met ovulatietest zwangerschap aantonen??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Steffie2211, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steffie2211

Steffie2211 Actief lid

26 apr 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik zit op het wachtbankje, 8dpo. Ik las op internet dat je met een positieve ovutest kunt zien of je zwanger bent.. Uit nieuwsgierig geprobreerd maar deze was erg negatief.

Iemand ervaring hiermee??
    Voel me onzeker en ben bang dat deze ronde eindigt met duivels..

Hoor graag van jullie..

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    inderdaad een ovulatie test kan een zwangerschap aantonen , maar een ovulatietest is geen zwangerschapstest dus zegt ook weer hellemaal niks!

gewoon testen met testen die er voor gemaakt zijn en ook pas op het moment dat het kan , want zoals je nu ziet maak je , je al hellemaal druk terwijl dit mischien niet nodig !

3. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ja, dat kan wel degelijk! Toen ik net zwanger was heb ik voor de grap een ovutest gedaan omdat ik wilde weten of het inderdaad zo was dat die dan ook positief uitslaat. En ik heb nog nooit zo'n duidelijke positieve ovutest gehad (hij was bijna zwart!)
    Maar ik heb wel gelezen dat dit per persoon verschillend is...

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier werkt dat wel dat een ovu test positief word bij zwangerschap

Als ik nu een ovutest doe word de teststreep knal en knal paars
    Hij kleurt dus ontzettend positief. Ook toen ik precies 4,0 weken was was hij ook positief

5. Steffie2211

Steffie2211 Actief lid

26 apr 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties...
    Ik zie het somber in, wacht nog wel even af. Mijn testlijn is echt heeeel licht...
    Zijn er ook nog mensen die met een negatieve ovutest wel zwanger bleken te zijn????

6. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Bij mij was een ovulatietest ook knalpositief toen ik zwanger was. Maar volgens mij is dit meestal pas zo vanaf (vlak voor) nod en ook niet bij iedereen.

7. 1985K

1985K Actief lid

27 jan 2012
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    #7 1985K, 22 mei 2012
    Laatst bewerkt: 22 mei 2012
    hoe zit het dan als ie licht positief is(2de streepje wel zichbaar alleen niet donkerder als de 1ste)?

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Waarom test je met een ovulatietest om een zwangerschap op te sporen.
    Daar zijn die dingen niet voor gemaakt. anders hadden ze wel zwangerschapstesten geheten!
    Soms reageren ze op hcg maar vaak ook niet (bij mij namelijk nooit. bleef een vage streep houden terwijl een zwangerschap knalde).
    Daarbij zit je net een week na nod. Waarom wacht je niet lekker tot je nod en test je met een test die daarvoor gemaakt is..... heet een zwangerschapstest.

Nu zit je alleen maar in onzekerheid.

9. Kensho

Kensho Niet meer actief

Ik meende ook dat (in de gevallen dat een ovutest wel reageerde op hcg) hij niet eerder duidelijker werd dan dat een zwangerschapstest dat ook deed. (Wat een rare zin... Klopt die wel? :p)

Maar wat ik dus denk is dat een ovutest niet positief zal worden op 7 DPO, maar dan eerder vanaf 10 DPO.

Ik snap dus ook niet waarom men ovutesten gebruikt om hcg te vinden. ;)

10. Steffie2211

Steffie2211 Actief lid

26 apr 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja jullie hebben allemaal gelijk, maar wachten duurt lang en dan ga je soms rare dingen doen haha.
    Ik ga (als de duivels er nog niet zijn) zaterdagochtend een Zw. test doen en dan weten we het gauw genoeg. :)

1985K wanneer ga je testen, zie in je banner dat je over 3 dagen mag????
    Spannend, je temp is mooi gestegen vandaag!

11. Kensho

Kensho Niet meer actief

Oh, dat wachten he!? Hihi... Weet er alles van. :D

Maar ik geloof dus dat je nog steeds kans hebt op een zwangerschap hoor. Duim voor je op een mooie test as. zaterdag! ;)

12. Steffie2211

Steffie2211 Actief lid

26 apr 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erg he?! ;)
    Jij zit in ronde 3 zie ik? Voor de eerste?
    Ik zit ook in ronde 3 voor de 1e en vind het allemaal erg spannend! hihi.

13. marwa

marwa Lid

23 mei 2012
    27
    0
    0
    op het moment huis moeder
    antwerpen
    Hallo

ik heb een vraag ik heb van vrijdag tot maandag 5 positieve ovulatie testen gehad dinsdag een heel licht streepje en vandaag weer iets donkerder hoe kan dat:(? kan het dat het morgen nog donkerder word? ik heb de nacht van 15 op 16 mei geklust en ook op de nacht van 16 op 17 mei en 20 mei zondag avond en ben begonnen met ovulatie testen 18 mei positief kan ik zwanger zijn?

ik hoop dat iemand mij kan helpen want lees veel vershillende dingen
    heb testen van kruidvat,cyclus is soms 25,28 of 30 dagen

alvast bedankt:)

14. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Mijn vorige zwangerschap had ik dat ook dat een ovulatietest positief uitsloeg en nu weer niet, maar wel al heel vroeg een positieve zwangerschapstest dit keer. Veel donkerder dan die vorige keer.

Deel Deze Pagina