Eten eten eten eten!

Discussie in 'Voeding' gestart door Nadia77, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Mijn zoontje is altijd al een goede eter geweest en is helemaal niet te zwaar (toevallig gisteren nog bij het CB geweest en hij zit netjes in de groeicurve). Maaaar, hij wil de hele dag eten! Zijn schema:

07.00 pap van 200 ml halfvolle melk en ontbijtgranen
    10.00 1 banaan en 1 appel
    11.00 soepstengel
    12.00 2 boterhammen + 1 vers geperst sinassappeltje
    14.30 2 plakjes ontbijtkoek + 1 kiwi
    16.00 soepstengel
    17.30 warm eten (groente, aardappels en vlees ca. 250/300 gr)
    18.30 100 ml yoghurt met beetje roosvicee

Tussendoor drinkt hij alleen maar water.

Veel he! Waar ik me het meest zorgen om maak, klinkt misschien raar, zijn die 2 soepstengels (haha, nu het zo opschrijf klinkt het grappig)... ik heb ze geprobeerd te geven als onderdeel van het tussendoortje fruit, maar dan vraagt ie er later alsnog om... wat vinden jullie? Kan het kwaad om hem zo vaak eten te geven? Houdt het een keer op?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik vind het op zich nog redelijk mee vallen.
    Ons zoontje eet normaal gesproken:
    ontbijt: 1 boterham met melk
    tussendoor: 2 stuks fruit met sap
    lunch: 1,5-2 boterhammen met melk
    tussendoor: ontbijtkoek/ eierkoek/ musliekoekje/dreumeskoekje enz met sap
    soms nog vlak voor het eten een rijstewafeltje en thee/ water
    avondeten; met de pot mee, ca 250 gram, soms meer, soms minder
    150 cc yoghurt met fruit of diksap

Onze tussendoortjes zijn meer op 1 tijdstip dan bij jou (hij hebt de soepstengels er nog "bij). En het middagtussendoortje is wel wat meer dan hier.

Volgens mij is het heel netjes hoor! Zeker als hij niet te dik is zal hij het wel nodig hebben.
    Je zou evt nog brood kunnen geven ipv pap smorgens, dat vult denk ik nog meer.
    Fruit kun je vlgs mij niet genoeg van geven dus daar zou ik me ook niet druk om maken. En die soepstengeltjes.... dat vult vlgs mij ook weinig hoor, hij zal er iig niet dik van worden.
    Voor de tandjes / zuuraanvallen is het wel aan te raden om niet de hele dag door eten of drinken te geven maar het een beetje te verdelen, volgens mij adviseren ze niet vaker dan 7 keer per dag.
    Vraagt hij er echt om in de zin dat hij dan echt hongerig is?
    Misschien dan de eetmomenten wat machtiger maken? Dus banaan ipv peer, brood ipv pap, al zie ik dat je daar al niet heel veel mee kan doen.
    Anders ipv te eten wat water geven? Haalt t honger gevoel weg, maar zet niet aan. Of een rijstewafel/ stukje komkommer oid.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zo hee, die kan lekker eten!:)

Klinkt goed hoor, maar ik zou zelf niet iedere dag soepstengels geven. Daar zit echt veel zout in. En iedere dag ontbijtkoek; 2 plakken nog wel is miz ook overbodig (suiker + acrylamide), dan zou ik eerder een boterham/rijstwafel oid geven.

Je mag gewoon volle melk en yoghurt geven, dat zijn goede vetten die een baby die niet de curve uitgroeit gewoon nodig heeft en het vult ook meer.
    Geef je volkorenbrood?
    Je zou ipv die soepstengel achterin de middag dat andere stuk fruit van 10.00 uur kunnen geven.

Mijn zoontje is bijna 1 jaar en die krijgt op een stuk fruit en een rijstwafel na geen tussendoortjes, daar heeft hij helemaal geen behoefte aan. Zou dan tevens het idee hebben dat we de hele dag met eten bezig zouden zijn. Als hij hongerig is, eet hij extra brood 's middags of meer avondeten.

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    wat zou hij doen als je ipv pap een boterham geeft s'morgens?
    Misschien stilt dat beter de trek hahahaha.

Ach aan de andere kant hij eet lekker en geen snoep de hele dag.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Of het veel of weinig is.. tja.. dat hangt natuurlijk van het kind af. Wel leert je kind dat eten de hele dag voor handen is. Nu is dat nog gezond maar hoe is dat over 10 jaar? Het is verstandiger om eetmomenten te beperken (3 hoofdmaaltijden en 3 x tussendoor = 6 eet/drinkmomenten). Jij zit nu op 8. Mijn advies zou zijn om het terug te brengen naar 6 en verder niet teveel in te zitten over de hoeveelheid want wat je geeft is gezond.

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    sooow, jullie zijn de hele dag door bezig met eten. nu kan dat nogniet zoveel kwaad, maar zo leert hij dat er de hele dag gegeten wordt en of dat op de lange duur wenselijk is?

mijn zoon krijgt 3 maaltijden en ook wel minder maar hij is niet zo'n grote eter en 3 drinkmomenten op dit moment, waarvan 2 maal nog een 120 ml opvolgmelk en in de avond voor het naar bed gaan180ml. hij krijgt geen tussendoortjes.
    hij krijgt wel af en toe een heel dun plakje ontbijtkoek of een reep van een eierkoek of een stukje van een krentenbol bij zijn middag broodmaaltijd. maar dat is alles. voor de zuuraanvallen op de tanden wordt inderdaad 7 eetmomenten als max geadviseerd.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier is het vergelijkbaar, maar dan met 7 eetmomenten, namelijk:

ontbijt: 2 boterhammen en een cracker
    tussendoor: banaan
    lunch: 3 boterhammen
    tussendoor 1: banaan of appel
    tussendoor 2: cracker, soepstengel of soms een peuterkoekje
    avondeten: met de pot mee, maar zijn bord gaat de laatste paar weken niet meer leeg en daarna nog wat fruityoghurt
    voordat ie naar bed gaat: 50cc warme melk

Ook mijn zoontje is niet te zwaar. Ik geef hem wel bewust voornamelijk crackers of soepstengels als tussendoortjes en geen liga's of koekjes omdat ie al genoeg (ongezond) te eten krijgt (naar mijn mening, voor die leeftijd).

8. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik zou me er niet druk om maken.
    Hij is de hele dag bezig en zit in de groei.
    Word echt van zelf minder hoor.
    Onze meid at ook alles wat los en vast zat ;)

Deel Deze Pagina