Ik geef nu bijna 6 maanden bv op verzoek. Sinds 5 weken gaat onze kleine naar het kdv. Hij krijgt dan om 08u (op mijn verzoek ivm werk en kolven), 1130, 1500 drinken. Ik haal hem om 1730 meestal op en hij is dan helemaal doodop! Ik geef hem dan altijd bv om 1745 waarna hij gaat slapen tot 1845. Sinds een paar dagen krijgt hij dan een beetje groente. Maar we willen graag dat hij rond 20u max in bed ligt omdat hij langer ook niet volhoudt qua moeheid (het is een jongetje dat veel slaap nodig heeft en max 2 uur achter elkaar op kan zijn). Als ik hem om 1930 dan de borst aanbiedt zit er nog geen twee uur tussen.. Hij drinkt dan meesatl ook niet erg veel. Op dagen dat hij niet naar het KDV (2 dagen gaat hij maar naar het kdv) gaat slaapt hij graag 's morgens tot een uur of 0930/1000 en is zijn ritme totaal anders. Meestal kien ik het dan zo uit dat hij om 17u voeding krijgt en dan om 1930/20u weer en dan drinkt hij super veel, vaak nog een flesje gekolfde melk erbij en begint dan aan zijn lange nacht... Verder doe ik hem overdag in bed op zijn verzoek, na 1,5 uur a 2 uur wakker zijn. ER zit ook hier niet echt een ritme in. Ik weet dat babies baat hebben bij de 3 R/en en dit maakt me onzeker. Ik hoor van zoveel moeders (die meestal KV geven) dat ze vaste tijden hebben.. dat lijkt me soms zo heerlijk en goed voor de baby.. Ik word er een beetje onzeker van nu onze zoon al 6 maanden oud is. Doen we het wel goed? Wat is jullie ervaring en hoe doen jullie het?
Hier wisselt het ook, soms slaapt Simone 3 uur op een dag, soms 3 kwartier. En dat merk je 's avonds dan ook, ze is dan eerder moe. Bij de gastouders krijgt ze ook de fles op verzoek, en dat is volgens mij elke dag op een ander tijdstip. Ze moet dan om 6 uur uit bed, in het weekend slaapt ze wel langer (mits ze dan een vroege ochtendvoeding krijgt). Elke dag is eigenlijk anders hier maar Simone is een blije en actieve baby, als je zoontje dat ook is doe je het prima toch?
ik vind het zelf juist makkelijker op verzoek. ik wordt gebeld door het kdv als ze honger heeft. dan kom ik voeden (misschien kan er in jouw geval ook een flesje gegeven worden, mijn meisje drinkt namelijk niet uit een fles) met fv doen ze het vaak op vaste tijden maar dat is bv wel vervelend als je kind moe, verdrietig is of honger heeft maar toch eerst nog anderhalf uur moet wachten tot hij/zij de fles mag. ik ben blij dat ik mijn dochter dan lekker kan aanleggen. ik zou gewoon lekker op verzoek doen! mijn meisje is nu 11 maanden en drinkt een stuk minder vaak en het is dus makkelijker te doen, ook door andere dingen die ze eet houd ze het langer vol. dus het ritme komt vanzelf. wij hebben wel een vast ritme voor de bijvoeding. soms denk ik een ritme te hebben en dan ineens is alles weer anders. het enige wat ik kan doen is gewoon meegaan en aanpassen. vertrouw op je gevoel en kijk gewoon naar wat je mannetje zelf aangeeft.