Hallo meiden, Ik heb afgelopen woensdag een curettage gehad. We hadden met 8 weken en 2 dagen een goede echo maar bij 10 weken en 4 dagen (termijnecho) was er geen hartactie meer. Nu vraag ik me af hoe lang het bij jullie duurde voordat het HCG hormoon uit je lichaam was. Hoe moet ik nu mijn cyclus tellen en vanaf wanneer? Wanneer kan ik weer een eisprong verwachten? Ben ik nu vruchtbaar?? Een heleboel vragen maar ik hoop dat iemand me kan helpen.
jeetje meid wat erg. kan je helaas,niet helpen met,je vraag maar wil je,via,deze weg wel vee sterkte wensen liefs kim x
Het schijnt dat je zo lang er hcg in je lichaam zit geen eisprong krijgt een dus niet zwanger kunt raken. Toch hoor je veel die gelijk na een miskraam weer zwanger zijn. En volgens mij verschilt het per mens hoe snel het hcg er uit je lichaam is. Ik lees overal dat het na 4 tot 6 weken maar ja er zijn dus ook dames bij wie het er weer heel snel uit is. En het ligt ook aan het termijn denk ik? Hoe veder je bent hoe meer hcg. En ik tel mijn cyclus vanaf de dag dat ik begon te bloeden. Ik heb alleen geen curettage gehad dus weet niet hoe dat in zijn werking gaat...
He wat naar jvs! ik heb het afgelopen jaar twee MA's gehad. Bij de eerste kwam de miskraam zelf opgang maar duurde heel lang (twee weken weeen) daarom daarna toch maar curretage ondergaan... twee weken later was ik weer zwanger... bij mij was dus HCG meteen uit mijn lijf... helaas werd dat ook een MA met curretage, daarna hebben we heel veilig gedaan, omdat ik eerst onderzoeken zou krijgen voordat ik weer zwanger werd... 3 maanden later toch per ongeluk zwanger geworden ondanks condoom... Ik was wel weer ongeveer 4 weken na de tweede curettage weer ongesteld. Maar ik heb inmiddels ook wel begrepen dat er heel veel vrouwen zijn waarbij het langer duurt voordat de cyclus weer op orde is. Sterkte en succes!
Hoi meid, we zaten samen in het maart topic. Hoe gaat het nu met je? Hier is 1 augustus de mk doorgezet en afgelopen donderdag, dus 15 augustus, had ik nog een tuurstreepje op een zwangerschapstest. Gisteren een ovutestje gedaan om te kijken 'wat de stand van zaken nu is'. Hierop was een héél licht streepje te zien. Zelf ga ik er maar vanuit dat morgen of dinsdag mn hcg op nul staat. Heb ergens gelezen dat het hcg elke twee dagen halveert. Dus begin maar te tellen vanaf morgen...
He meid allereerst heel veel sterkte. Het is best heftig allemaal! Wanneer je weer een eisprong hebt is bij iedereen anders. Zeer waarschijnlijk heb ik na mijn curettage de eerste ronde geen eisprong gehad. Ik had namelijk een minimale mmenstruatie. De curettage is 8 maanden geleden gedaan en mijn cyclus is nog steeds een zootje helaas het is dus bij iedereen anders. De 1 is na de miskraam extra vruchtbaar (dat lees je iig vaak) ik helaas niet. Ik hoop dat jouw herstel vlotter gaat. Heel veel sterkte gewenst!
Heel veel sterkte. Van een vriendin heb ik dichtbij kunnen zien en horen hoe hrt na de curretage ging. Eerste week nog hcg verminderen. Na een week echo controle zei de gyn dat ze na 1, 5 week weleens weer een eisprong zou kunnen hebben. En volgens mij was ze zo'n vijf weken na curretage weer ongesteld. Heb je geen controle?
Bedankt allemaal. Lotje, heb over 5 weken pas controle, vind het best laat Baukje, wat onwijs klote dat jij ook een mk hebt gehad. Ik bloed ook bijna niks, vind het maar vreemd. Sterkte voor iedereen.