Met potjes beginnen...

Discussie in 'Voeding' gestart door SYRV, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik geef nog borstvoeding, maar ik neem aan dat het dan ook de bedoeling is tussen twee voedingen door. Dat is wat ik nu aanhoud in ieder geval.

2. adi

adi Niet meer actief

Nee, dan werkt het weer anders :p. Bij BV wordt aangeraden om eerst borst te geven en dan bijvoeding achteraan, (in het begin) zodat je productie niet achterloopt.

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier is het hetzelfde gegaan als Dirksmama alleen heb ik ine het begin nog wel verschillende dingen gepureerd...maar dat was ook niet altijd.

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Kijk, waar het forum toch allemaal wel niet goed voor is! Dat wist ik namelijk niet! Toch handig dat je hier je vragen kwijt kunt aan de wat ervarener mama's:D

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

4 of 6 maanden.. brrr.. krijgen we die weer... wat de darmen aankunnen daar zijn de deskundigen het niet over eens. Wel zijn ze het er over eens dat vóór 4 maanden het geen goed idee is. Hoe eerder je begint met bijvoeding, hoe verstandiger het is om naar het soort voeding te kijken (gasvormend bijvoorbeeld)

Maar goed als antwoord op je vragen, de eigen ervaring:
    - begonnen met bijna 5 maanden
    - begonnen met groenten omdat dit milder zou zijn (en minder zoet)
    - ik gaf groenten in de ochtend (alerter en je kunt beter monitoren hoe het valt). Tot 6,5 maand toen gingen we lunchen met brood en fruit
    - toen een tijdje groenten goed gingen, ben ik daarna pas fruit gaan geven
    - fruit nooit als losse maaltijd gegeven maar altijd ergens bij (had geen behoefte aan een extra eetmoment)
    - altijd alles vers gegeven. Groot voordeel: vers lijkt nooit op elkaar en daardoor leren babies meer smaken waarderen dan met potjes. Groot nadeel: mijn kind eet absoluut geen potjes (en dat is ook wel weer eens onhandig). Bij dit kind gaan we af en toe een potje geven zodat madam die wel accepteerd (gemak dient de mens en dus mama ook!)
    - gaf altijd een groente 2-3 dagen achter elkaar.
    - toen een boel groenten goed gingen heb ik ook eens aardappel geprobeerd en ben daarna gaan mengen.

De flessen die je kindje krijgt zijn inderdaad groot. Ik zou snel proberen deze te verkleinen als je inderdaad aan de bijvoeding gaat.

6. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Dankjewel voor je reactie! Fijn om te lezen hoe anderen dit doen. Trouwens dat van die flessen, volgens mij verwar je me met iemand anders, ik geef namelijk bv;)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #27 dirksmama, 30 apr 2010
    Laatst bewerkt: 30 apr 2010
    Bij dieetvoedingen is het qua hoeveelheden soms wat anders gesteld, al had ik tot nu toe gehoord dat dat bij de sterkere dieetvoedingen zo was en niet bij HA.
    En dan gaat het meestal om 1 of 2 schepjes per dag meer dan het maximum van 30. Niet over 5 schepjes per dag. Die 30 is een maximum. Voor veel kinderen is minder al genoeg.

Maar goed, als je kind al HA krijgt, dan ga je toch niet voor 6 maanden met bijvoeding beginnen? Dan heeft HA geven ook geen zin meer, je haalt dan het hele preventieve idee van HA onderuit.

Is er al eens gekeken naar (verborgen) reflux bij je kind? Dat kan het hongerige gedrag heel goed verklaren. Reflux en KEA gaan vaak hand in hand.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

TOP, altijd goed BV (KV trouwens ook ;))... Oja, ik zie het al.. Moeke

9. adi

adi Niet meer actief

Totaal mee eens..

Die liter vocht is inderdaad geen echte maximuum, je kind mag echt wel meer water hebben dan 1 liter, maar het gaat om het maximum aantal schepjes kunstvoeding.
    Omdat hierin bepaalde mineralen en eiwitten aan worden toegevoegd waar toch gewoon een max aan zit (net zoals je zelf ook beroerd kan worden van te veel vitamine C, hoe goed deze ook is).
    Geloof me, een producent zou echt geen maximum stellen aan zijn eigen product als hiervoor geen harde reden voor is.

Maar ten slotte moet jij natuurlijk doen wat jou het beste lijkt voor je baby.

Deel Deze Pagina