met open armen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Zara75, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    +1
    De liefde voor de jongens straalde ervan af bij de ouders!
    Ik had nog niet in dit topic gelezen, maar na het kijken van de laatste aflevering was ik zo ontroerd dat ik dacht 'ik kijk even wat ze er op zp over te zeggen hebben'..
    Had niet verwacht dat er zoveel 'negatieve' reacties zouden zijn...
    Over het veranderen van de naam kan je veel zeggen, maar ik denk zelf dat het jongetje er sowieso op dit moment totaal geen moeite mee zal hebben. Ons dochtertje is 2 en stel dat ik haar naam nu ineens zou veranderen dan zou dat eerst even wennen zijn, maar na een paar dagen zou ze waarschijnlijk zichzelf ook al met haar nieuwe naam noemen;)
    Verloochening van de afkomst? wat een onzin.
    Ik snap eerlijk gezegd echt niet waarom we niet blij kunnen zijn dat dit jongetje in zo'n ongelofelijk liefdevol gezin is terecht gekomen. Ja, ik moest ook even slikken toen hij begon te huilen bij de overdracht van de verzorgster naar zijn nieuwe moeder. Dan denk je wat leven we ook in een trieste wereld waarin kindjes niet bij hun eigen ouders kunnen wonen:(
    Maar aan de andere kant, hij heeft het nu goed en zal niets tekort komen. Dat zag je ook aan zijn broers.

Ik ben zelf niet geadopteerd dus heb misschien makkelijker praten maar ik snap dat negatieve gedoe nooit zo. Er moet altijd wat te zeuren zijn.
    Er zullen vast ook verhalen bekend zijn van kinderen die geen leuke jeugd gehad hebben bij hun adoptieouders, maar over het algemeen mogen we blij zijn dat dit kan.

Ik vond het een prachtige aflevering.

2. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

wie doet hier negatief? Wie zeurt hier? Wie is er hier niet blij voor deze ouders?
    ;) ik geloof niet dat ik me aangesproken moet voelen...

Ik heb de aflevering net gezien. De moeder verwoord mooi haar gevoelens!
    Ik vind het de mooiste aflevering tot nu toe.
    De liefde spat er van af. Deze 3 jongetjes zijn heel gewenst en geliefd! Bij deze ouders kunnen ze vast terecht als ze misschien in de toekomst hun vragen of problemen krijgen.

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Prachtige aflevering. Wat een liefdevol gezin waar ook dit jongetje in wordt opgenomen. En volgens mij hele wijze ouders die ook adequaat om zullen gaan met de nodige problemen op latere leeftijd, want bijna onvermijdelijk dat deze sullen komen.
    Snap alleen niet al die mensen op Schiphol, zielig voor knulletje.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hier was de optie tehuis of adoptie. Nou beter dat dit gezin had hij niet kunnen treffen. Vanwegen het een kind beleid wil niemand in China een kind met een afwijking dus adoptie in eigen land had nog jaren geduurd.

Prachtig gezin met 2 mooie broertjes met eenzelfde soort geschiedenis en zei kunnen elkaar later steunen waarbij nodig.
    Naam veranderen en officiële naam als 2e naam is een prima keus. Elke ouder geeft zijn kind een naam en ook deze adoptie ouders hebben daar recht op. Daarnaast is deze naam niet gegeven door zijn biologische ouders maar door het tehuis omdat een naam nu eenmaal verplicht is. De naam is moeilijk uit te spreken en een lekkere Hollandse naam maakt het gezin meteen een echt gezinnetje.

Problemen daar kun je nu nog niks over zeggen. Maar ik weet zeker dat ze als ze in het tehuis groot moesten worden het ook niet goed was geweest voor de toekomst.

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    #145 BuffySummers, 15 nov 2014
    Laatst bewerkt: 15 nov 2014
    Nou zo Hollands is de naam niet hoor, daarnaast het is geen échte Hollander. Ik had er niet voor gekozen om zo een naam te geven. Ik heb een Singalese naam en ben daar mega trots op!!! Het is mijn afkomst en een deel van mij, een groot deel.
    Ik had het totaal niet leuk gevonden om een NLse naam te hebben, past ook niet bij mijn uiterlijk.

Verder is dit geen aanval op de ouders van dit jongetje. Nogmaals ik denk dat zij het heel goed doen.
    Liefdevol gezin en volgens mij gewoon lieve ouders.

Neem alsjeblieft de moeite even om dit te lezen.:)
    Sams Wondere Wereld

6. Zuidriem

Had mijn verhaal kunnen zijn...
    Hoop dat het gelezen wordt en dat er nu beter gesnapt wordt waarom 'wij' op een bepaalde manier reageren. Dat het geen negativiteit is of beter weten of het misgunnen van een mooie toekomst....

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Daarom post ik de link ook. Ik reageer niet meer op die posts, het heeft geen zin. ;) Wij weten wel beter en voor de rest tjah

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    nee zo'n opmerking helpt ;)

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Mooi verhaal via die link.

Maar iedereen is anders. Veel adoptiekinderen zullen het zo ervaren, maar er zijn er ook genoeg die zulke gevoelens totaal niet herkennen en totaal niet de behoefte hebben om hun geboorteland of biologische ouders te leren kennen.

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb de link gelezen.
    Heel pakkend en triest dat ze met zulke gevoelens alleen rond bleef lopen.

Toch ben ik nog steeds van mening dat niet elk geadopteerd kind deze gevoelens heeft en/of blijft hebben.
    Daarom vind ik de reactie(s) van jou met "Wij weten wel beter" gewoon fout want dat weet je simpelweg niet.

Jij weet hoe jou adoptie voor jou voelt en door jou enigzins negatieve reacties heb ik het idee dat er nog veel onverwerkte gevoelens hierover zijn.

