Het hangt er vanaf waar je de klemtoon wilt hebben. Ik ken Roan uit te spreken als Ró an. Dus klemtoon op het eerste stukje. Bij Roàn zou ik de klemtoon op het laatste stukje leggen.
Ligt aan d uitspraak, met streepje spreek ik de naam uit als ro-AN (super leuke naam) en zonder streepje als roown (op zn Amerikaans en dan is het totaal niet mijn smaak).
Dank jullie wel voor jullie eerlijke mening! We hebben besloten en ondanks dat ik met streepje nog steeds wel mooier vind (..... niet om speciaal te zijn, of om expres moeilijk te doen, ik vind het gewoon mooier staan .... en dat anderen het streepje onzin of lelijk vinden maakt me eigenlijk ook niet zo veel uit).... gaan we toch voor de versie zonder streepje. Dit omdat ik een hekel heb aan verbeteren, en dacht dat dat met een tweede naam wel mee zou vallen. Maar bij elke instantie waar je je kind inschrijft, zal je 9 vd 10 keer moeten zeggen “sorry, maar er moet een streepje op de a, en dan wel die kant op...!” Daar heb ik dus geen zin in, haha. En voor de uitspraak maakt het niks uit.