Met pijn in mijn hart...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ecosa, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Heb ik vandaag besloten om te stoppen met bv. Het lukte niet, mijn meid was weer onrustig, ik was weer onrustig. De hele dag heb ik in de stress gezeten en Elena heeft heel erg gekrijst.. En nu, nu heb ik verdorie stuwing! Ik word er gek van, weet ook niet wat ik moet doen! Als ik haar zo aan ga leggen, blijft het aangemaakt worden. Maar het is niet genoeg voor de dagelijkse voedingen van Elena. En misschien lukt het nu deze voeding wel, maar de volgende weer niet..
    Ik kan het gewoon niet, geeft me teveel stress.. Het doet me echt pijn, maar ik kan niet anders. :cry:
     
  2. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Goed van je dat je die keuze hebt kunnen maken. Doormodderen terwijl je er alleen maar stress en een ontevreden kindje van krijgt is het ook niet waard. Je moet maar zo denken, je hebt het geprobeerd en het feit dat je de moeite hebt willen doen het te proberen laat zien dat je het beste voorhebt met je kleintje. Het is heel jammer, maar soms is het gewoon beter over te gaan op flesvoeding. Succes met overstappen!
     
  3. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ik snap je beslissing goed hoor meissie. Als het niet lukt dan lukt het niet, jammer maar helaas.
    En als jij er onrustig van wordt en je kindje dan is het dat niet waard.
    Dappere beslissing! Succes met het overstappen.

    Liefs, misspuma
     
  4. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Dapper besluit hoor! Jammer, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat zowel jij als je kindje er zo gestresst en gefrustreerd van raken. Hopelijk brengt de flesvoeding meer rust.

    Heb je een kolf in huis? Als je nu resoluut met bv wilt stoppen, moet je alleen de druk van je borsten kolven.
    Misschien staan er op www.borstvoeding.com of www.borstvoedingsforum.nl nog wel nuttige tips voor het afbouwen.

    Groetjes, Wendy
     
  5. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik herken je gevoel...

    Ik heb Bram vandaag voor het eerst een flesje kunstvoeding gegeven en ik had er wel wat moeite mee!
    Ik wil de borstvoeding heel langzaam overdag gaan afbouwen, omdat ik de combinatie kolven en werken niet zie zitten.
    Deze beslissing heeft me veel hoofdbrekens gekost en ik voel me ook wel schuldig t.o.v. Bram.

    Wel wil ik proberen om de ochtend- en avondvoedingen erin te houden, dan hoef ik nog niet helemaal afstand te nemen van de fijne momenten samen met Bram en krijgt hij de speciaal voor hem bedoelde mamamelk toch nog binnen.

    Hopelijk drinkt je meisje goed uit de fles en krijgen jullie samen meer rust, succes ermee.
     
  6. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Wat goed helpt tegen stuwing (bij mij dan), waren gekneusde koolbladeren. Het klinkt gek, maar het hielp echt.
     
  7. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ik heb 2 tabletjes gehad toen ik ineens moest stoppen met de bv. Dostinex. Ben er wel misselijk van geweest maar met 2 dagen geen druppel melk meer.
     
  8. Mey

    Mey Actief lid

    9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Lekker stoppen!
    Jouw kindje voelt jouw stress haarfijn aan en wordt daar zelf ook onrustig van. Het kan een enorme neerwaardse spiraal zijn voor jullie beiden. Je zult zien dat wanneer ze helemaal over is op de fles het een stuk rustiger is voor jullie beiden en jullie weer vollop van elkaar kunnen genieten. Ook tijdens de voedingen!
    Knap van de om de knoop door te hakken! Je kiest niet alleen voor jezelf heirmee maar ook zeker voor het beste voor je kindje!
     
  9. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik ben ook op precies dezelfde tijd gestopt met bv als jij. En inderdaad met veel pijn in mijn hart, ik wilde mijn Merel het beste geven... Maar wat is er nou beter, een gestresste moeder en gestresst kind, maar wel goed voeding? Of allebei ontspannen en een iets minder goede voeding waar dan iets minder afweer stoffen inzitten?

    Het heeft ons allebei heel veel rust gegeven. De stuwing duurt een paar dagen (ik kan je ijscompressen aanbevelen!), maar daarna is het zo goed als over en je hebt zelf rust en daardoor je kind ook meer.

    Merel doet het ook veel beter op fles voeding! Krampjes zijn minder, ze groeit niet meer zo idioot hard (ze groeide op bv meer dan 300 gram per week, ik had slagroom denk ik :oops: ) is een stuk relaxter.

    Veel plezier met het flesvoeden en ik wens je veel ontspanning toe!
     
  10. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    waarom lukt het niet?
    Omdat ze onrustig is?

    Ik heb de eerste maand heel veel pijn gehad omdat ze mijn tepel niet goed pakte..maar ik heb toch doorgezet..omdat het toch echt de beste voeding voor je kindje is..
    Misschien moet je proberen zelf rustig te blijven? Je kindje voelt wellicht dat jij onrustig wordt zodra je haar aanlegt..
    Als ze bijv. weinig drinkt omdat ze zo onrustig is leg haar dan gewoon wat vaker aan..en dan steeds even 5 minuutjes dat ze wel aan genoeg voeding komt..
     