11. Zuidriem

Het gaat er ook niet om of IEDEREEN zulke gevoelens heeft, maar dat je zulke gevoelens wel kan hebben. En dat beinvloed dan ook je mening over adopteren.
    Maar dat wordt hier afgedaan als negativiteit en dat doet me echt zeer.....

12. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik snap dat het moeilijk kan zijn op latere leeftijd wanneer je geadopteerd bent. Nou ja, helemaal snappen kan ik dit natuurlijk niet, want ik ben niet geadopteerd, maar ik kan het me wel voorstellen.
    Maar vind je dan ook dat kinderen in deze situaties dan niet geadopteerd moeten worden? Of vind je dat 'buitenstaanders' zich dan beter moeten inleven in de negatieve kanten van adoptie. Is dat dan waar je tegen aan loopt.

Want als je het heel zwart-wit bekijkt, mensen die niet geadopteerd zijn kunnen ook in een (identiteits)crisis terecht komen. Daar kiezen zij ook niet voor. Maar je kunt moeilijk geen kinderen meer op de wereld zetten om dit te voorkomen.. Of ben ik nu echt appels met peren aan het vergelijken..:)

13. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Het zijn toch ook negatieve gevoelens?
    Ik lees niet echt positieve gevoelens...

Wat iemand zijn persoonlijke mening is, is natuurlijk prima. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening maar omdat iemand geadopteerd is wil niet meteen zeggen dat die weet hoe het voor iedereen voelt en zo wordt het wel gebracht.

En een opmerking als "wij weten het beter" "ik reageer niet meer want het heeft toch geen zin" dan vraag ik mij af wat het doel is.
    Gevoelens van geadopteerde kinderen kenbaar maken of opleggen als waarheid?

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Helemaal mee eens!

15. Zuidriem

Volgens mij lees je mijn reacties niet goed. Ik ben heel positief over de laatste aflevering. Ik heb alleen gereageerd over het veranderen van de naam en hoe IK daar tegenaan kijk.
    Ik heb niks verklaard als waarheid... echt niet. En ook niet dat alle adoptiekinderen zich zo voelen.

Het gaat me gewoon om een stukje bewustwording. Dat er ook andere gevoelens als alleen blijdschap en dankbaarheid bij kunnen komen kijken.

16. Zuidriem

Ik ben er niet zo mee bezig wat ik er van moet vinden of kinderen geadopteerd moeten worden in bepaalde situaties.
    Beide keuzes brengen consequenties met zich mee. Als je kijkt naar het welbevinden en de liefde die je krijgt na adoptie zeg ik ja. Als ik kijk naar de identiteitscrisis zou ik nee willen zeggen. Maar die krijg je waarschijnlijk ook als je in t kindertehuis blijft.
    Ik kan er dus geen antwoord op geven.
    En een biologisch kind kan ook met problemen te maken krijgen. Maar ik weet, uit ervaring dat het voor adoptieouders heel zwaar is als je je adoptiekind ziet worstelen.
    Het is gewoon allemaal niet zo 'simpel' als het misschien lijkt.

17. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord.
    Ik snap dat dat heel moeilijk is voor adoptieouders. Zoals dat voor alle ouders geldt, lijkt me. Het blijft dus gewoon heel lastig dat je als ouders nooit van tevoren weet waar je goed aan doet.

18. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Het punt is vaak dat mensen wel kunnen zeggen wat niet goed is, maar dat ze niet vertellen wat er dan anders zou moeten.
    Als niemand meer kinderen zou adopteren blijven ze in een kindertehuis zitten. Worden die overvol met alle gevolgen van dien. Probleem wordt dan alleen maar groter lijkt mij.
    Ik snap gewoon niet zo wat jullie bedoelen. Meer bewustwording oké.. maar dat gebeurd toch ook? mensen mogen niet zomaar adopteren, die worden goed begeleid en noem maar op.
    Ik snap best dat geadopteerde kinderen er later moeite mee kunnen krijgen en ermee worstelen. Maar dat zouden ze ook gehad hebben als ze in een kindertehuis waren gebleven.

En idd beetje kortzichtig om te zeggen 'wij weten wel beter'
    Je praat dus ook gelijk voor alle andere geadopteerden mensen? waarvan er waarschijnlijk een heleboel er geen probleem mee hebben dat ze in een ander gezin zijn opgegroeid.

19. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Daar ben ik het niet mee eens, voor sommige kinderen zeker, maar er zijn ook kinderen die prima bij hun biologische familie zouden kunnen blijven als die familie maar hulp zou krijgen voordat zij een kind afstaat
    LWB Community » How Far Would You Go?
    Maak aan deze families het geld over wat anders in adoptie gestoken wordt en dan hoeven ze een kind niet af te staan omdat ze de medische zorg niet kunnen opbrengen.

Ik ben niet voor of tegen adoptie, er zijn echt situaties dat alle opties in het land van herkomst zijn uitgeput, maar adoptie moet een laatste redmiddel zijn, geen doel op zich.

20. Zuidriem

Ik krijg gewoon een beetje het gevoel dat veel kijker na het kijken van dit programma: ooh wat prachtig, mooi, lief enz.
    Dat is het ook, maar er zit vaak nog meer achter.
    Benadruk je dit, dan krijg je reacties als: negativiteit, niet gunnen, onzin enz.
    En de opmerking, wij weten wel beter, kan je ook in deze contekst lezen: wij weten wel beter dat er ook andere dingen bij kunnen komen kijken.
    Verder ga ik me er niet meer over uitwijden, want dat heeft geen nut.
    Ik wil alleen heel duidelijk zeggen dat ik absoluut niet negatief sta tov adoptie, maar wel mijn eigen mening heb, uit ervaring!!

Deel Deze Pagina