Hallo dames, ik heb 2 vraagjes. Mijn zoontje is bijna 15 maanden en hij krijgt 's ochtends altijd een flesje opvolgmelk. Nou is dit niet een echt ontbijt natuurlijk, maar hij wordt vaak rond 06.00 uur wakker en dan gaat ie na het flesje weer terug naar bed. Ik zie het niet zitten om al zo vroeg aan tafel te gaan om te ontbijten met een broodje, maar ik vraag me af hoe julliedat doen? En als ik dan pap in zijn flesje zou doen om toch wat vezels mee te geven, dan loop ik altijd zo te pielen met hoeveel schepjes; ik heb inmiddels diverse spenen, met groot gat, papflesspeen, 123speen, maar of het is te dun en het stroomt er zo uit (mannetje is ntuurlijk gewend om flink te trekken aan de fles) of het is te dik en hij zuigt zich een ongeluk. Iemand een goede tip? Dank!
wij gebruiken van difrax de L speen voor de bambix. Maar eh hier begint de dag gewoon om 6 uur hoor (met mazzel ;: )
pap uit een flesje vind ik niks. Lukt voor geen meter. Hier gewoon een flesje en een broodje als we opstaan. Als het erg vroeg is en hij is moe leg ik hem wel eens terug na zijn flesje en geef hem gewoon een broodje als hij weer wakker is.
Hier wordt gewoon beneden ontbeten, of ik het nu leuk vind of niet, ik vind het normaal . Dat is dus meestal om 6 uur.
om 6 uur een flesje en om 8 uur een broodje is prima lijkt mij. niet iedereen begint de dag om 6 uur. als het voor jou normaal is om de dag om 8 uur te beginnen dan doe je dat toch? je kindje geeft zelf ook wel aan wat hij wil.
Je kunt voor een paar dagen de juiste hoeveelheid pappoeder bewaren in melkpoederbakjes. Dan ben je niet elke dag aan het afmeten. Vanaf 1 jaar dronk mijn dochter niet meer uit een speen, maar deed ik een tuit op de aventflesjes en daar dronk ze dan haar pap uit.
Hier gebruikte ik ook wel eens een 1-2-3 speen die ik eventueel nog wat groter knipte... ging prima! Maar ook de L-speen van difrax gaat goed! Als er hier een papfles gegeven werd/ wordt dan doe ik gewoon 6 el bambix 8 granen op 150cc melk + 50cc water. Geen probleem om door de fles te geven! Ik heb ook nog nooit om 6u aan de ontbijttafel gezeten met mijn dochter. Toen ze nog voor 7u wakker werd maakte ik ook altijd een fles pap, die dronk ze op en ging weer naar bed tot 9.30u. Nu wordt ze meestal 8-8.30u wakker, dus dan staan we natuurlijk wel op! Als je dan uiteindelijk op staat kun je meteen fruit geven of zo.. en dan rond lunchtijd weer brood.