oei meid wat ontzettend moeilijk. Ik herken je gevoel als zijnde dat je jezelf als heel anders ziet dan wat je nu gaat doen. Ik ben ook gestopt zij het om een heel andere reden (bij mij was het gewoon dat mijn man het niet-doorslapen gewoon niet trok en helemaal geen voordelen van bv zag en toen ging het op een gegeven moment zo slecht dat ik de keuze had, mijn huwelijk of de borstvoeding...) en ik voelde me precies zo als jij je beschrijft. Mensen kunnen zo veel zeggen, dat 6 maanden heel goed is enzo maar jijzelf voelt dat heel anders. Het voelt alsof je jezelf en je kindje iets ontneemt. En dat je tegen je eigen IK ingaat... Ik dacht altijd als mensen zeiden, 7 maanden is al heel knap!, ja misschien vind jij dat knap maar voor mij voelt het als opgeven... Ik kan je wel vertellen dat het gevoel wel minder wordt. Als je eenmaal gewend bent aan de poedermelk ga je een andere fase is en kan je het misschien meer loslaten. Even een ander vraagje... moet je die medicijnen de hele maand slikken of blijven ze de hele maand in je bloed? Of is het zo dat je ze gebruikt de eerste 2 weken om eisprongen op te wekken en dat het daarna wel zou kunnen om borstvoeding te geven? Want je zou anders kunnen overwegen om 2 weken vriezervoorraad (evt aangevuld met poedermelk) te geven en dan weer 2 weken te voeden (of langer bij een positieve uitslag ) En als dat niet zo is.. een poging duurt 4 weken toch? Dus dan zou je 4 weken poedermelk kunnen geven en vriezermelk en mocht het raak zijn gewoon weer gaan voeden (wel blijven kolven uiteraard) en als het niet raak is kan je altijd nog verder overwegen toch? Of krijg je dan direct daarna weer een poging? Sorry ik heb niet heel veel verstand van ivf, ik bedenk alleen wat dingen die ik zelf zou overwegen...
Haha, leuk dit (mag vast wel van Maartje)! Ben jij helderziend ofzo? Ik ben wel bewust gestopt met de pil, maar had nooit gedacht dat het na 1x sex zover zou zijn. Nee, ik ken Babyrinth niet, ik denk dat ik daar ook niks van snap enzo. Ik zou heel graag een tweede kindje willen, maar ik heb nogal wat lichamelijke issues. Ik wil nu gewoon genieten van ons zoontje. Hij mag zelf beslissen wanneer hij stopt met drinken bij mij. Mijn man en ik blijken volgens de gyn idd een vruchtbaar setje, dus dat is goed rubbers knup'n! Maar mocht het zo zijn dat zich daar een spermacel doorheen boort, dan zouden we daar uiteraard heel blij mee zijn.
Nou hier nog een beelddenker... Dus je keek je man aan en toen raakte je zwanger?? Ongelooflijk dat dat kan via je ogen hè, die moeder natuur is onnavolgbaar zo gelukkig, rubbers knup'n, hij kan maar beter niet op je ogen richten volgens mij! .. Sorry Maartje! Hier wil ik ook graag dat Florine, wel gaarne voor ze het huis uit gaat, zelf de BV stopt. Wens voor een tweede is niet dominant genoeg. Scheelt weer een duivels dilemma..
Haha had die laatste reactie nog niet eens gelezen Van elkaar aankijken zwanger worden?? Zucht, zou willen dat ik dol was op Breezers Maar anyweeeee.... Ik heb dit --> http://www.freya.nl/web_ivf/ivfborstvoeding.pdf naar mn arts gemaild.... met een toelichting waarom ik zoooooo ontzettend graag mn cryootje terug wil terwijl ik nog voed.... Kliniek is nu alleen voor een weekje dicht... Ik hoop volgende week reactie... *spannend* Durf nergens vanuit te gaan, maar had bedacht dat als ik nog 2 keer op de dag voedt, 1 keer 's avonds net voor de hormonen en prednison (beide L3) en dan 's ochtends vroeg weer... Dan zit er veel tijd tussen....
Ohja, en de andere voedingen afkolf en weggiet... zodat de productie niet te veel naar beneden keldert...
Dan zit er veel tijd tussen idd. Maar prednison (L2) heeft een lange halfwaardetijd. Bovendien is het niet zo dat je dat middel af en toe neemt, maar is het de bedoeling dat je er een spiegel mee opbouwt. Neem ik aan tenminste. Maar ik begrijp je dilemma's!
Nou ff een update'tje: Tis maar goed dat ik nog niet ben begonnen met af te bouwen. Vrijdag moest ik weer schildklierwaarden laten prikken (ben schildklierpatient, duh , kreeg net de waardes te horen en ik ben zo hypo als de malle dus eerst die waardes aanpakken voordat we eventueel weer verder mogen. Over 10 weken moest ik eigenlijk weer prikken, maar in overleg met de arts mag het over zes weken ook. Ik blijf in ieder geval tot die tijd BV geven. Het heeft geen zin om te stoppen met voeden en toch nog niet te mogen IVF'en. Stiekem ook de prolactine laten prikken... 1,02 dus al 4 x weer ongi te zijn zegt bij mij niets over wel of niet nog een verhoogde prolactine waarde...
Laat de volgende keer weer prolactine prikken! Hoog prolactine en hoog schildklier komen vaak samen voor. Grote kans dat je prolactine beter is als je schildklier beter is.
Ik vind jou geweldig!! Ik mag van mijn allerliefste schildklierdokter(tje) altijd extra dingen aankruizen Dus.... ehhh ff denken.... JAAAAA ik ga het dan opnieuw aankruizen!! Weet jij trouwens ook of het klopt dat: 1. Het prolactinegehalte in het bloed hoger word nav van stress? 2. Er een tijdstip is waarop je het beste kunt prikken? Op IVFmoeders.nl vond ik een oud bericht dat door stress het gehalte hoger kan worden en dat je het beste tussen 11.00 uur en de lunch kunt prikken en dat stress het gehalte kan doen stijgen... Ze hebben mij 4 (!) keer moeten prikken (waarbij op het laatst uit mn hand) voordat ze bloed te pakken hadden. Dat zorgde best voor stress aangezien bloedprikken nog altijd niet mn hobby is Ik heb dus idd stiekem de hoop dat het de volgende keer beter zal zijn, maar ik heb nergens bewijs kunnen vinden voor wat iemand op IVFmoeders scheef.
Dat an die stress heb ik ook gehoord ja. In de nacht is je prolactinespiegl hoger, daarom zitten in de ochtend je borsten vaak holler. Dus als je prikt zou ik het niet te vroeg op de dag doen.