Papa vindt...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door maartje84, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dat ik ons meisje te vaak voed.

Ik heb zelf absoluut geen moeite met van die fases waarin mn dochter overdag elk uur wil drinken, 's nachts 1 à 3 keer komt en tuurlijk lijkt me doorslapen ook wel fijn, maar ik geef haar met alle liefde voeding op verzoek!!

Hij meent dat nu ze zes maanden is ik beter niet meer aan elk verzoek kan voldoen, ivm verwennen want als hij alleen met haar thuis is (ik werk in de zorg en heb dus ook nacht- en avonddiensten) dan drinkt ze bv uit de fles en dan komt ze ook niet zo vaak, dus hij meent dat ze mij al asocieert met ongelimiteerd aan de borst hangen.

Wat vinden jullie hier nou van?
    Ik ben soms best wel onzeker, maar dacht dit echt zo goed te doen. Maar hij lijkt nogal zeker van zijn zaak te zijn.
    Wat is jullie eerlijke mening over dit gebeuren???

2. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Tja, lastig. Ik snap allebei jullie punten wel.

Maar drinkt ze echt regelmatig of vaak elk uur? Of alleen soms? Is het regel of uitzondering?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat papa het verschil tussen borst en fles niet zo goed snapt. In elk geval verwen je je kind niet hoor!

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja mijn man had precies hetzelfde. Vooral het niet doorslapen vond hij een hel (want volgens hem werd hij ook wakker).
    Hele oorlogen gehad hier en uiteindelijk ben ik gestopt met de borstvoeding.

Maar ik zeg volg je gevoel!

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Haha, herken de thema's hoor. Is wel lasrig, want papa's hebben ook iets te zeggen natuurlijk.

Uit de fles drinkt ze waarschijnlijk meer in 1x omdat het makkelijker gaat. Maar dat is niet per se beter voor haar. Kleinere porties zijn beter voor de spijsvertering en voor de ontwikkeling van bijv de hersentjes.

Zolang jij het aankunt haar te voeden zoals zij dat wil is dat echt het beste patroon. Bij regeldagen moet je bijv ook niet gaan sturen, dan help je de boel juist in de war. Papa eet en drinkt toch ook wel eens wat tussendoor neem ik aan? :D

6. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bovendien is borstvoeding niet alleen melk.. maar ook aandacht, liefde en warmte! En als je kindje daar nou behoefte aan heeft?

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    Nee, joh, wat een onzin. Laat papa lekker lullen, hij hoeft het niet te doen, dus hoezo heeft hij er last van?

Is normaal en je verwent je kindje niet door toe te geven aan de behoeftes van je kind. Dat hoort erbij.

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx lady's. Fijn om jullie mening hierover te lezen.
    Ik laat het allemaal ff bezakken, het gesprek hierover was nl enorm heftig.

Ik kom er hier later ff op terug.

:)

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Speelt er bij papa niet ook de wens voor brusje mee, waarvoor je moet stoppen?

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb de eerste weken volledig op verzoek gedaan. Toen ze zelf min of meer een ritme aan begon te geven ben ik dat 'vast gaan houden' en beetjes gaan schuiven naar logische tijden. Bij mij viel voornamelijk op dat ze véél minder spuugde en beter sliep (er kwamen daardoor ook vanzelf vaste slaaptijden).

Ik vind dit persoonlijk prettig werken omdat ik weet waar ik aan toe ben en mijn dochter weet dat ook (alsof ze zelf een horloge om heeft soms zo goed :D).

Nachtvoeding heb ik gegeven tot 3 maanden, toen sliep ze zelf door en als ze snachts eens wakker wordt stuur ik eerst mijn vriend er uit omdat ze mij associeert met eten ;). Gaat super goed, sinds ze 6 maanden is slaapt ze zelfs van 8 tot 6/7 (en na een voeding door tot 9/10) en maak ik eigenlijk alleen uitzonderingen als ze ziek is.

Maar jij bent haar mama en beslist wat het beste is in jou ogen. Jij bent diegene de voedt dus diegene die beslist!

Overigens is fles (ook gekolfde melk)/borst niet te vergelijken vind ik, ik merk veel verschil tussen live voeden of op de oppas adressen een gekolfde fles krijgen, hoor!

11. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Maar volgens mij is het ook vrij normaal dat kindjes bij iemand anders dan mama minder vaak komen, toch? Tenminste, mijn zoontje drinkt op het kdv netjes om de 4 uur en thuis redt hij dat meestal niet. Soms laat hij er thuis nog wel eens langer tussen, maar vaak (veel) korter. Succes ermee!

12. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Yep, hier net zo. Op het kdv redt hij 4 uur makkelijk, thuis meestal 3 a 3,5 uur en de laatste paar dagen soms zelfs 2,5 uur.
    Bv heeft verder idd ook met warmte en genegenheid te maken. Ieder uur lijkt me wel wat veel maar opzich, als het voor jou en je kindje goed voelt, waarom niet?

