Onze zoon heeft nu een 16 inch fietsje en deze staat op de laagste stand. Hij kan goed op en af stappen, kan zittend wel met zn voeten bij de grond, alleen hij trapt de benen onder zn lijf vandaan. Moet ik nu een grotere aanschaffen? Of hoort dit er gewoon bij?
dit hoort er gewoon bij.... - je bedoelt dat hij zo hard moet trappen toch? Als hij qua lengte eenmaal naar 20 inch kan- en dus met z'n voeten bij de grond (of in elk geval half) dan kun je overstappen. Grotere wielen zijn inderdaad heerlijk . Zijn lichaamslengte zegt overigens niet alles: De één heeft relatief lange beentjes en de andere wat kortere.
Hier bij die lengte over naar 20 inch gegaan, maar dat was nog krap aan dus m nog een paar maanden door laten fietsen op 16 en toen overgestapt
mijn dochter is 1.09 en heeft een 16", een 20" is veel te groot. Wel kan ze op de 18" van een vriendinnetje, dus met een laag frame zou dat wel kunnen misschien.
Hij heeft verhoudingsgewijs wel iets korte benen, dus 16 inch zou heel gebruikelijk moeten zijn? Hij moet idd flink trappen dus grotere wielen ziuden heerlijk zijn nog even wachten dus...
Mijn zoon is net over naar 16". Het is gewoon wel belangrijk dat ze bij de grond kunnen. Dus nog even wachten zou ik denken. Tegelijkertijd is de ene fiets de andere niet, misschien even gaan passen bij een fietswinkel?
Ik zie het probleem van veel trappen niet... zo krijgt hij sterke benen. Wij zijn juist aan het fietsen met onze zoon om zijn benen te trainen. Hij heeft ook 16 inch, 20 is nog veel te groot.
Mijn zoon is wat langer, maar 16 inch is prima. Ik zie hem ook nog niet zo snel overgaan. De fiets van 20 inch staat hier al op zolder (gekregen), maar is echt weer een stuk groter.
Mijn dochter is 1.03 en heeft nog een 12" fiets. Past echt nog prima. Ja ze moet hard trappen, maar dat is altijd toch bij die kleintjes? Ik vind 16" al erg groot ogen voor haar! Deze staat nog op de laagste stand!
Nou ja, ze worden wel wat sneller moe. Ook gaat het wat langzamer. Maar het is wel goede training. We zijn wel bewust overgestapt op 16" sinds hij zelf op kan starten. Hiermee kan hij wel echt een stuk fietsen, met de 12" haalde hij de bakker met moeite. Daarnaast vindt hij zichzelf heel groot nu . Als hij er zelf niet zo veel over zegt zou ik er niet zelf over beginnen.