Met spoed gezocht! Octopus!!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door maartje25, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo dames

Onze dochter is net 5 dagen oud en we merken dat ze in haar bedje graag wat vast houd...pas dan word ze rustig en ontspant ze helemaal... ik wil daarom de octopus die ze in het ziekenhuis voor prematuur kindjes gebruiken proberen...maar waar kan je die kopen?? Ik wil geen namaak maar de 'echte'

Wie kan mij helpen?

Gr maartje

2. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    #2 Purplebee, 21 okt 2014
    Laatst bewerkt: 21 okt 2014
    Ik haak regelmatig en weet toevallig dat ze dit inktvissen noemen. Ze worden voor zover ik weet niet verkocht in de winkel, maar door een stichting verzameld en uitgedeeld aan prematuur kindjes.

Je kan ook contact opnemen met de stichting Earlybirds, zij doen iets soortgelijks maar dan met gehaakte vogeltjes met ook zo'n staartje. Of zoek iemand in je omgeving die kan haken, het patroon van zowel de inktvis als het vogeltje zijn gewoon online te vinden.

Succes!

EDIT ik lees net op de website dat het nadrukkelijk afgeraden wordt om de inktvissen te gebruiken voor kindjes die niet aan bewakingsapperatuur liggen... Misschien in verband met stikkingsgevaar? Ik zou er dus voorzichtig mee zijn!

Inktvisjes haken en breien voor couveusekindjes in Nederland en België.

3. Leetje85

Leetje85 Actief lid

26 feb 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze inktvisjes zijn inderdaad alleen voor kinderen in couveuse, omdat ze aan de bewaking liggen. Ouders wordt ook aangeraden om thuis zonder toezicht niet te gebruiken, omdat het gevaarlijk kan zijn.

Misschien heb je een ander knuffeltje waarvan geen onderdelen ingeslikt kunnen worden?

4. Delina04

Delina04 Actief lid

14 apr 2014
    192
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een vriendin van mij maakt ze.. Voor het ZH.

Stuur mij een PB dan geeft ik haar FB zodat je contact met haar kan opnemen.

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Ons zoontje heeft altijd een knuffeldoekje vast.
    zonder slaapt hij niet.

6. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Ow? Dat wist ik niet...als het gevaarlijk is dan doe ik dat liever even niet...
    Maarja...een klein knufeltje om alleenmaar vast te houden zijn bijna niet te krijgen :(
    Iemand ideeen? Ik wil ook geen doekje oid...ze doet n.m. alles over haar gezichtje heen

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
  8. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Wij hebben vanaf begin af aan een happy horse knuffeltje gebruikt, het konijntje. De oortjes kon ze direct goed vasthouden.

9. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
  10. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt een mini ooievaar (o.a. van happy horse en eigen merk prenatal) die heeft van die lange poten die ze lekker vast kan houden. Is helemaal veilig!

11. mammalies

mammalies Actief lid

4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb earlybirdjes gehaakt, en ik weet dat zij het veilig achten, ook voor een grotere baby dan prematuur. In je buik heeft de kleine toch ook de navelstreng vastgehad? Dit is hetzelfde idee. Volgens mij wil earlybirds tegen een vergoeding een vogeltje opsturen, ook met slierten. Ik weet zeker dat ze veilig zijn, ze worden streng gecontroleerd! Ze hebben een facebook-pagina en een website!
    Succes!

12. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die doekjes zijn gemaakt om doorheen te ademen.

13. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Wij gebruikten een tutpopje van Sussekind, inmiddels hier beter bekend als Tuttie.
    Hoewel Tuttie nu behoorlijk aan kleine kant is in verhouding tot onze dochter is het nog steeds haar favoriete slaappopje.

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Onze kinderen hebben beiden een octopusje gehad toen ze in het ziekenhuis lagen. Liggen nu nog steeds in de bedjes. N heeft er nooit naar omgekeken na thuiskomst. M heeft hem nog elke dag vast. Is volgens mij gewoon veilig hoor..

15. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Hier een roze happy horse konijn, met lange oren.
    Mijn meisje houdt ook graag iets vast in bed. In haar slaap heeft ze altijd in beide handen een oor beet en daar ligt ze lekker mee te friemelen.:D

16. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
  17. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Mijn moeder haakt ook inktvisjes en heeft er ook een gemaakt voor zl. Hij vond het super maar heb het rond 4-5 maanden moeten wegleggen omdat hij de tentakels nogal diep in zijn mond stak. Toezicht is dus wel belangrijk als ze wat ouder worden. In zijn bedje heeft hij al vanaf de geboorte een knuffeldoekje met een Dombo, Disney olifant eraan.

18. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    je hebt een pb

Deel Deze Pagina