Extra maatregelen bij dancefeest Sensation na dreiging | NOS He gadsie, mijn man gaat daarheen zaterdag... Ik vind dit helemaal niks
Daarom ga ik nooit naar zulke massale evenementen... Maar ik denk ook dat die dreigingen loos alarm zijn en dus bewust een dreiging afgegeven. Bedoeld om angst te zaaien. Als ze echt een grote aanslag willen plegen dan zijn ze slim genoeg om dat totaal uit t niets te doen terwijl niemand dat verwacht...
Toch erg eigenlijk dat het zo moet gaan snap dat ze extra voorzichtig gaan zijn maar ik vind het erg dat het ook moet met al dat gekke gedoe iedere keer
Nee ik denk (hoop) ook dat je gelijk hebt! Eigenlijk ook van de zotte dat we bang moeten zijn voor aanslagen op dergelijke evenementen. Maar ja aan de andere kant, het kunnen ook tips zijn geweest uit andere hoeken, dus niet per se van mensen die angst willen zaaien, maar bijv van veiligheidsorganisaties uit Amerika oid, die dit hebben opgevangen. Zat vorige week in het theater, dan spookt het toch wel even door m'n hoofd hoor, van stel je nou voor dat er net zulke idioten als toen in bataclan binnenkomen met kalashnikovs. Ik zit dan toch niet relaxed naar een voorstelling te kijken.
Haha van mij mag je het kaartje zo hebben helaas is mijn man nuchtere hollander niet van plan om door dit nieuws niet te gaan. Jammer genoeg...
Ik heb dat ook wel hoor.. Ik kocht laatst kaartjes voor een voorstelling die pas in 2017 is en toen dacht ik.. Wie weet hoe erg het dan allemaal is? Straks zitten wij daar en dan.. Maar echt, zo wil ik niet leven. Afgelopen zaterdag stonden ze bij Diergaarde Blijdorp ook gewapend en al voor de ingang. Bij de Efteling loopt ineens ook véél meer zichtbare en onzichtbare beveiliging. Allemaal 'voor het geval dat', maar dat kans dát dat ook echt gebeurt, is zo klein.. Verder denk ik ook dat een aanslag echt niet vooraf aangekondigd wordt. Ik heb altijd het idee dat ze daarmee juist de aandacht af willen leiden van de plek waar ze écht iets van plan zijn..
Ach joh maak je niet druk dat doen ze overal. Prima toch? Zou je er gerust op zijn als dit bericht niet was verschenen? Nu worden er alleen maar extra controles en veiligheidsmaatregelen genomen, dus meer kans dat ze wat vinden in case if.
Ik zou ook blij zijn met de extra voorzorgsmaatregelen. Bovendien is volgens mij de kans nog altijd groter dat je getroffen wordt door de bliksem, dus probeer er niet te veel bij stil te staan.
Nou het is meer dat ik er niet over had nagedacht, maar door zo'n bericht besef je pas hoe kwetsbaar het is. Ik ben zeker blij dat ze veiligheidsmaatregelen treffen, natuurlijk. Maar toch ben ik er niet gerust op.
Maar zit je met hetzelfde gevoel als je man in de auto stapt? Wetende dat er jaarlijk heel veel mensen omkomen op de Nederlandse wegen?