Ik ben het volkomen met je eens! Krijg er een heel naar gevoel bij. Als Thijmen zoiets zou overkomen en de halve klas lacht hem uit zonder dat de juf iets doet (en dat ze het zelfs goedpraat) zou ik hem daar ook weghalen. Of ze het nu wel of niet kwaad bedoelen, die kinderen moeten toch leren dat zoiets niet kan en dat dat pijn doet bij het kindje dat uitgelachen wordt? Het gaat er niet om hoe die kinderen het bedoelen, maar hoe het overkomt bij het kindje dat het mikpunt is! En wellicht dat zoiets nog zou kunnen bij een kindje dat niet al het mikpunt van heel veel gepest is, maar bij een kwetsbaar kind is het echt not done om er niets mee te doen. Als kind krijg je dan namelijk het gevoel dat de juf niet aan jouw kant staat en het pesten goedkeurt (helaas weet ik daar alles van )
Even een update, Het gesprek is nu bijna een week geleden en naar zeggen van mijn zoon is hij nog niet weer geschopt geduwd of met het gezicht in het zand geweest, de juf roept hem nu af en toe dat hij naar de wc heen MOET omdat hij dus niet meer durft op de wc's wel bijna elke dag nog " ongelukjes" op school want het gaat gewoon nog steeds mis, en het uitlachen en schelden "plaskip" is nog niet over en dat maakt het voor hem niet fijner om toch naar de wc te gaan, Onze zoon kon ons wel vertellen dat het zijn eigen schuld was de juf had namelijk gezegd ja maar naam je hebt de broek op de knie hangen geen wonder dat je dan in de broek plast je moet de broek op de enkels doen, maarja zelfs toen hij het wel op zijn enkels deed werd de broek nat....als de straal er tussen door gaat word de broek hoe dan ook nat, misschien met de benen omhoog ofzo maar dat lijkt me ook niet fijn plassen,( de juf heeft niet letterlijk gezegd eigen schuld hoor, alleen geen wonder dat je broek nat is want je hebt de broek op de knieën en niet de enkels) Ik ben iig heel blij dat hij nog niet weer geschopt of geduwd is, en ik hoop dat dat blijft doorzetten, want kinderen zijn niet dom,die hebben natuurlijk donders goed in de gaten dat de juf nu wat extra oplet, maarja kan ook mijn achterdocht wezen, en dat hoop ik ook dat het Puur en alleen mijn achterdocht is en dat dit gesprekje met de directeur toch geholpen heeft.
Ach als die extra oplettendheid de kinderen in de routine krijgt om zich te gedragen dan lijkt het me prima. Ik zou het netjes in de gaten houden inderdaad... En als het niet goed gaat gewoon weer aan de bel trekken.
Ja dat is meer dan prima ! Ze hoeven echt geen buddy buddy's te worden maar gewoon van elkaar afblijven ben ik al heel blij mee !