Met taxi naar school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door leeuw86, 24 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Soms helpt het om je vraag anders te formuleren b.v waarom moet je kindje met een taxi naar school ipv meteen op te moeten merken dat dat wel lekker luxe is.

    En dan af te sluiten met de vraag wie dat dan wel niet gaat betalen, sorry maar dat vind ik dus ronduit stuitend.
     
  2. Storm

    Storm Niet meer actief

    Ja, hier. Wij hoeven niet zelf voor een stoeltje te zorgen, de taxi heeft zelf zitverhogers.
    Mijn zoontje ging eerst naar het MKD en nu naar SO cluster 2.
    In het begin vond ik het vreselijk, maar ach, het went. Hij vindt het zelf erg leuk in de bus.
    Oh, en voor degenen die zich afvragen wie dat betaald: de gemeente in ons geval :) Zonder eigen bijdrage ook nog eens. ;) :p
     
  3. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey,

    Onze dochter ging vanaf 2,5 met klein busje en bij ons werden er stoelen door de opvang verzorgd voor elk kind zijn eigen stoel. Die bleven in de bus, ze hadden namelijk een half jaar een eigen chauffeur en begeleider. Na wisseling regelde de opvang de stoelen, je mocht zelf ook een stoel geven maar die kreeg je dan pas terug als je kind eruit groeide of van de opvang ging. Veel ouders lieten hem daar, dan had de opvang altijd genoeg.

    Nu gaat ze met een touringbus, naar haar sbo school, helaas geen stoeltjes.... Maar als ik erop zou staan dan zou dat er een van ons zelf worden die elke dag uit en in de bus moet gehaald worden bij instappen en uitstappen. Dit omdat ze soms per dag een andere bus hebben.

    Wel dezelfde chauffeuse en begeleider gelukkig.

    En sarcastische stukje, geweldig geschreven hahaha
     
  4. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    heerlijk!! Wij moeten 300 eigen bijdrage...nog een schijntje eigenlijk maar toch....
     
  5. Storm

    Storm Niet meer actief

    Ja hebben we 'geluk' mee. Hier wordt speciaal onderwijs volledig vergoed, SBO kent wel een eigen bijdrage.
     
  6. leeuw86

    leeuw86 Fanatiek lid

    10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Fijn jullie reacties! (Vooral de mama's die wel begrijpen hoe "luxe" we het hebben)

    Inmiddels een nieuwe autostoel aangeschaft, die 4x per dag in en uit het busje gehaald word. Lekker omslachtig maar veiligheid voorop.

    Vanmiddag kwam de taxichauffeur langs om kennis te maken, heel fijn! Ben toch iets rustiger nu.. (Zeg ik met tranen in mijn ogen) dochter heeft ook kennis gemaakt en het busje gezien waar ze straks in mag. Ze stond te springen van blijdschap en wou direct al! :) ze heeft het er de hele dag over gehad, ze heeft er zin in, mama niet zo..
     
  7. 2015mama

    2015mama Actief lid

    13 aug 2014
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie hebben gelijk ben hartstikke dom, dat ik die link niet kan leggen dat als je TAXI vervoer zegt het gaat om speciaal vervoer, en niet om een normale taxi.. En voor de duidelijkheid er worden wel meerdere kinderen vervoert met de taxi (auto met chauffeur..) Ik vraag me dan af wie dat betaalt? En als je kind met een TAXI naar school wordt gebracht is dat erg luxe idd. En mijn vraag anders beargumenteren? Zal ik je meteen op de koffie vragen kopje koffie voor je zetten en vragen of je het goed vind als ik me vraag op nieuw stel? Moet echt niet gekker worden dit! Het zegt meer over jou dan over mij hoe je mijn vraag/opvatting interpeteert.

