even mijn hart luchten

Discussie in 'De lounge' gestart door oudjaarsvlinder, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Sommige weten dit al van uit andere topics, maar wil toch even mijn hart nog luchten. Ik ben al een poos op zoek naar vast werk, maar dit wil niet echt lukken. Ik werk wel als oproeper en maak daar een aantal uur mee. Net voor de vakantie kreeg mijn vriend te horen dat hij ontslagen wordt in september. Geen leuk nieuws dus en hij wordt net na onze bruiloft ontslagen. De reden dat hij ontslagen was die ze hem gaven was ivm. met economische crisis. Nu komt hij na de vakantie weer op zijn werk zijn er twee nieuwe werknemers aangenomen en zijn er allemaal nieuwe machines gekocht. Ik vind dit dus echt heel gemeen, zeggen ontslagen door crisis maar dan wel nieuwe materialen en personeel aanschaffen :(

Dit zat mij al heel hoog, komt er ook nog is een hoge rekening binnen van de belasting. Ik wist gewoon even niet meer wat ik moest doen. Met de belasting heb ik inmiddels een betalingsregeling geregeld.

Dit maar even achter mij laten en nu maar gaan richten op onze bruiloft :D

2. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Kan hij zijn ontslag niet aanvechten? ?

Of is het geen ontslag, maar wordt zijn contract niet verlengd? Is hoe dan ook zwaar ... natuurlijk!
    Sterkte!

3. oudjaarsvlinder

zijn contract wordt niet verlengd, hij zou een vast contract moeten krijgen. Maar ondertussen wilt hij er ook niet meer werken als het zo moet.

4. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Misschien zijn die andere werknemers goedkoper??
    Wel een lullig iets voor je vriend om daar na je vakantie zo achter te komen.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Vraag me af of hij wel ontslagen mocht worden...

Want als het echt economische redenen heeft dan moet hij dat ook aanvragen...

Maar daarna 2 mensen aannemen....ik vraag het me af

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Zo te lezen zat hij aan zijn max verlengingen en aangezien ze blijkbaar geen vaste contracten verstrekken moet hij eruit en wordt zijn werk opgevuld door nieuwe krachten. Gebeurd tegenwoordig bij de meeste bedrijven. Totaal niet sociaal maar wel legaal en een stuk goedkoper voor ze.

Sterkte!

7. Porsche

Porsche Niet meer actief

Jeetje meid wat vervelend en gemeen en dat net voor jullie bruiloft!!
    Pfff sterkte

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ontslagen en geen contract verlening zijn wel 2 verschllende dingen, ontslagen kan je aanvechten, ( wel een gegronde reden hebben, alles wordt tegenwoordig op crisis gegooid) geen contractverlening is ieder bedrijf vrij in en idd er worden praktisch geen vast contracten meer aangeboden.. Evt. Over 3 maanden zou hij er weer opnieuw kunnen solliciteren dan mag hij er opnieuw 3 x een contract hebben

9. oudjaarsvlinder

het gaat er om dat ze niet gewoon eerlijk zeggen waar het om gaat. Waarschijnlijk gaat het om dat ze hem inderdaad niet een vast contract willen geven. Maar zeg dat dan gewoon eerlijk tegen hem, ik hou van eerlijkheid en mijn vriend ook. Nu heeft hij helemaal geen zin meer om de laatste weken nog te werken, hij voelt zich gepasseerd. Eerste week van onze vakantie toen hij het nieuws hoorde was hij al niet echt gezellig. we zijn toen echt een soort van gevlucht naar een camping om er niet aan te denken. Nu thuis en hij weer aan het werk is hij ook niet echt gezellig. Gelukkig staat vanaf vanavond de kermis naast ons huis en heb ik op het laatst nog even verzonnen dat er een bolderkar voor de optocht versierd moet worden. Leuk projectje om samen mee bezig te zijn, en je ziet aan hem dat hij het ook leuk vindt.

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik snap het echt helemaal, vl werkte overver ( door de weeks van huis, overnachten in hotel) maakte 60-70 uur in 4 dgn tijd, huis gekocht met verklaring dat na zijn jaarcontract hij een vaste aanstelling kreeg.. Puntje bij paaltje dat zijn contract afliep nee hoor hij kon 3 maanden bij huis zijn, dan kon hij wel weer komen. Ondanks gemaakte afspraak.. Vl is daar ontzettend door veranderd, 3 jaar echt zich uit de naad gewerkt en stank voor dank... Hij heeft zich toen ook ander werk opgezocht (2 jaar terug)

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ok, ik dacht dat hij een vast contract had....

Nee dit gebeurt nu juist heel erg vaak...

Wij krijgen het in december even benauwd...want dan is het bij ons zover dat er een vast contract gegeven moet worden....

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Ik heb het idd over verlengingen. Verder hanteert niet elk bedrijf meer de regel 3 maanden en 1 dag uit dienst. Er zitten er genoeg bij die de overbruggingsperiode naar 9 maanden en 1 dag hebben gebracht. Is per bedrijf verschillend, dus daar zou de partner van TS even naar moeten informeren.

13. oudjaarsvlinder

hij gaat ander werk zoeken, hij wilt daar nu niet meer werken. Moeten ze maar eerlijk zijn, hij voelt zich gepasseerd.
    Hij werkt daar niet meer met plezier. Hij wilde gaan vragen hoe dit zat omdat er nieuwe mensen aangenomen werden, maar kreeg nog steeds geen eerlijk en geen antwoord. Er werd alleen maar omheen gedraaid.

14. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Bedrijven zullen er nooit eerlijk over zijn.
    Bij ons worden de contracten ook niet verlengd, omdat ze geen vast contracten meer aanbieden.

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    zo ging het ook precies bij mijn schoonzus...
    haar contract werd niet verlengd want ze gingen fuseren dus teveel personeel...
    vervolgens wordt de stagiair een contract aangeboden...

(achterliggende reden: we vinden jou niet zo leuk want jij roddelt niet mee met de rest, maar die nieuwe jongen ziet er wel leuk uit...;))

ik hoop dat je man gauw een nieuwe baan kan vinden!

16. oudjaarsvlinder

dankjewel :)

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik kan je dat antwoord wel geven hoor ... flexibiliteit. Werkgevers willen flexibel zijn in deze tijd en als je een jaarcontract hebt die omgezet moet worden in een vast contract wordt dat niet verlengd.

18. oudjaarsvlinder

wij weten het wel, maar dan kunnen zij het toch ook eerlijk zeggen en niet verschuilen achter de crisis

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Is op zich niets mee gelogen. Sinds de crisis zijn werkgevers huiverig om vaste contracten te geven. Bij ons worden alleen jaarcontracten afgegeven MITS het een cruciale functie is. Dit omdat flexibiliteit gewoon erg belangrijk is voor een bedrijf om te kunnen overleven vaak.

20. oudjaarsvlinder

Weet je wat ik zo lief vindt is dat z'n collega's een handtekeningenactie waren begonnen. Ik zei ook tegen mijn vriend dat dit een heel mooi compliment is. Alleen hadden mensen van hogerhand gezegd dat als ze zo door bleven zeuren dat ze er achteraan gaan. Beetje kinderachtig vind ik dit. Mijn vriend wilt daar echt niet meer werken, dus heb ook gezegd dat hij ze wel tegen ontslag moet beschermen.

Deel Deze Pagina