net bevallen en weer zwanger

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door shannon, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shannon

shannon Lid

11 sep 2005
    36
    0
    0
    schiedam
    hallo,
    k weet niet echt waar k dit moet zetten dus vandaar hier fftjes.
    ik ben 4 maanden geleden van een prachtige zoon en heb al een dochter van 5 jaar, nu heb k vandaag 2 positieve zwangerschaps testen.
    ik was echt in totale shock, heb er een beetje schaamte voor en hele gemengde gevoelens eronder,en weet niet hoe me omgeving erop zal reageren als ik t vertel, ben er een beetje angstig onder en weet nie of k wel terug moet gaan naar dezelfde verloskundige, k bedoel ze zien me aankomen net bevallen en dan weer aankomen met een zwangerschap.
    zijn er meer vrouwen die dit hebben en hoe ervaren jullie dit?

2. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik heb geen ervaringen voor je...
    wel wil ik zeggen gefeliciteerd dat je zo snel weer zwamger mag raken en weer een wondertke nag krijgen is heel speciaal. andere vk waarom? dit gebeurd wel vaker.. t is al n wonder opzich dat jij zo snel weer zwanger mocht raken!

3. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik snap ni zo goed wrm men dan niet veilig vrijt? maar toch proficiat.

4. darkempress86

27 okt 2009
    95
    1
    8
    Gezondheidszorg
    Friesland

Hallo Shannon,

Ten eerste van harte met de zwangerschap.
    Super leuk voor jullie.
    Ik begrijp dat je met gemengde gevoelens zit.
    Als het jou goed bevallen is bij die verloskundige dan zou ik er gewoon weer heen gaan.
    Zelf was ik na 6 maanden weer in verwachting en had hetzelfde gevoel als wat jij nu hebt.Ik was toen ook heel erg bang voor negatieve reacties en dacht wat zullen de mensen wel niet van me denken.
    Toen ik vertelde aan mijn omgeving en op hyves dat ik in verwachting was van de 2e kreeg ik alleen maar positieve reacties.
    Zelf ben ik er nu super blij mee,omdat de leeftijd van kleintjes dan ook niet te groot is.

Je kan het voor de omgeving nog 3 maanden stil houden,maar zou wel contact opnemen met de verloskundige.Mijn verloskundige zei tegen mij dat het meer regel was in onze omgeving dat mensen snel weer in verwachting zijn dan uitzondering en dat gaf mij op een een of andere manier wel een gerustiger gevoel.

Je moet je niet meer druk maken om wat anderen misschien denken,maar je eigen gevoel is het belangrijkste.
    Zo denk ik er nu over.
    Hoop dat jij dat straks ook hebt en dat je alleen wat aantrekt van jezelf.Als jullie er maar blij mee zijn is het belangrijkste.

Geniet van de zwangerschap.

5. shannon

shannon Lid

11 sep 2005
    36
    0
    0
    schiedam

we hadden t veilig gedaan maar t condoom was geknapt,
    toch bedankt.

6. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd

7. shannon

shannon Lid

11 sep 2005
    36
    0
    0
    schiedam
    darkimpress86
    heel erg bedankt voor je reactie, heb er echt wat aan, k heb r nog nie eerder van gehoord dat vrouwen zo snel zwanger raken dus dan lijkt t ineens alsof je de enige bent, en dat t raar is enz.
    voel me al een stuk beter, dankje wel

8. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Allereerst gefeliciteerd!! Ik ben na mijn 2e bevalling (2-3-2011) ook in de 1e rond meteen zwanger geraakt. Nou is het bij ons dat we wel snel een 3e wilden, en we zijn niet gericht gaan klussen, want een cyclus na een bevalling is ook helemaal in de war. Maar we hebben mazzel gehad en was direct zwanger :D En weer waren (en zijn) we helemaal in de wolken. Ik ben volgende week uitgerekend dus ben benieuwd..

Er waren wel mensen in onze omgeving die zoiets hadden van: zo snel al?? Dat heeft ons eigenlijk weinig geboeid. Het is meer hoe je er zelf in staat..

9. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    gefeliciteerd!

en zowel een vriendin als mijn schoonzusje hadden binnen 13 mnd hun 2e kindje!

10. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krijg de kriebels van een paar reacties. Alsof je daar iets aan hebt.

