Mijn dochter is het weekend uit logeren geweest bij opa en oma wat ze normaal ook geweldig vind.. ze heeft zich wel goed vermaakt maar was elke ochtend erg vroeg wakker (05.00) en at nauwlijks op een dag.. dat doet ze normaal dus wel.. ze hadden dan ook het gevoel dat ze voor het eerst wat heimwee had.. sinds ze terug is eet ze dus wel weer normaal alleen wil ineens niet alleen in slaap vallen? ik leg haar net als anders in bed en zeg weltrusten enz en dan lijkt het goed te gaan maar zodra ik de deur dicht doe dan is het mis.. dan gaat ze steeds uit bed en is overstuur.. ze gaat dus wel rustig slapen als ik op haar kamertje ga zitten dan doet ze haar oogjes dicht en is ze vrij snel vertrokken maar ja ik wil dus niet dat ze daar aan went.. Is dit een fase van scheidingsangst waar ik aan toe moet geven en gaat het vanzelf over? of moet ik hier totaal niet aan toegeven en hoe krijg ik haar dan zonder overstuur te zijn in slaap?
Dit ga ik even volgen. IK heb sinds een dag of 5 precies hetzelfde. Mijn kleine meid (21-03-2007) wil ook niet alleen in slaap vallen. Eerste dagen bleef ik ook bij haar, maar vanavond niet en ze heeft ongeveer een uur gekrijst en gegild en het uiteindelijk opgegeven en in slaap gevallen. Heel erg lastig dit!!!!!
jammer dat we geen reacties krijgen haha.. nadeel is dat ze gelijk uit haar bedje klimt dus ik kan haar wel laten huilen maar dan staat ze boven aan de trap bij het traphekje.. steeds terugleggen heb ik toen geprobeerd maar ze lag er nog niet in of ze kroop er al weer uit... Gister heb ik de deur een stuk opengelaten en ging in de deuropening staan en ging steeds stukje verder staan en toen liep ik helemaal weg.. wonder boven wonder is ze gaan slapen terwijl ze nog wakker was toen ik weg liep