Hoi! Zoals de titel al zegt, zou het nodig zijn om oordopjes aan te schaffen voor kinderen (2 en 4) voor in het vliegtuig? Ik heb zelf altijd wel last van de druk met landen maar hoe zit dat met kinderen? Ik vraag me ook af of mn zoontje het zal laten zitten. Wat zijn jullie ervaringen?
Hier voor het eerst gevlogen toen hij 4 was en wij hadden wel oordopjes. Ik gebruik ze zelf ook altijd. Hij heeft ze gewoon laten zitten doordat ik ze ook had en weet nu niet beter. Geen idee hoe het zonder dopjes zou gaan...
Ik vlieg zelf nooit met oordopjes en mijn kinderen dus ook niet. De jongste heeft vanwege haar buisjes sowieso geen last en de oudste drinkt een paar slokjes water en of klaart zijn oren als hij last heeft. Overigens heeft hij denk ik maar 1 a 2 keer per jaar wat last van dichte oren in het vliegtuig, verder nooit.
Gewone oordopjes doen toch ook niks tegen het drukverschil? En speciale oordopjes kunnen de druk volgens mij maar minimaal verlagen. Hier van KNO-arts het bekende advies; kauwen, drinken of flink gapen.
Nooit gebruikt hier en we vliegen elke maand bijna wel ergens heen. Gewoon kauwen, zuigen en door je neus blazen werkt afdoende.
Twee keer gevlogen met ons zoontje (toen 3 en 4)en heen en terug nergens last van. Wel kauwgom gegeven.
Zelf heb ik erg last van de druk dus heb altijd oordoppen in, neem ze voor mijn kids voor de zekerheid mee. De oudste had vorige keer geen last en de jongste vliegt voor het eerst.
Hier geen oordopjes. Wel een snoepje, soepstengel of drinken tijdens het opstijgen en dalen. Ze maken dan vanzelf een kauw en slik beweging waardoor de oren weer open gaan. Zolang ze maar blijven slikken dan herstelt de druk aan de binnenkant van het trommelvlies.