met overstimulatie in ziekenhuis opgenomen en verdrietig

Discussie in 'MMM clubs' gestart door prima, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Hallo meiden.

Begin januari '13 zijn mijn vriend en ik begonnen met een ivf/icsi traject. Hormooninjecties gingen makkelijker dan verwacht, de punctie vond ik verschrikkelijk maar uiteindelijk hebben we er wel 5mooie embryo's aan overgehouden waarvan 1op 10-2-13 is teruggeplaatst en de andere vier zijn ingevroren.
    Na de terugplaatsing kreeg ik flinke buikpijn en drie dagen later werd overstimulatie vastgesteld. Heb in eerste instantie een week thuis verplichte bedrust gehouden en véél gedronken maar klachten werden steeds erger. Afgelopen donderdag opgenomen in ziekenhuis en sindsdien alleen naar zieker geworden. Buik groeit iedere dag zo'n 2cm en vanaf punctie ben ik ruim 11kilo zwaarder geworden. Ik kan vrijwel niet lopen, voel me enorm ziek, kan bijna niet meer eten en ben de hele dag misselijk. Omdat niemand me kan vertellen wanneer het omslagpunt zal komen en ik me eindelijk weer beter zal gaan voelen, begin ik een beetje moedeloos te worden.
    Vanuit bloedonderzoek blijkt dat hcg stijgt en ik dus ws pril zwanger ben maar mijn vriend en ik hebben nog niet getest. Ik ben nu namelijk zo ziek dat ik niet weet of ik blij of verdrietig om de zwangerschap moet zijn.... ik vind dit zo'n slechte gedachte dat ik er direct om moet huilen.

Wie heeft dit ook meegemaakt en kan me een hart onder de riem steken?

Liefs van Prima

2. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Nog nooit mee gemaakt maar heel veel sterkte meid!
    Hopelijk voel jij je snel beter en kunnen jullie vol goede spanningen een test doen!

3. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    romie, een meisje dat meeschrijft in ons december/januari starten met ivf/icsi forum heeft hetzelfde meegemaakt, bij haar eindigde het in een zwangerschap... ze zeggen ook vaak dat de hcg de overstimulatie kan verergeren... dus wat dat betreft probeer toch een klein beetje blij te zijn!!
    Zij heeft toch wel een tijdje in het ziekenhuis gelegen, maar moest ook direct opgenomen worden omdat ze heel heftige overstimulatie had en er niks aan had gedaan omdat ze dat niet wist zeg maar.
    Hoe lang het bij haar precies duurde weet ik niet, maar dat kun je in ons forum wel teruglezen... dit speelde allemaal rond 15 januari volgens mij, dus je zou naar die datum terug kunnen bladeren dan heb je een beetje een idee.

Ik zit zelf nu ook tegen overstimulatie aan, maar moet mijn punctie nog krijgen, die heb ik as woensdag en moet daarna ook extra controles ivm grote kans (bijna 30 follikels groeien).

Heel veel succes!!

4. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hoi

Ik hoorde van fiona dat je bent opgenomen met ohss.
    Ik heb ook een heftige vorm van overstimulatie gehad.
    En ik ken je gevoel als geen ander.
    Ik heb uiteindelijk 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Pas na een week kwam bij mij de omkeer. Ik dacht echt dat er geen eind aan zou komen. Ik was 16 kilo aan vocht aangekomen.
    Op een gegeven moment kon ik mijn bed ook niet meer uit. Ik had een Catheter gekregen. Ik lag aan de zuurstof omdat ik het zo benauwd kreeg van het vocht. Ik had een infuus met drie liter vocht per dag.
    Het vocht zat in mijn buik, labia en bovenbenen.
    Het was echt af zien.... Ik word er nog emotioneel van als ik eraan terug denk.
    Ik was 22 Jan opgenomen. 25 januari hebben ze mijn hcg geprikt en was toen pril zwanger. Inmiddels gaat het weer goed met me. Ik ben 4 febr uit het ziekenhuis ontslagen. Ik was toen nog niet al mijn vocht kwijt. Maar dat ging er met de weken langzaam af. Inmiddels ben ik alles kwijt maar mijn conditie is nog steeds nul. Ik zit daarom nog in de ziektewet omdat ik zwaar werk heb. Werk in de thuiszorg. Waarbij je mensen moet tillen en ik kan amper mijn dochtertje van 11 kilo tillen.
    Ik snap je frustraties. Helaas kunnen ze echt niet zeggen wanneer de omkeer komt. Bij de een is dit sneller dan bij de ander. Ik leefde per dag en heb me er doorheen gesleept. Het is pittig.
    Als je er ooit over wilt praten ofzo. Je mag me altijd een pb sturen.
    Heel veel sterkte meis en hou vol. Het komt goed!

5. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Wat fijn jullie reacties te lezen en in het bijzonder romie bedankt voor je verhaal. Ik lag eerst ook aan drie liter infuus. Icm het gewone drinken kwam er 4,5ltr vocht in mijn lichaam maar ging er maar 1,5liter uit door het plassen. Omdat ik maar op bleef zwellen én veel pijn klachten had is infuus gisteren lager gedraaid naar 2liter en later naar 1liter. Omdat vanmorgen bleek dat ik met dezelfde opbouw blijf groeien qua gewicht en buikomvang maar daarnaast vrijwel niet meer plas, is infuus direct weer omhoog gegaan naar 1, 5liter +1, 5 liter drinken. Ik geef veel over en kan zeer weinig eten. Krijg daarom nutridrankjes als aanvulling op voedingsschema en eet steeds kleine porties. Het is momenteel erg zwaar vind ik en ik ben ook erg emotioneel. Natuurlijk zou ik enorm graag zwanger willen zijn maar als je iedere dag zieker wordt is het lastig om de moed erin te blijven houden. Ik probeer gewoon van me af te schrijven. De dag te nemen zoals hij is en daarbij mijn gedachten te richten op HET moment waarop ik weer mijn eigen sokken kan aandoen. ;)

6. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Ik plaste de eerste dagen maar 350 tot 700 cc erg weinig.
    Ik kwam 2 tot 3 kilo per dag aan. Na 5 dagen heb ik een Catheter gekregen. Sindsdien kon ik mijn bed ook echt niet meer uit.
    Ze hebben me met zijn 5 en uit bed getrokken. Dat was echt geen pretje. Dit was omdat ik elke dag gewogen moest worden. Pff ik kon niet op mijn benen staan.
    De dag erna hebben ze met een tillift gewogen. Was ook geen pretje Maarja het moest. Word bij jou ook elke dag je bloed geprikt?
    Toen he keerpunt kwam begon ik ook vocht te lekken. Waardoor ik een paar dagen een luier aan heb gehad. Echt verschrikkelijk vond ik dat.
    Ik dacht ook elke dag het kan niet erger maar toch werd het elke dag weer erger.
    Wat mij geholpen heeft is het van me af te schrijven in een schrift.

Wat vervelend dat je zo misselijk bent en moet overgeven.
    Ik herken dat. Ik heb daar ook last van gehad.

Als je zwanger bent wordt het ohss alleen maar versterkt wat bij mij het geval was. Door die hormonen worden de klachten alleen maar groter.
    Dus ik hoop van harte dat je straks lekker zwanger bent en dat je na dit alles ervan kunt genieten.

Als het keerpunt er eenmaal is duurd het nog wel even voordat je weer helemaal opgeknapt bent. Ik wil je niet laten schrikken. Maar je alvast voorbereiden.

Als je nog iets wilt weten of vragen. Laat maar horen.

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Idd als je na terugplaatsing over stimulatie krijgt is het 80% kans dat het door een zwangerschap komt.

Heel veel beterschap

8. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Ben vandaag weer een kilo zwaarder en buikomvang was ruim 5cm groter. Bizar toch?! Ik ben vandaag gestopt met de utrogestan tabletten en vind het toch wel spannend of die kleine pinda blijft zitten....

9. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Ruim een week in ziekenhuis en eindelijk zit er een teken van herstel in lichaam.... ga namelijk meer plassen. Nooit bedacht dat dat zo belangrijk kon zijn. Inmiddels zijn mijn benen ook helemaal dik vh vocht en kan ik me steeds moeilijker bewegen. Ik hoop dat ik vanaf nu veel vocht uit mijn lichaam ga wegwerken. Weer een stapje dichterbij huis! !

10. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Heel veel sterkte! Heftig hoor..

11. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Pfoe hee wat heftig prima! Ben blij te lzen dat je wat meer aan het plassen bent. Heb maar vertrouwen in je kleine pinda en plas maar lekker veel! Veel beterschap

12. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Hier bij de zwangerschap van mijn zoon ook 2 weken in het ziekenhuis gelegen met zeer zware OHSS. Veel pijn gehad, beroerd gevoeld en gedacht dat het nooit meer goed zou komen, maar ik zou het er zo nog een keer voor over hebben:$ Met 12 weken was ik pas weer "de oude" incl zwangere buik. :D
    Heel veel sterkte, hou veel rust, drink veel en besef dat het echt over gaat en je het "vergeet"!

13. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    fijn dat het al een beetje beter met je gaat!! Hopelijk de komende dagen meer positieve ontwikkelingen!

14. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Begin nu ook steeds meer te denken aan de zwangerschap. Heeft afgelopen dagen op achtergrond gestaan maar nu ik me beter voel, besef ik me dat ik ws wel echt zwanger ben... heb 7-2 punctie gehad, 10-2 de terugplaatsing en kon daarom afgelopen zondag testen. We hebben ervoor gekozen om dit niet te doen.
    Besef me nu dat ik ook niet ongesteld ben geworden en dat het dus ws echt gelukt is...... Vóór de testdatum zag ziekenhuis in bloed al wel een hcg stijging maar dan is het natuurlijk nog erg vroeg. Ik hoop dat ik na het weekend ergens naar huis mag en dan zou ik zomaar vijf weken zwanger kunnen zijn. Hoe spannend is dat? !

Deel Deze Pagina