Hallo, Weet iemand misschien hoe een 2e bevalling verloopt, als de 1e een keizersnede is geweest. Ze zeggen altijd dat een 2e makkelijker/sneller gaat omdat er al eerder een kindje is doorgekomen...maar ja bij een keizersnede is dit natuurlijk niet zo... Mijn zoontje lag bij de 1e bevalling in stuit, wel geprobeerd normaal te bevallen, maar uiteindelijk is dit bij 8cm toch een keizersnede geworden, (de ontsluiting duurde ook heel lang), als alles gewoon normaal blijft verlopen, ga ik straks normaal bevallen, maar nu vraag ik me steeds af of dit dan word gezien als een 1e bevalling (qua tijd en ontsluiting dan)...Zie er namelijk wel een beetje tegenop omdat het verleden x zolang duurde (misschien ook door de stuit, maar toch) weet iemand hier meer over of heeft er ervaring mee?
Hallo, Ik heb er zelf geen ervaring mee maar volgens mij heeft het er niets mee te maken of een kind nu met keizersnede is geboren of via de normale weg, maar het heeft te maken met de ontsluiting die je hebt gehad. Als je al eerder ontsluiting hebt gehad is de baarmoeder week en gaat deze makkelijker open. Dit wil echter niet zeggen dat de bevalling sneller gaat dan de eerste, elke bevalling is natuurlijk anders.
Ja, dat heb ik ook gehoord. Bij de eerste duurt het verstrijken erg lang en bij een tweede gebeurt dat niet meer. Dus dat zou het probleem niet moeten zijn, dat heb je al achter de rug. Grote kans dat deze bevalling dus sneller en makkelijker gaat. Ik ken veel verhalen van vrouwen die na een keizersnede weer een natuurlijke bevalling hadden. Ik hoop voor je dat alles goed verloopt!
die vraag heb ik nu ook1 Mijn eerste bevalling heb ik wel 10 CM ontsluiting gehad, maar Stef is met een keizersnee geboren omdat hij niet door mijn bekken paste. Nu wild e gyn het toch wederom op de natuurlijke wijze proberen.. Mijn redenatie lijkt inderdaad dat de baarmoedermond misschien sneller kan ontsluiten omdat er al eerder ontsluiting geweest is. Het persen en de uitdrijving lijkt mij dat het gaat als bij een eerste bevalling, want daar is nog niets uitgerekt ! Maar ben wel benieuwd naar ervaringen! En anders Puk: Ik hoop jou snel te kunnen vertellen hoe het verschil dit keer was in vergelijking met de bevalling van Stef!
Ik hoop het wel, dat het na een keizersnede mogelijk is om op natuurlijke wijze te bevallen. In ieder geval staan bij mij alle seinen op groen. Er zou vandaag een draaipoging worden gedaan, omdat ook onze tweede weer in stuit lag. Maar die draaipoging bleek niet meer nodig, want de kleine was op het nippertje nog zelf de goede kant op gedraaid. In het bevallingsgesprek dat ik vandaag in het zieken huis heb gehad, gaf de verpleegkundige aan dat je het het beste wel als je eerste bevalling kunt beschouwen qua tijd en verloop. Maar misschien is dat alleen maar zo omdat het vorige keer een geplande keizersnede was en ik geen weeën etc heb gehad. Misschien dat bepaalde fasen toch sneller gaan als je van tevoren wel weeën en ontsluiting hebt gehad. In ieder geval heel veel succes met de laatste loodjes en een voorspoedige bevalling gewenst! Groetjes, Wendy
Bedankt voor jullie snelle reacties, zo had ik het inderdaad nog niet bekeken ( dat je inderdaad al eerder ontsluiting hebt gehad, bedoel ik dan ) En de ene bevalling is de andere natuurlijk niet....het is toch uiteindelijk maar afwachten! Denk ook wel dat als het hoofdje naar beneden ligt het ook wel wat sneller gaat, omdat er meer druk ontstaat (zoiets zeiden ze teminste bij de eerste bevalling) Nou, mama van stef, succes nog de aankomende daagjes en hoor graag hoe het voor jou is verlopen... groetjes puk
Mijn eerste is met een spoedkeizersnee geboren. Ik had toen nog geen weeën of niks. Bij de tweede zei de gyn dat ik deze bevalling als eerste bevalling moest rekenen omdat het nog niet eerder tot weeën en ontsluiting was gekomen. Nou dat klopt ook wel, mijn bevalling heeft 34,5 uur geduurd. Ontsluiting vorderde niet. Dus ik denk dat bij jou het wel wat sneller zou kunnen gaan omdat jij pas op het laatste moment een ks hebt gehad.
Dit is ook iets wat ik me afvraag. Bevalling is vorige keer een ingeleide bevalling geworden bij 42 weken. Qua ontsluiting niet verder gekomen dan 5 cm en toen een ks. Dus wat ik een volgende keer moet verwachten? Ik ga maar vanuit dat het ook weer zeer lang gaat duren.
Ik heb de eerste keer een spoedkeizersnee gehad na vijftien uur weeën en volledige ontsluiting. De tweede keer ging het veel vlotter, in vier uur tijd volledige ontsluiting. Helaas is het toch weer in een spoedks geëindigd omdat er bij mij anatomisch iets fout zit.
dus mijn theorie van snelle rontsluiting lijkt wel wat te kloppen! hopelijk gaat het bij mij ook sneller als de eerste, duurde 22 uur
Als je 10 cm ontsluiting hebt gehad en daarna een kijzersnee, dan heb je grote kans dat het nu sneller gaat. Maar qua het kindje eruit persen gaat het niet sneller volgens mij (omdat er nog geen kindje doorheen is gegaan)
ik ben blijven hangen op 5 cm en toen een keizersnede dus een volgende x kan het weer zo lang gaan duren?
Ik ben ook heel erg benieuwd naar meer verhalen. Mijn eerste kindje is geboren via een spoedkeizersnede en ik ben binnen een half jaar na de ks weer zwanger geworden, ik ging er vanuit omdat het zo snel op elkaar is dat ik weer een ks zal krijgen maar de gyn. vertelde me dat het misschien ook wel een natuurlijke bevalling kan worden. Misschien hebben meer dames dit meegemaakt? Ik zie wel tegen een normale bevalling op, ben bang voor het litteken want ik heb er tijdens de zwangerschap al veel last van.
mijn eerste bevalling is ook geeindigd en een keizersnede. Heb er 72 uur overgedaan om 4cm ontsluiting te krijgen. Kreeg na 60 uur weeopwekkers (had toen 3cm ontsluiting)en ze hebben de vliezen gebroken, maar na ongeveer 12 uur was het nog maar 4cm. En aangezien ik koorts kreeg en ook nog antibiotica moest en omdat de ontsluiting niet opschoot, het zette helemaal van binnen op, hebben ze voor een keizersnede gekozen, iedereen werd van huis opgetrommeld, het was namelijk zondagavond. Nu ben ik weer zwanger geworden na dik 7 maand en ik mocht kiezen wat ik wou een gewone bevalling of een keizersnede. Heb met mijn grote mond geroepen een normale bevalling, maar als ik alles een beetje nalees, ben ik toch wel een beetje bang geworden.
Ik ben de eerste keer ook met een KS bevallen. Toen geen weeen gehad, ook geen ontsluiting. Mijn gyn. zei me ook dat ik de volgende bevalling als 1e moest zien. En dat het dus wel even kon duren... Onze 2e is natuurlijk geboren. In nog geen 3,5 uur! Dus in mijn geval ging het heel snel.