2e kindje? oudste 20mnd....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MomToBe, 15 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Een paar vraagjes!
    Wij willen heel graag voor een 2e kindje gaan.. mocht ik nu zwanger worden zal ik dec. ongeveer uitgerekend zijn... m'n oudste is nu bijna 1. Dus ca. 20 mnd als de baby dan zou komen.

Zijn er meer mensen die dit hebben? en hoe deed je dat dan qua kinderwagen etc? kan mijn oudste dan al op een kiddyboard? of moet ik een duowagen aanschaffen?

En zijn er ook mensen hier die rekening houden met de periode dat ze zwangerschapsverlof willen of dat uitkomt op het werk? ik heb wel een verantwoordelijke baan en eigenlijk is januari bij ons top drukte! Aan de ene kant wil ik collegiaal doen aan de andere kant heb ik zoiets van tja, dat moeten ze ook incalculeren zoiets.. aangezien ze weten dat ik al 1 kindje heb..

Hoe denken jullie hier over?

Hebben jullie nog positieve of negatieve ervaringen qua de leeftijd?

Groetjes!

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met 2 kindjes maar met je werk betreft vind ik dat een kindje niet te plannen is hoe graag je dat ook zou willen.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    als jij je zwangerschap zo kan plannen dat je in januari niet met verlof bent vind ik dat knap ;)
    Ik zou me er niet druk om maken!

succes ermee!

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Als ik beval is daan 18 19 maanden wij zijn opzoek naar een goede duo wagen.

wij kopen voor de baby een nieuwe kamer omdat wij Daan nog te jong vinden voor een meegroeibedje of een andere kamer met nog een ledikantje.

Ik zou echt geen rekening met het werk houden het klinkt hard maar iedereen is vervangbaar.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame is 20 maand als deze geboren wordt
    wij hebben een kinderwagen met een kiddyboard erachter

6. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    als het hier goed was afgelopen de zwangerschap..
    wouden wij ook een kiddyboard die paste niet achter onze wagen dus voor de kleine stukken wou ik een draagdoek kopen... en voor de grote stukken lopen doe ik dan toch alleen met mijn vriend dus zou alysia in de buggy gaan en de kleine in de kinderwagbak gewoon...

en werk geen ervaring mee ;)

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Nick zal 18 mnd zijn als onze uk komt. Hier voor Nick een peuterbed gekocht. Verder lenen wij een duowagen van een vriendin van mij. Ik moet zeggen dat ik graag en veel wandel, dus dat een kiddyboard voor mij geen optie is. Geloof niet dat Nick er op gaat blijven staan langere tijd en dan kom ik nog nauwelijks vooruit. dus ik denk dat de duowagen wel makkelijk is.
    en ten aanzien van werk....iedereen is vervangbaar. Je werkgever heeft als je het rond de 12 weken verteld een week of 22-24 om vervanging te regelen. Overigens zou het natuurlijk erg leuk zijn als het meteen lukte, maar die garantie heb je beslist niet!

8. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Onze zoon zal 15 maanden zijn en wij schaffen dus een duo wagen aan omdat de kleine dan nog lekker moet kunnen slapen tijdens een wandeling. Betreft werk. Tja ik leef niet om te werken dus ik hou er totaal geen rekening mee wanneer ik verlof heb en hoe dat mijn baas uit komt.

9. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn zal 23 maand zijn wanneer de kleine geboren wordt.
    Ik schaf geen dure duowagen aan....voor dat eventjes dat je m maar gebruikt. Ik zit te denken aan zo'n kiddyboard met een zitje of aan een goedkope duobuggy (nou ja goedkoop :rolleyes: nog 200 euro)

Lynn blijft in haar ledikantje liggen en voor de beeb kopen we een nieuw ledikantje. Het ledikantje biedt haar nog zoveel veiligheid en begrenzing.

De commode gaat wel weg bij Lynn op de kamer. Het verschonen doe ik wel ergens anders.

Tja en met werk....ik zal er geen rekening mee houden. Ik zal allang blij zijn als ik zwanger was en me niet druk maken over welke periode.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat is nog wel te plannen hoor... Voorlopig een paar maanden niet klussen... ;)

Maar dat was niet de bedoeling geloof ik.. :) Ik heb geen ervaring met een tweede, maar ik kan je wel vertellen dat ik er dus geen rekening mee ga houden wat de baas goed uit zou komen... Ik heb vorig jaar de hele zomer (van half april tot half september) verlof gehad en dat is echt een kl*tetijd bij ons ivm vakanties enz. Jammer dan voor de baas en zijn mooie planning.. Je mag blij zijn dat je zwanger kunt worden...

11. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Hallo!

Bedankt allemaal voor jullie reacties....
    Ja dat is inderdaad ook zo... eigenlijk onzin om rekening te gaan houden met het werk..
    Ik zou gewoon dolgelukkig zijn als ik meteen zwanger zou worden....
    En qua bedje en duowagen etc, moeten we nog maar even gaan kijken... ik had ook al bedacht om de kleine evt eerst in een wiegje te doen, dan kan de oudste nog wat langer in haar ledikant en daarna in een gewoon bed wel met zo'n veiligheidsding aan de zijkant...