  11. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Je moet dien waar jij je goed bij voelt meid.
    Ik ben ook na 2 weken gestopt. Omdat ze me hebben laten aanmodderen met aanleggen waren mijn hele tepels kapot. Er zaten zulke scheuren in dat ik soms wel eens dacht dat ze er zo af zouden vallen :)
    Luca doet het goed op de kv.
    Hij is nu een tevreden baby en ik een tevreden mama.
    Dat is toch veel belangrijker :)
    Wat heeft een baby nou aan een mama die gestresst is omdat het niet zo gaat zoals zij het wil.
    En laat je niks wijsmaken dat bv beter is blablabla kv is tegenwoordig net zo goed.
    Ze kunnen je iig niks verwijten je hebt het toch geprobeerd?
    Maar ik zou het wel ff afbouwen zodat je geen borstontsteking krijgt.
    suc6.
     
  12. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    " En laat je niks wijsmaken dat bv beter is blablabla kv is tegenwoordig net zo goed."

    Lees jij wel eens bladen?
    Er stond laatst nog een heel stuk in een van die mama blaadjes dat borstvoeding altijd het beste blijft. Het staat zelfs op de flesvoedingsverpakkingen!
     
  13. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    gaan we weer een welles nietes topic krijgen?
    Sorry daar doe ik niet aan mee.
    Maar omdat ik er geen behoefte aan heb om te laten beledigen reageer ik nog 1 x.

    Ik blijf er bij dat kv net zo goed is als het niet wil lukken met de bv. En ik ga me al helemaal niet schuldig voelen omdat sommige vinden dat ik een slechte moeder zou zijn omdat mijn baby geen bv krijgt.
    Hij doet het super op de kv dus wat zou ik me zorgen maken?
     
  14. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Je moet doen wat jezelf goed dunkt.
    Maar laatst schreef je nog dat je kindje aan de ventolin zat, en voor een kindje dat nu al luchtwegverwijders nodig heeft gehad in haar jonge leventje is bv het aller beste.
    Heb je de tips opgevolgd uit je eerdere draad? Ik gok van niet, want daar is de tijd te kort voor.
    Borstvoeding geven is zeker bij de eerste niet altijd makkelijk in het begin. Ze is nog geen 3 weken oud, je zit idd in de moeilijkste weken.
    Maar goed nogmaals het is jou kind, jou keuze. Maar laat je niet wijsmaken dat kv even goed is al bv. Ze worden idd ook groot op kv dat is een feit.
     
  15. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Daar ga je zelf weer.
    NIEMAND zegt dat jij een slechte moeder bent dat roep je nu meteen zelf weer. (zoals altijd in de bv-kv discussie dat moeders die kv geven vinden dat moeders die bv geven hun slecht vinden)
    Maae het is gewoon een feit dat kv slechter is dan bv. Als product zijnde is dat een feit. Leg de "ingredientenlijst" maar eens naast elkaar dan zul je zien dat kv eea mist tov bv. Maar zoals ik in mijn stukje hiervoor ookal schrijf. Ze worden ook groot op kv.
     
  16. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    wie zegt nou weer dat iemand een slechte moeder is als ze kv geeft.
    Dat is ieder zijn eigen besluit.

    maar je moet geen onwaarheden komen vertellen dat kv even goed is als bv. Dat kun je niemand wijsmaken want dat is gewoonweg niet zo. Daar ging ik op in.

    Verder is iedereen vrij om te doen wat zij zelf wilt. Of dit nu v of kv is..
     
  17. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Gaan we weer :rolleyes: Ze kwam alleen vertellen dat ze gestopt is met bv en niet willen horen dat bv beter is dan kv want dat WETEN WE NOU WEL
     
  18. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    het gebruik van een bril is aan te raden bij sommige mensen.

    Ik ging in op een andere dame. die hetgeen ik boven al schreef beweerde.

    Punt.
     
  19. Cookie

    Cookie Bekend lid

    25 jun 2007
    705
    0
    0
    Omdat Elena precies even oud is als mijn kindje, ben ik heel benieuwd hoe het met haar gaat. Wil je ons op de hoogte houden Ozgul?
    Ik heb volgens mij juist te veel melk! Na bijna iedere voeding stroomt de melk gewoon weer uit Arend zijn mond terug. Hij spuugt ook erg veel.

    Ik wens je heel veel succes met je beslissing!
     
  20. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik weet dat bv beter is voor mijn kleine dan kv. Ik denk zelf ook omdat mijn meisje nu al aan de ventolin zit, kan ik haar beter bv geven. Maar als dat me niet lukt, als dat elke keer weer tot frustraties lijdt bij mij en bij Elena? Wat dan? Moet ik dan maar blijven aanmodderen?

    Mensen hebben heel snel hun mening klaar; bv is beter, je bent nog maar kort bezig, probeer het door te zetten, het komt wel, blablabla..

    Maar wat als ik haar niet eens meer wil aanleggen, als ik als een berg opzie tegen het moment dat ik weer moet voeden? Als ik niet eens meer wil kolven? Moet ik dan maar gewoon doorgaan?
     

Deel Deze Pagina