Dag dames, Mijn dochter van bijna 7 weken heeft afgelopen weekend buikgriep gehad. Ze had in de nacht van vrijdag op zaterdag elke voeding overgegeven. Normaal gesproken is ze een goede eter en groeit ze boven het gemiddelde. Bij het consultatiebureau zeiden ze nog dat ik haar niet te veel voeding moet geven. Echter sinds het weekend, nu de buikgriep over is, eet ze niet meer goed. Ze huilt veel. Zo dronk ze eerst 6 keer 120cc. Nu krijgt ze met moeite 70/80cc op! Het lijkt alsof ze, sinds ze heeft overgegeven last heeft van haar slokdarm waardoor het pijn doet als ze drinkt. Heeft ze verborgen reflux? Ze hikt veel, huilt bij het eten en ik hoor soms de voeding omhoog stromen. Is iemand hier bekend mee? Ik ben echt de hele dag door aan het huilen! Vandaag bij de dokter geweest en die zei dat ze het niet wist. Ik moest maar kijken bij het consultatiebureau of ze voldoende is aangekomen. Zo niet, moest ik terug komen. Ik voel me zo down!!
Volg je de leefregels op? - Liever vaker kleinere flesjes - Na een voeding minstens een half uur rechtop houden - Alles waar ze op ligt (bed, kussen, wandelwagen) stevig ophogen met boeken - Minstens twintig minuten doen over een voeding, desnoods door een kleinere speen - Voeding roeren, niet schudden - Goed laten boeren tijdens en na een voeding Ik vind het overigens nogal absurd dat je dokter je gewoon wegstuurt. Doet ze dat altijd?
Het kan ook wel datze nog niet helemaal hersteld Is van de buikgriep. Als haar slokdarm nog geïrriteerd Is van het overgeven, kan ik me voorstellen dat ze niet veel wil drinken. Dan drinkt ze het minimum tot de ergste honger weg Is. Haar maag Is misschien ook nog van streek, vandaar al dat geborrel. Heeft de dokter wel naar haar keel gekeken? Inderdaad belachelijk dat je zo bent weggestuurd! Als het nog die buikgriep Is zal het met een dag of tien wel beter gaan, als er dan nog helemaal geen vooruitgang in zit zou ik er verder werk van maken.