Lekker laten gillen, is die nou helemaal betoeterd. Gewoon negeren en af en toe zeggen dat je het niet leuk vind als die zich zo gedraagt. Hij stopt vanzelf..
Hier eigenlijk nooit problemen. Ik laat haar dingetjes pakken of dragen als ze niet in het karretje wil zitten. Soms plan ik het ook wel eens net voor haar middagslaapje zodat ik weet dat ze moe is en prima in het karretje blijft zitten
Nuttige reacties dames. Ik zal proberen om strenger te zijn want zo te zien is hij meer baas dan ik haha want ik geef namelijk snel op en daar maakt hij natuurluhk misbruik van
Hebben ze geen mandjes op wieltjes? Die pakken wij vaak als er geen kleine karretjes zijn (bij de Lidl) en dan mag hij ermee lopen en de spullen erin doen. Ook mag ons zoontje de spullen op de band leggen en als ik met contant betaal mag hij betalen. Als de spullen in de tas zitten dan geef ik hem iets (bijv een pak toiletpapier) om mee naar de auto te dragen. Zo maak ik het boodschappen doen heel leuk voor hem en gaan we met plezier en zonder gezeur of geschreeuw boodschappen doen. En zonder dat hij vast zit.
Ze voelen het wel goed aan hoor als je makkelijk opgeeft. Dus volhouden is wel belangrijk. Maar bedenk ook dat geen een kind hetzelfde is, kindjes die zich wel gedragen in de winkel zijn niet per se 'beter' opgevoed maar kunnen ook een rustiger/makkelijker karakter hebben. Dat verschil heb ik erg gemerkt met mijn 2e! Bij mijn oudste dacht ik dat ik het heel goed aanpakte, hij luisterde behoorlijk goed en was ook erg meegaand. Tot ik de 2e net zo aanpakte...... (en die dus wel regelmatig de boel op stelten zet(te).)
Dragen in een draagdoek of -zak op je rug. Kan hij geen kant op en hij kan nergens bij maar wel alles zien.
Als wij de weekboodschappen doen mag ze haar flesje drinken vasthouden, die liggen bij het frisdrank met Hello Kitty er op of Planes. Daar is ze zoet mee. Als ik samen ff wat ga halen, mag ze zo'n rijdbaar karretje meenemen (niet zo'n mini boodschappen kar) en die neemt ze trots mee! Ik mag dan ook niets uitladen, zij legt alles er op. Als ze het niet kan, zegt ze: Hulp! Dan ga ik helpen. Daarna rent ze naar de auto en gaat er in klimmen tot ik klaar ben. Wil ze niet in de boodschappenkar heeft ze pech. Weekboodschappen zijn veel en heb ik m'n aandacht bij nodig.
Ik heb het in andere topics ook al gezegd: meld je eens aan bij Home Start. Dit is laagdrempelig, er komt dan een vrijwilliger bij je thuis. Ook dit supermarkt probleem is echt weer zo'n concreet probleem waar de vrijwilliger dan mee kan helpen. Ze kan met je mee en het samen aanpakken. Ze is er om jou te ondersteunen. Je hebt verschillende topics geopend over de opvoeding van je peuter en dat HIJ onhandelbaar is. Ik maak me zorgen. Ik denk vooral dat JIJ iets moet gaan veranderen. En "ik doe het zelf wel" "ik ga strenger zijn" lijkt tot nu toe niet echt te helpen. Het is al super dat je om raad vraagt, zoals je hier op het forum doet. Maar ik snap niet dat je geen echte hulp 'in person' gaat zoeken. Dit is voor jou en voor je kind niet prettig (en dat is nog netjes uitgedrukt). Ik vind je manier van reageren in de verschillende topics ook niet hoopgevend. Ik denk dat je echt nog een hoop bij kan leren. En je bent ook hartstikke moe er van kan ik me voorstellen. Dus waarom geen hulp inschakelen. Dit klinkt misschien allemaal heel hard of oordelend, want ik ken je natuurlijk niet. Het is enkel gebaseerd op de inhoud uit je verschillende topics. En ik bedoel het goed, ik maak me zorgen.
Ik laat haar zelf 'piepen'. Dus de boodschappen scannen. Ook mag ze groene knopje bij pinnen induwen. Als we naar ah gaan waar geen zelfscan is de boodschappen op de band leggen. Vaak laat ik haar ook gewoon thuis.
Als ze daar nu nog aan moet beginnen is er geen beginnen aan en vaak veel te zwaar. Jij bent getraind, dat kan je natuurlijk niet vergelijken. Consequent zijn en je hebt al veel waardevolle tips gehad. Mijn zoontje is ook een echte rebel. Dat is gewoon zijn karakter, maar als je dan niet direct en consequent ingrijpt neemt hij gewoon een loopje met je. Hier gaat hij ook altijd in het karretje. Gillen doen ze de eerste keer en misschien een 2e keer en misschien een 3e keer maar je moet gewoon volhouden, het word echt vanzelf minder als je niet toegeeft