met open armen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Zara75, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Prachtige aflevering weer!

2. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Mijn zus heeft 2 kinderen uit Colombia geadopteerd. Zij moesten bij beiden kinderen enkele weken in Colombia blijven om de kinderen te laten wennen. Bij aankomst op Schiphol stond er wat familie, we hebben ze thuisgebracht en daarna met rust gelaten. Toen ze dan op visite kwamen waren alle zorgtaken voor de ouders. Mijn zus heeft ook de eerste weken niet gewerkt. Vanaf dat ze het een beetje konden begrijpen hebben ze verteld over hun bio-moeders. Inmiddels is er via een bureau contact met de bio moeders. Mochten de kinderen later contact willen, weten ze waar de moeders wonen. Er hangt zelfs een schilderij van mijn neefjes bio moeder hier in hun huis. Doordat mijn zus en zwager er zo open over zijn, denk ik dat het geslaagde adopties zijn. Geadopteerd met 3 maanden, ze zijn nu 10 en 8.

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Adoptie is een veel te complex onderwerp om er een oppervlakkig tv programma van te maken. Ik als aanstaande adoptie ouder vind het een vreselijk programma. Adoptiekinderen hebben het al zo moeilijk en zwaar en die eerste periode is zo traumatisch. Hoe bedenk je het als ouder om je kind zo kwetsbaar vast te laten leggen op tv... Al die camera's erbij terwijl zij al zo moeten wennen aan die mensen die hun ouders gaan worden. Walgelijk. Ik snap de betrokken instanties ook niet. Hebben die ouders niet opgelet bij de VIA?! En de raadsgesprekken voor de kinderbescherming... Zo heftig en dan er een oppervlakkig emoprogramma van maken. Bah!
    Dit programma is voor heel veel geadopteerden erg kwetsend denk ik.

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
  5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik snap niet waarom ze een kindje wat al 2 jaar een naam draagt ineens een andere naam geven. De naam hoort bij de afkomst van het kindje.

6. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Al noemde ze hem piet, Kees of Klaas. Wat een mega liefdevol gezin waar dat kindje terecht komt.

7. soeza

soeza Niet meer actief

Vond ik ook apart... Waarom niet gewoon zijn eigen naam aanhouden?

8. soeza

soeza Niet meer actief

Oei... Hartverscheurend dit :(

9. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Liefdevol of niet.... je neemt het kind wel iets af wat van hem/haar was. En het heeft al zoveel achter moeten laten.
    Misschien de link van Buffy maar eens openen en lezen.... ;)

10. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik schakel net in..net op een moment dat het kindje enorm huilt..en maar eromheen met allerlei camera's flitsen...grijpt me wel aan zeg

11. Marbella

Marbella Niet meer actief

Jeetje... heb er echt even geen woorden voor :(

12. Marbella

Marbella Niet meer actief

Snap ik ook niet eerlijk gezegd..

13. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    In mijn familie is ook geadopteerd. Hij was een paar maanden oud. Zij hebben hem letterlijk op t nippertje gered toen ze m op kwamen halen, ze hadden geen paar dagen later moeten komen of hij was gestorven aan ondervoeding. Hij groeit heel liefdevol op en ontwikkelt zich erg goed.

Zij hebben het echter toch heel anders aangepakt als de mensen in deze serie. En in mijn optiek is dat heel veel beter.

Zij zijn nog een tijd daar gebleven. Ook de bio moeder bezocht. Daarvan zorgen ze ook nog altijd dat ze op de hoogte blijven en dat er contact kan zijn als de bio moeder dat wil. Ze hebben ook niemand iets verteld of laten zien over de situatie van de bio moeder. Dat bewaren ze en als hun zoon het wil zien later mag dat. Maar verder gaat dat niemand wat aan. Ze zijn ook vanaf het begin open over de adoptie tegen hem, die kan zelf heel goed vertellen hoe het zit. Zoon heeft ook gewoon nog dezelfde naam als bij de geboorte, ook al is dit zeker geen gangbare naam hier.

Bij aankomst op het airport was er niemand. Taxi naar huis genomen. Verder zijn ze nog maanden alleen met elkaar gebleven en hebben ze zeer langzaam stap voor stap iemand extra toegelaten. Dus ook de opa's en oma's moesten gewoon een paar maanden wachten en het doen met een fotootje af en toe.

Ze hebben zich hier goed over laten adviseren en dit strikt opgevolgd.

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Inderdaad!
    Het is toch ook raar om daar over een aantal jaren als kind achter te komen? Dat je eerst heel anders hebt geheten. Misschien heeft de biologische moeder die naam wel met veel zorg en liefde gegeven, en dat word je dan even afgenomen.

15. TJS

TJS Actief lid

19 aug 2014
    251
    2
    18
    Daar was bij dit ventje niet echt spraken van he, moeders was/is niet bekend, kindje is ter vondeling gelegd.
    Ik denk dat het ventje het voor nu weinig zal uitmaken hoe hij heet/gaat heten.
    En ik denk dat deze mensen na 2 eerdere adopties best weten hoe of wat, in ieder geval beter dan wij :).
    Eerste aflevering hadden die twee meiden elkaar toch ook andere namen gegeven? Die zijn ook aangehouden door de familie, niet hun officiële namen.

16. Yc86

Yc86 Actief lid

15 jul 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland
    Het kindje was te vondeling gelegd dus deze naam had hij in het weeshuis gekregen. Ik vind een nieuwe naam juist wel symbolische voor een nieuwe start aangezien dat mannetje opgegroeid is in het weeshuis.

Geweldige mensen ook ongeacht of je het zelf anders had gedaan of niet je kan zien dat ze oprecht stapelgek op hun mannetjes zijn en dat is uiteindelijk het belangerijkste

17. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier sluit ik mij bij aan!

Wat een prachtig gezin, heb met tranen in mn ogen zitten kijken.

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ondank dat hij te vondeling is gelegd vind ik het raar om een kind na 2 jaar een andere naam te geven.Vind het haast een stukje verloochenen van zijn afkomst.

En tuurlijk doen de ouders het geweldig, dat beweer ik ook niet en dat staat ook los daarvan. Vind het mooi om te zien hoeveel liefde ze voelen voor die kinderen.

19. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Als je 2 jaar een naam hebt ben je daar aan gewend. Ik vind het dan heel wat om het een andere naam te geven.
    Er verandert al zoveel voor zo'n kind, laat dat dan hetzelfde. Ook al is de naam misschien niet met liefde uitgekozen door de biologische moeder. Het is toch iets van het kind waar hij recht op heeft, vindt ik.
    En dat heeft helemaal niets te maken met het feit of de adoptieouders heel veel liefde aan hem gaan geven. Vindt het raar dat dat er bij gehaald moet worden.
    Alsof je dan bedoeld, hij krijgt heel veel liefde, dus dit moet dan ook maar even op deze manier.
    Je hebt geen vrijbrief om maar van alles te doen met je adoptiekind omdat je van hem/haar houdt. Er is ook nog zoiets als respect hebben voor het verleden van je adoptiekind.

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik vond deze ouders het heel goed doen en heel liefdevol! Zij leken wel te weten wat het met een kindje doet.
    Over de naam, ik vond het ook een beetje gek. Maar ik heb ook een andere naam gekregen. Mijn ouders hebben er wel voor gekozen om mijn echte naam, als doopnaam te geven. Dus het is nog steeds een stukje van mij.

Deel Deze Pagina