    & ipv zo kinderachtig reageren, zou je ook gewoon kunnen zeggen dat het om speciaal vervoer gaat, en niet om een TAXI.;)
     
  8. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hahahaha ja dat wist ik wel dat je DAT zou zeggen ipv : ow sorry, ja, ik kon het idd ook eerst vragen voordat ik gelijk mn grote muil opentrok.
    Ik zag het meteen aan de stijl van schrijven dat je er zo een was ;)


    En trouwens, ookal zou ze echt met de TAXI naar school worden gebracht. Waarom dan de vraag : wie zal dat betalen??
    Als de ouders hun kind met de TAXi met prive chauffeur naar school laten gaan, denk je dan niet dat ze geld genoeg hebben??
    Of ben je bang dat jij dat moet gaan betalen ofzo?
    Voel je je tekort gedaan? Wil je erover praten? Hardwerkende moeder die hard moet werken om zo belasting te moeten betalen voor al die bijstandtrekkers die hun kids met de TAXI naar school laten gaan?
    Ja..... dat is moeilijk. Kopje koffie? Kusje erop?


    Leeuw86 : Fijn dat de chauffeur is komen kennis maken.
    Meeste kindjes vinden het busje idd geweldig!
    Owen was nog geen 2,5 toen ie voor het eerst in het busje mee moest. Pfff wat had ik het daar moeilijk mee zeg :(
    Gelukkig in onze busjes nog begeleidsters. Dus dat scheelt ook enorm.
     
  9. 2015mama

    2015mama Actief lid

    13 aug 2014
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon nieuwsgierigheid, heb het godzijdank breed genoeg dat ik niet hoef te werken, betaal ook geen belasting;) dus wat dat betreft zou het mij niet minder kunnen schelen.
    En dan verwacht jij dat ik moet mij verontschuldigen voor een doood normale vraag, die JIJ verkeerd interpreteert.

    Wat ik mij dan afvraag is, ben je ook zo "stoer" in real life, of hebben we te maken met een typische vorm van de pc maffia.;)

    Ik zag het meteen aan de stijl van schrijven dat je er zo een was ;)

    Zegt denk ik genoeg over het feit dat je zoveel tijd hier rondbrengt dat je me zo hebt kunnen analyseren en zelfs hebt kunnen onderverdelen in een door jou gecreëerde groep.

    Wees gewoon jezelf joh, als ik in "real life" mijn vraag zo zou formuleren weet ik zeker dat je ook niet zo "vel" zou reageren. Maar het geeft je wel een veilig gevoel he, zo sarcastisch doen achter een scherm waar niemand je ook maar iets kan maken..:D


    Sommige mensjes
     
  10. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Toch is het typisch dat een hele zwik mensen jouw vraag verkeerd opvat.
    Misschien lag het dan toch aan de vraagstelling?
    En ipv "oh sorry.. Zo bedoelde ik het echt niet" ga je liever vol in de aanval. As je het niet zo bedoelde is het toch gewoon goed?

    Maar goed, daar ging de hele discussie niet over.

    Fijn dat de chauffeur kennis kwam maken.
    Ik was vroeger altijd een beetje jaloers op mijn broertjes die met Het Busje naar school gingen.
    In de vakanties ging ik weleens mee naar hun school en dat was echt zo veel leuker dan de mijne... En dat busje was altijd hartstikke gezellig :)
     
  11. fayenne

    fayenne Bekend lid

    3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Nee jij bent lekker volwassen met je opmerking.
    Ik moest zelf ook even door denken en bedacht zelf al zou speciaal vervoer kunnen wezen ipv meteen te denken aan luxe.
     
  12. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Het zou je sieren als je dit topic gewoon zou verlaten ipv te gaan rellen
     
  13. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    hier vind onze zoon de taxi overwegend leuk, soms gebeurd er wel eens wat maar hij heeft een erg doortastende chauffeur die zo de bus aan de kant zet en eerst de "problemen" oplost.

