Hoi, Vraag me af wie er ervaring heeft met Born Free of Dr Brown flessen? Bevalt dit goed? Wij gebruiken nu comfort voeding voor onze dochter van bijna 8 weken omdat ze veel krampjes had. Alleen heeft ze nu erg veel moeite om de voeding binnen te krijgen omdat haar zuigkracht niet zo groot is. Ik vraag me nu dus af of ik deze flessen zou moeten aanschaffen en of ik dan evt weer terug kan gaan naar gewone voeding... Heeft iemand hier een idee over of ervaring mee? Groetjes Mamaline
Wij hadden die flessen ook en in principe vond ik ze prima, maar lang niet alle krampjes gingen erdoor weg hoor, dus ik zou niet denken dat je dan meteen terug kan naar gewone voeding. Kun je niet gewoon een speen maatje groter proberen als je dochter moeite heeft met het drinken? Comfort is over het algemeen namelijk idd wat dikker dan gewone voeding.
Hoi Suus, Zijn al een tijdje aan het klungelen met verschillende spenen. We gebruiken nu de brede Difrax S flessen. Met de S speen doet onze kleine meid ongeveer 50 minuten over een fles en met een M speen is de fles al na 5 minuten leeg... Misschien dat er andere spenen op deze fles passen die geschikter zijn? Ik weet dat Dodie 3 standen spenen heeft vanaf dag 1 maar die zijn alleen verkrijgbaar in smalle flessen en passen niet op andere flessen, zucht! Heb je ook ervaring met de 3 standen spenen van Born Free of Dr Brown? Zou ons meissie daar de comfort voeding door kunnen krijgen? Groetjes Mamaline
Ik ben een voorstander van Dr brown, geweldige flessen. Mijn zoontje heeft er ook comfort voeding mee gedronken. Als het level 1 speentje te moeilijk gaat, kun je level 2 gebruiken. Ik ben toen vrij snel overgegaan op standaard voeding, omdat hij met deze flessen veel minder spuugde. er was vorige week een topic over deze flessen, http://www.zwangerschapspagina.nl/flesvoeding/150162-heletijd-huilen-tijdens-de-fles.html
Isabella had ook erg veel krampjes en dronk de fles super snel leeg als ik haar gewone voeding gaf waardoor ze ook weer ging spugen, heb twee weekjes een dr brown fles gebruikt maar ik vond het niks, deze gaat voor isabella echt veel te langzaam, ze deed wel 45 minuten over de fles, das gewoon te lang, nu krijgt ze al 6 weken de nutrilon omneo! nou das echt een uitkomst! krampjes zijn helemaal weg, ze spuugt helemaal niks meer, en der ontlasting gaat ook heel goed, gebruik bij deze voeding een difrax fles met een speen maat m, de difrax fles met zon gat in het midden dat ze hem zelf makkelijk kunnen vast houden ( niet dat dat al aan de orde is maar dan weet je welke ik bedoel) ik heb het gelukkig helemaal gevonden nu! en de fles en de voeding is nu godzijdank goed! succes!
Hoihoi, Omneo is toch ongeveer hetzelfde als Friso Comfort? Want dat gebruiken we nu. De krampjes zijn hierdoor wel wat minder geworden maar ik vind de ontlasting nu juist dikker en droger terwijl dat volgens mij niet zo zou moeten zijn... Ook vind ik het best lastig klaar maken, je hebt zo gauw last van klontjes. En dat terwijl ik het wel helemaal volgens de gebruiksaanwijzing doe; met heet water dus. Grtz Mamaline
Omneo is ongeveer hetzelfde. Het is niet zo dik en er zit geen johannesbroodpitmeel in. Omneo was hier een ramp, krampen en zuur spugen. Comfort maakte ik altijd met een kleine garde. En dan de helft heet water waarin je de poeder oplost en dan de helft koud water. niet schudden, maar roeren.