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Niks papa vindt... Papa hééft borstnijd!:D

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha is is vast jaloers dat mn dochter wel ongelimiteerd toegang heeft tot die volle memmen en hij er alleen naar mag kijken ;)

Ik vind het heel fijn dat jullie allen jullie mening hier hebben geschreven.
    We zijn er zo'n beetje wel weer samen uitgekomen. Heb hem gisteren ook jullie meningen laten lezen :)
    We hadden zaterdag om dit onderwerp zo'n vreselijke ruzie gehad. Ik vond en vind dat onze dochter zo vaak als dat zij zelf wil mag drinken en dat ik haar daarmee niet verpest, alleen maar veiligheid mee biedt en hij heeft dat maar goed te vinden. Ik ga niet haar verbieden te drinken als zij zo graag wil drinken ...
    Ik geloof dat de boodschap over is gekomen... :):):)
    (Vandaag trouwens bij het CB wel opmerkingen gehad toen ik op het vragenlijstje had ingevuld bij wat ze eet/drinkt (ongelimiteerd de borst en stukjes groente, maar dat is weer een andere discussie... ;))

Heb het net trouwens ook in mijn andere topic geschreven, maar het is maar goed dat ik nog niet ben begonnen met de BV af te bouwen ivm wens voor een brusje. Mijn schildklierwaardes zijn op dit moment behoorlijk slecht en ik mag met deze waardes niet gaan IVF'en. Over zes weken moet ik weer opnieuw laten prikken en in ieder geval krijgt ze tot die tijd alleen MIJN MIJN MIJN melk (en oke, ook wat stukjes groente ;))

15. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Juist, zo principieel kan dat voelen he! Had ik ook toen we hier voor het eerst wat aan de nachtvoedingen deden (afbouwen), na haar eerste verjaardag. Papa moest maar gaan troosten, want ik ging haar echt de borst niet weigeren! Nu pikt ze het gelukkig wel, dat ook ik haar meestal alleen maar troost 's nachts, toen echt niet hoor. En ik ging haar vertrouwen echt niet beschadigen door haar 's nachts ineens de borst te onthouden.

Rot van je waardes trouwens, nou ja, een soort gelukje bij een ongelukje misschien, maar toch rot, dat wil je ook niet natuurlijk.

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja, juist!!
    Het voelt idd alsof ik haar vertrouwen zou beschadigen als ik het zo weigeren.... :)
    (Hopelijk voelt dat later anders als ze vraagt of het oke is als ze op 13 jarige leeftijd naar de disco mag ;))

Wat je schrijft over mn waardes enzo: ook dat ervaar ik zo. Het willen voeden en tegelijk ook zo sterk weer te willen gaan IVF'en voor een brusje voelt zo ontzettend naar. Ík moet een beslissing nemen, ik wéét gewoon niet wát een goede keuze is. En iedereen kan er een mening over hebben, het is gewoon voor mij heel erg dubbel.
    Mijn vriend heeft het liefst dat ik asap stop zodat we nog een keer een kans kunnen maken. Maar nu bemoeide mijn internist zich er ook al mee (!) maar dan anders om: ik zei tegen hem dan ik nog iets had aangekruist (prolactine ;)) op het bloedprikformulier en of hij me die waarde kon geven. Jawel zei hij, maar waarom had ik die aangekruist? het was wel belangrijk dat ik nog mooi een poos zou gaan voeden...''

Hoe lief ook bedoeld... DAT WEET IK ZELF OOK WEL *JANK*

So... dat is er weer ff uit!

Het voelt nu wel ff fijn dat ''de waardes nu ff hebben gekozen dat ik nu niet hoef te kiezen.'' Ik heb ff 'uitstel van executie' voor in ieder geval 6 weken. Hmm, het hadden er ook 10 kunnen zijn want de arts stelde voor om over 10 weken weer te gaan prikken, alleen ik wilde al over 6 weken... Dus dat hebben we nu afgesproken... De wens voor een brusje is nl toch ook heel erg sterk......

Normaal kan ik heel snel schakelen, heel snel denken, heel snel besluiten nemen. Maar hierin niet...

17. Amethist

Amethist Niet meer actief

Tja, ik ben persoonlijk wel van mening dat je echt niet bij elke kik hoeft aan te leggen. Als mijn zoontje wakker wordt (wat eigenlijk bijna nooit gebeurd, dus ik heb misschien ook niet echt recht van spreken) gaat eerst mijn man er heen om hem even over zijn bolletje te aaien. Als hij dan wakker blijft leg ik hem alsnog aan. Dit hebben we eens gedaan toen hij 's nachts nog vaak wakker werd, maar eigenlijk niet echt dronk. Hij nam dan 3 slokken en sliep dan verder. Ik vond dat best vermoeiend en toen hebben we eens geprobeerd wat hij deed als mijn man hem even rustig zou troosten. Dat ging dus heel goed, want mijn man is 1x naar hem toe gegaan en toen ging hij weer heerlijk verder slapen. Voor mij dus wel echt een teken dat hij dus niet persé mij c.q. mijn borst nodig had, maar gewoon even een aai over zijn bolletje, ter geruststelling misschien?

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Eerste wat mijn vriend zei : doen wat je moedergevoel je in geeft!!!

Deel Deze Pagina