Groetjes!

12. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik zou als ik jou kijken hoe je eerste kindje zich ontwikkeld in de tijd dat je zwanger bent, je kan dan altijd nog een duowagen kopen als je bang bent dat je kindje nog geen einde kan lopen of dan kiezen voor zo een kiddyboard.
    Wij zijn ook bezig voor een 2de en mocht ik zwanger zijn wil ik het dus op deze manier gaan doen want ik kan wel een duowagen kopen aan het begin van de zwangerschap maar misschien heb ik hem wel niet nodig.
    Ik wil stijn zelf ook pas bij 2 jaar naar een groter bed doen dus als ik nu zwanger zou zijn zou ik voor de 2de ook een wiegje aanschaffen/lenen.

13. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,
    Wij gaan ook voor een tweede, mocht ik deze ronde zwanger raken, dan is mijn zoontje 14 maanden als er een brusje komt. Wij hebben dan hoogstwaarschijnlijk een duowagen nodig, maar dat bekijken we wel als ik eenmaal zwanger ben.

Ik heb trouwens ook een plaatje van een Strolli-Rider gezien, dat is een fietsje voor aan de kinderwagen, dan hoeft je kindje niet te staan en kan gewoon zitten.

Persoonlijk zou ik geen rekening houden met je werk.
    Stel je voor dat je wel rekening wilt houden met je werk. Dan zou je nog even 3 a 4 maanden moeten wachten voor een tweede. Maarja, als je zwangerschap dan niet vlekkeloos verloopt, moet je in de ziektewet en ben je alsnog in januari niet beschikbaar. Of duurt het dan nog langer dan een half jaar voor je zwanger bent en ben je ook in januari (maar dan 2010) met verlof.

Groetjes Saskia

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Waarom een kiddyboard aanschaffen van 200 euro als er al duowagens zijn van 150 euro? Dat vind ik net zo onlogisch als zo'n buggypod, die zijn ook veel duurder dan een duobuggy (een topmark of kees tandem heb je voor minder dan 200 euro) Of een tweedehands duur merk via mp?

15. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Ik dacht dat zo'n kiddyboard maar een paar tientjes was.... :( Hhmm!
    Ik kijk gewoon te zijner tijd hoe ver het met de oudste is, of zij al goed kan lopen etc.

En ik zal ze waarschijnlijk wel allebei in een ledikant doen.. dus de oudste ook nog een tijdje.. ik kan die van een vriendin krijgen. Dus dat scheelt weer...

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Kiddyboard 200 euro?!?! Waar heb jij die gekocht dan, die van mij was 60 euro, en je kan ze ook op marktplaats krijgen!

Ik heb 5 kinderen vrij snel op elkaar gekregen en mijn ervaring is dat je welkan huilen als je in de stad staat of tijdens eenfijne wandeling met een jammerend kind van moeheid (of kou) op zo'n board. Ik vind persoonlijk 20 maanden nog erg jong om alles lopend of staand te laten doen.
    In principe hebben al mijn kinderen tot 3 jaar in de wagen gezeten.
    Ze zijn nog zo klein met 20 maanden, laat toch lekker warm en zacht in de voetenzak in de buggy kruipen, heerlijk wegdommelen tijdens een wandeling met mama ;)

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gaan nu ook voor een tweede, eigenlijk meteen sinds de geboorte van Eva al. Nu is de kans erg klein dat het dit jaar raak is hoor, maar goed, het zou kunnen.
    Rekening houden met mijn werkgever doe ik niet, ze redden het nu toch ook zonder mij, dat zal straks ook wel weer lukken toch?
    Ik zou voor een kindje tot in ieder geval 2,5 jaar wel een duowagen kopen. Of je baby in een draagzak tot die tijd. Een kiddyboard lijkt me voor die tijd niet erg praktisch en een beetje sneu voor de oudste, al zo snel zo lang moeten staan en dat zal ook wel drama worden zo af en toe denk ik.
    Wat het bedje betreft, wij hebben een wieg en ledikant, Eva ligt nu dus in de wieg, maar tegen de tijd dat er een broertje of zusje komt ligt ze allang in haar ledikant.

18. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Hier zat er 16,5 maand tussen nummer 1 en 2. We hebben een kiddyboard van vrienden gekregen voor achter de kinderwagen. Anique kan al goed lopen en staan dus op de kleine stukken lukt het allemaal wel. We hebben ook een buggy dus mochten we met zijn allen weggaan dan gaan de buggy en de kinderwagen gewoon mee.
    We hebben een ledikantje via MP gekocht, een commode en een kast hebben we weer nieuw aangeschaft. Van de commode kan je later een bureau maken en de kast blijft gewoon de kast dus dat is nooit weg.
    En wat het werk betreft? Daar heb ik echt geen rekening mee gehouden.........

19. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Britt zal 21 maanden zijn als de tweede komt. Wij schaffen een duo wagen aan, omdat we Britt dan nog te klein vind om op een kiddyboard te staan.

Enne...ik zou geen rekening houden met je werk hoor!

20. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    kiddy boards zijn nieuw rond de 60/70 euro
    via marktplaats kun je ze ook wel vinden

Deel Deze Pagina