Maak je de voeding dan niet in de fles klaar? Een (kleine) garde past toch niet in de fles? Ik doe het nu altijd met een vork maar vind het dus niet echt een succes... Nou ja, denk dat ik maar eens van die Born Free flessen ga bestellen. 't Is alleen zo zonde he, dat je niet van tevoren weet of het werkt. Ik kan ondertussen wel een winkel in spenen en flessen beginnen, zoveel hebben we nu al geprobeerd haha. En wat ik van die Born Free ook wel lastig vind is dat het hier nergens te krijgen is, dus als ik andere spenen nodig heb moet ik ze weer via internet bestellen en steeds verzendkosten betalen. Grtz Mamaline
Mijn meisje kreeg JUIST krampen van friso comfort... heel bizar. Ik ben nu overgestapt naar friso standaard en ze heeft bijna geen krampen meer! echt heerlijk ze is een totaal ander kind wou dat ik nooit aan die friso comfort was begonnen... ze heeft er zoveel pijn door gekregen.. ik vind het ook zo raar dat het dik is... moeder melk is toch ook niet zo dik, lijkt me dan dat ze juist krampen krijgen... of zit ik nu weer raar te denken zelf heb ik difrax flessen maar dr browns flessen zijn echt heerlijk! Ze drinkt lekker rustig en krijgt geen lucht binnen dus geen krampjes, zeker een aanrader! oh en ik verdunde het nog met 10/20cc water anders was het net pap...
Wij gebruiken ook dr brown flessen en hadden ook van Nutrilon Omneo en dat is dikke voeding. Omdat Dean ook niet een hele grote zuigkracht heeft hebben wij op aanraden van het CB Level 2 speen erop gedaan perfect!! En de fles is super veel minder krampjes
Wij hebben een tijdje een dr. Brown fles gebruikt voor krummels medicijnen omdat de Difrax-flessen daarvan kapot gingen. Uiteindelijk bleek ook de dr. Brown er niet tegen bestand. Op zich vond ik het wel een goed systeem. Maar... de speen vond ons meisje niet fijn, die is namelijk veel flexibeler dan de Difrax-spenen en daardoor kon ze hem plat zuigen of zelfs dubbel. Wij gebruikten dus wel Difrax-spenen. Als je verder tevreden bent over de Difraxflessen, zou je ook nog kunnen proberen of je het gaatje van de S wat groter kunt maken. Dat werkte bij ons een tijdje heel goed. En...... Difrax heeft tegenwoordig ook driestandenspenen! Je hebt dan wel een speciale ring nodig, die zit samen met een speen in een doosje. Wij hebben net zo'n ding gekocht voor onze brede fles en hij bevalt echt heel goed! Ik weet niet of hij overal te koop is, maar als je even zoekt, kom je hem vast wel tegen. Misschien heb je hier iets aan?
Haha grappig dat je dat schrijft, hebben we toevallig vanavond geprobeerd. Helaas voor ons... weer geen succes. Het gaatje is nu wat ruimer geworden (meer een streepje) maar ook nu duurt het nog erg lang. Ook leek het wel alsof ze weer meer lucht binnenkreeg; na de fles moest ze enorm boeren (echt heel hard ) en kreeg daarna weer de hik... Deze speen hebben we idd ook al gekocht en dit gaat wel iets beter maar voor ons poppie eigenlijk alweer te snel. Ze hapt op de e.o.a. manier dan meer lucht en boert en hikt dus weer veel meer . Kan iemand me vertellen wat voor gaatjes er in de spenen zitten van Dr Brown? Zijn dat gewoon rondjes of bijv. streepjes, kruisjes? Grtz Mamaline
Hmm, jammer Het lijkt erop dat je inderdaad geholpen zou zijn met een dr. Brown fles. Voor zover ik weet, zit er een gaatje in de speen. Maar wij hebben dus alleen maar een S-speen. Wij hebben trouwens ook nog eens als tip gekregen om een Bibi-S-speen te gebruiken, omdat die tussen de S en de M van Difrax in zat. Bij ons werkte dat niet, omdat hij te flexibel was (en dat gold dus ook voor de Brown-spenen). En die Bibi-spenen passen natuurlijk niet op de brede fles van Difrax. Succes met je zoektocht, ik hoop dat het wat oplevert. Elke keer "strijd" om de fles is echt niet leuk, dus ik hoop echt dat je een oplossing vindt. Oh ja, bij een streepje is het nog wel van belang hoe je de fles houdt. Beetje lastig uit te leggen, maar je moet dan het streepje zo | voor de mond van je kindje hebben, dan kan ze hem open zuigen. Als je hem zo -- hebt, krijgt ze er waarschijnlijk niet veel uit. Wat een gedoe hè?
de gewone spenen van dr brown hebben ronde gaatjes, steeds iets groter per level. alleen de papspeen heeft een kruisje als gat. dr brown is overigens gewoon bij etos en prenatal te koop.