Hallo, Weet iemand misschien hoe een 2e bevalling verloopt, als de 1e een keizersnede is geweest. Ze zeggen altijd dat een 2e makkelijker/sneller gaat omdat er al eerder een kindje is doorgekomen...maar ja bij een keizersnede is dit natuurlijk niet zo... Mijn zoontje lag bij de 1e bevalling in stuit, wel geprobeerd normaal te bevallen, maar uiteindelijk is dit bij 8cm toch een keizersnede geworden, (de ontsluiting duurde ook heel lang), als alles gewoon normaal blijft verlopen, ga ik straks normaal bevallen, maar nu vraag ik me steeds af of dit dan word gezien als een 1e bevalling (qua tijd en ontsluiting dan)...Zie er namelijk wel een beetje tegenop omdat het verleden x zolang duurde (misschien ook door de stuit, maar toch) weet iemand hier meer over of heeft er ervaring mee?
Hallo, Ik heb er zelf geen ervaring mee maar volgens mij heeft het er niets mee te maken of een kind nu met keizersnede is geboren of via de normale weg, maar het heeft te maken met de ontsluiting die je hebt gehad. Als je al eerder ontsluiting hebt gehad is de baarmoeder week en gaat deze makkelijker open. Dit wil echter niet zeggen dat de bevalling sneller gaat dan de eerste, elke bevalling is natuurlijk anders.
Ja, dat heb ik ook gehoord. Bij de eerste duurt het verstrijken erg lang en bij een tweede gebeurt dat niet meer. Dus dat zou het probleem niet moeten zijn, dat heb je al achter de rug. Grote kans dat deze bevalling dus sneller en makkelijker gaat. Ik ken veel verhalen van vrouwen die na een keizersnede weer een natuurlijke bevalling hadden. Ik hoop voor je dat alles goed verloopt!