    Hij is ook de enige die thuis opgehaald wordt en thuis gebracht wordt ipv naar het opstappunt te moeten. Elke donderdag krijgt hij dan zo'n klein zakje snoep van de chauffeur en soms mag hij mee tanken (vind hij geweldig)
     
  14. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.199
    113
    Wij brengen en halen zelf, maar hier zit ook geen extra begeleiding in de taxi. Ik denk niet dat onze zoon zijn schooldag vol zou houden als hij met de taxibus zou gaan, hij houdt zowiezo pas sinds afgelopen jaar een normale schooldag vol. Doordat hij ook niet praat, vind ik het ook een beetje akelig idee dat hij het niet kan vertellen als er iets zou gebeuren en er zitten ook 13 jarigen bij hem op school. Zolang het nog gaat, zullen we hem zelf blijven halen en brengen (ongeveer 25 minuten rijden), maar we weten nog niet hoe het gaat als de baby er is (ik ben zwanger). Verder verloopt het taxivervoer voor de meeste kinderen prima, ik zie op het schoolplein eigenlijk nooit kinderen met tegenzin de taxi in gaan.

    Een jongetje uit de klas van mijn zoontje is een hele tijd wel als enige in een taxi vervoerd, waarschijnlijk doordat het taxibusje op zijn route al vol zat. Ik vermoed dat zijn moeder het niet direct luxe vond dat de enige schooloptie een onderwijszorggroep van een zmlk school was, denk je nou echt dat wij niet veel liever zelf ons kind naar de prima reguliere basisschool om de hoek hadden gebracht? En voor de duidelijkheid, we noemen het taxi omdat het taxibusjes zijn, het taxibedrijf wordt ingehuurd door de gemeentes.
     
  15. Sunbeam

    Sunbeam Niet meer actief

    @ TS: Fijn dat de chauffeur kennis is komen maken en je dochter gelijk enthousiast was. Wel omslachtig inderdaad zeg dat de stoeltjes elke keer in en uit het busje moeten. Ik neem dan aan dat de chauffeur geen "eigen" busje heeft?

    Mijn dochter vindt het op zich ook prima in het busje. Ik baal er zelf wel van dat ze met het vervoer naar school moet, ze wordt al rond 07.15/07.20 uur opgehaald en is pas tussen 16.00 uur en 16.15 uur thuis. Bovendien is ze de jongste in de bus, er zit nog 1 jongetje in de bus die ook op haar school zit en de rest zit allemaal op VSO (voortgezet onderwijs dus). Maar goed, het kan helaas niet anders...
     
  16. Storm

    Storm Niet meer actief

    De taxichauffeuse kwam bij ons ook kennismaken voordat hij ging starten. Vond ik ook erg prettig en de andere kids in de bus waren ook wel heel nieuwsgierig wie dat nieuwe jongetjes in de bus zou zijn.
    Mijn zoon wilde toen ook gelijk wel in de bus springen. :D
     
  17. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Kinderen van vriendin gaan ook. Tenminste de jongste nog wel ( zelfde leeftijd als mijn zoontje) de oidste gaat nu naar gewone basisschool. Hier blijven de zit ver hogers in de bus. Ze hebben hun eigen busje zeg maar. Wel zo prettig is toch voor de taxichauffeur ook een best gedoe.

    Sterktr met het uit zwaaien de eerste dagen zijn het lastigst
     
  18. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.043
    113
    Happyland
    Jeetje zeg, ik geloof dat jij degene was die een heel bericht typte in de zgn 'sarcastische modem'. Je had ook gewoon normaal kunnen schrijven hoe de vork in de steel zat, ipv al je frustraties op haar te botvieren.
    Zo raar is het niet als je niet meteen denkt aan speciaal onderwijs, als iemand het over een taxi heeft.
    Het was misschien een onnadenkende opmerking, maar om haar dan zo meteen en masse af te branden vind ik niet kunnen. Niet zo raar dat ze dan zo reageert.
     

Deel Deze Pagina