniedergeval proberen om er een rit aan te geven lekker in de avond een bad laat ik daar eens mee beginnen