Kan dat? Ik zal de bijsluiter goed doorlezen morgen, maar ik ben benieuwd hoe jullie dit doen: Wij hebben 2 kinderen en zijn daarmee in principe ''klaar'' met onze kinderwens. Ik geef nog bv en slikte tot nog toe de minipil. Is die pil alleen anders omdat de normale pil de bv zou kunnen remmen? Mag je wel de normale pil slikken tijdens bv? Ik wil morgen anders weer beginnen met de normale (ik ga de bv toch afbouwen volgende maand). Dit is waar ik een beetje mee zit: Ik wil echt niet zwanger worden. Als je dat echt niet wil, ben ik altijd voor dubbel safe. Maar dat heb ik lang niet hoeven doen. Toen we een kindje wilden, hoefde je niks. En tussen de eerste en de 2e heb ik geen pil geslikt, maar wel voorzichtig gedaan.Tot we klaar waren om opnieuw zwanger te raken. Maar mocht het 'per ongeluk' eerder gebeuren, zou het geen ramp zijn omdat we graag een 2e kindje wilden. Nu willen we geen derde, en ik vind vrijen met condooms zo ongezellig, ongemakkelijk en gister ging het ook nog fout erdoor Niks aan, voel met net 16 dan. Ik vind het definitief maken wel weer heel snel, dat wil ik dan ook nog weer niet. Moet de pil alleen dan voldoende zijn? Niks is 100%, vandaar mijn theorie over dubbel safe. Maar dan is er geen andere keus dan condooms vrees ik. Hoe doen jullie dit? Of denk ik te moeilijk?
Ik begreep dat bij de normale pil de dosis hormonen te hoog is en doorgegeven kan worden. Ik heb 9 maanden de minipil gebuikt en die vind ik erg fijn, nu gestopt om te kijken wat mijn cyclus doet.
In de bijsluiter staat dat de hormonen wel in de bv belanden maar dat dat zo weinig is dat de baby daar geen last v heeft
Volgens mij is het ook zo dat door de normale pil je productie naar beneden kan gaan. Maarja als je toch wil stoppen, wie weet kan je dan iets eerder stoppen dan geplanned?
Geen goede ervaring met pil en BV hier. Bij mijn oudste gedaan en mijn productie kelderde naar beneden. Ik wilde ook wel wat afbouwen maar niet zo snel. Ik heb er spijt van gehad. En hier een derde kind, ondanks 'voorzichtig doen" en condoomgebruik. Dat is overigens 7 jaar goed gegaan. Ook wij hadden geen wens voor een derde. Was ook geen ramp toen het wel gebeurde. Maar nu heb ik me wel laten steriliseren. Neem geen risico's meer. Dus je moet je toch goed bedenken of het echt een ramp is als je wel of geen derde krijgt. Is het wel een ramp voor je dan zou ik toch voor sterilisatie gaan. Dat is definitief maar dat wil je dan toch ook?
Besloten toch de minipil nog even te halen zolang ik bv geef en ik elk geval zo lang met condoom. En als ik dan de gewone pil weer kan slikken zien we even weer. Nu ik nog steeds nooit ongesteld ben geweest, heb je geen benul v vruchtbare momenten. Ik zou alleen een derde kind willen, als we een groter huis hadden en meer financiële middelen. Maar met onze eenvoudige banen zit dat er niet in. Ik heb dan liever 2 kinderen meer te bieden qua sport en dagjes weg enz dan dat het met 3 krap wordt. Eigenlijk zit de deur voor 98% dicht dus. Maar bij een ongeluk zou ik echt geen abortus willen doen, dus we moeten er nog maar eens goed over nadenken. In elk geval nog even door met de mini pil tijdens de bv. Bedankt voor adviezen.