Meid, gefeliciteerd. Zou me niet druk maken om wat een vk er van denkt. Je bent niet de eerste die het overkomt. Kan me goed voorstellen dat je moeite hebt om het je omgeving te vertellen, maar daar heb je nog even tijd voor. Ook een eventueel buikje is nog wel te verklaren aangezien je niet gek lang geleden bent bevallen. Zo heb je zelf nog even tijd om aan het idee te wennen. Probeer het zoveel mogelijk zelf vanuit het positieve te benaderen. Als je laat zien dat jullie erg gelukkig zijn met de zwangerschap (ondanks dat jullie weten dat het niet in de pen zat) zal een ander dat ook voor jullie zijn.

11. mrs B

mrs B Actief lid

5 jun 2010
    176
    3
    18
    Vrouw
    secretaresse
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd!!
    Ik ben, vanwege een gescheurd condoom, ook zwanger geworden toen onze jongste 6 maanden oud was. Het was wel eventjes schrikken, zag ook op tegen reacties van mjn omgeving. Heb wel gemerkt dat als je er zelf achter staat, eventuele negatieve opmerkingen je veel minder doen. Achteraf toch druk gemaakt om niets want kreeg over het algemeen positieve reacties. Succes

12. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ze zien je aankomen? Meid, daar hebben zij toch niets mee te maken! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. :)

13. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Van harte gefeliciteerd meid, harstikke leuk toch! :)

14. Friemelien

Friemelien Actief lid

21 dec 2011
    155
    1
    18
    Gefeliciteerd!!! Ik kan best begrijpen dat het wel even wennen is, maar kom op....geniet ervan. Boeiend wat anderen er over denken, als jullie er maar blij mee zijn. Geef het even de tijd, en die tijd heb je....toch??? Geniet ervan hoor!!

15. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Hoi Meis,

Hier het zelfde verhaal mijn dochter is gisteren 4 maanden geworden en ik ben alweer 6 weken zwanger ook wij waren in shock.
    Maakte me ook zorgen over de reactie's en had daarom ook een topic gestart hier op ZP en dat heeft enorm geholpen en kan nu lekker genieten ervan.
    Wel zijn wij voor de eerste 2,5 jaar bezig geweest dus wij zien dit echt als een wonder.
    Als je het leuk vind kan je hier mee komen kletsen http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/331006-2-kindjes-binnen-1-jaar-topic.html
    daar zit nog iemand die ook straks maar 11,5 maand tussen de kids heeft zitten.
    Misschien kunnen we elkaar helpen en lekker je hart luchten:D
    Toch wil ik je feliciteren met je zwangerschap want het is en blijft een wonder!!

Liefs, Brenda

16. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gefeliciteerd :D

Het kan nog korter, ik ken een broer en zus, allebei voldragen en die schelen maar 10 maanden.

Zorg goed voor jezelf en geniet. Leuk voor je zoontje, straks kan hij heel leuk spelen met zijn brusje.

17. Blays

Blays Niet meer actief

Allereerst gefeliciteerd!
    En de vk heeft dit soort dingen vast al wel heel wat vaker meegemaakt, en zou je ook prima kunnen steunen.
    En zolang jullie er achter staan, heeft niemand iets te zeuren. Ik vind het juist een echt wondertje dat jullie zo snel alweer mogen genieten ;) En je zoontje heeft juist straks een brusje waar hij lekker mee kan spelen, zonder te veel leeftijdsverschil.

Geniet er van, en laat je niet gek maken door anderen ;)

18. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    gefeliciteerd met je zwangerschap! lijkt me wel zwaar zwanger en een kleine., maar straks ook heel erg leuk. mijn broertje en zusje schelen 15 maanden en hebben echt een hele goede band voel me soms wel een buitenstaander tussen hun. het is de komende paar jaar veel investeren denk ik maar het is het wel waard.
    en ik zou me niet zo veel aantrekken van reacties van anderen! en zou me zeker niet gaan verdedigen door te zeggen gescheurd condoom ofzo. je bent gewoon lekker vruchtbaar!!

19. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Gefeliciteerd!Hartstikke leuk toch?
    Het zal wel druk worden maar straks ben je blij met het kleine leeftijdsverschil.
    En wat een ander ervan vind?Niks van aantrekken,het is jou/jullie leven!

20. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Gefeliciteerd!
    Geen tips voor je omdat ik me niet kan verplaatsen in je situatie (zie mijn onderschrift)

Denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt meis! En mensen kunnen erg veroordelend zijn.... Laat ze.... Ze weten niet beter!
    Geniet er van zou ik zeggen, een wondertje moet je van genieten!

Deel Deze Pagina