Iemand tips?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cvwinkoop, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Sinds een oaar dagen drinkt Jonathan heel slecht, hij laat elke keer de tepel los, en zo ben ik wel een uur bezig met voeden, hij heeft niet genoeg gehad want hij begint te grommen en te zoeken als hij de tepel los heeft gelaten. Hij had het met het tepelhoedje, dus ik heb het tepelhoedje weggehaald, dat ging eventjes goed, maar nu doet hij zonder tepelhoedje precies hetzelfde. Ik vind het erg vermoeiend, dus heeft iemand tips? Want ik heb zoiets van als het zo gaat hoeft het voor mij niet meer...

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Heeft hij spruw?
    Heb je pijn bij het voeden?
    Dat zijn dingen die je even uit moet sluiten.
    Kriebel je onder zijn kin en oortje als hij loslaat? Dan drinken ze vaak weer verder. Zorg voor weinig prikkels.
    Kwestie van even doorzetten.

3. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Nee, hij heeft geen spruw en ik heb geen pijn bij het voeden. Hij begint wel meteen weer te happen, dus hij drinkt daarna wel weer verder.

4. Alita

Alita Niet meer actief

Heb je wel genoeg bv?
    Wil je niet laten schrikken, maar mischien ergert hij zich omdat hij niet genoeg melk krijgt?

5. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik dacht haast van wel, het spuit er namelijk altijd uit. En als ik kolf heb ik altijd 150 cc of meer.

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Als je spruw hebt uitgesloten kan het ook zijn dat je kindje de hoeveelheid melk moeilijk kan verwerken. Je geeft zelf aan dat de melk eruit spuit.
    Ik heb een stukje tekst gevonden over 'teveel' melk. Misschien herken je de symptomen en kom je verder met de tips? Ik hoop het voor je.

Signalen:
    - de baby spuugt veel tijdens de voeding
    - de baby drinkt onrustig en verslikt zich regelmatig
    - de baby huilt veel na voeding door buikkrampen en/of onbevredigde zuigbehoefte
    - de baby heeft veel natte luiers en dunne, groene ontlasting
    - de toeschietreflex is heftig, geeft soms stekende pijn
    - de borsten blijven na de voeding vol, voelen gespannen en de borsten “lekken”

Adviezen:
     als de baby binnen 1 à 2 uur weer wil drinken, bied dan de laatst gegeven (“lege”) borst aan
     na het toeschieten van de melk baby even van borst halen om melk in handdoek weg te laten
    stromen en de baby weer aanleggen als melk druppelsgewijs uit borst komt
     de baby tijdens de voeding extra laten boeren
     na de voeding koude kompressen op de borsten leggen, dit zou een remmend effect op de
    borstvoeding kunnen hebben
     aanleggen van de baby als de moeder op haar rug ligt (buik op buik) (tegen zwaartekracht in),
    Australische houding of fonteinhouding
     één borst per keer geven, deze borst wel goed leeg laten drinken (dit pas toepassen als de
    melkproductie goed op gang is, meestal pas na 4-6 weken post partum)
     regelmatig voeden, niet te vaak tussendoor als troost
     goede steun d.m.v. stevige bh of luier-bh
     geen borstschelpen (of tepelvormers) gebruiken, deze hebben een kolvende (stimulerende)
    werking
     afkolven is geen (standaard) oplossing! Slechts gebruiken bij stuwing of dreigende
    borstontsteking als gevolg van te grote melkproductie
     minder vochtinname door moeder heeft geen effect op de melkproductie

7. Alita

Alita Niet meer actief

mm nee als het eruit spuit he?!
    Ja mischien krijgt ie teveel te snel, selina spuigde altijd de helft meteen er weer uit omdat ik in het begin ontzettend veel melk had, is niet leuk voor zo`n kleintje...

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ottilie liet ook tussendoor los en ging dan huilen/zeuren en weer happen en weer loslaten.
    ik vond dat heel frustrerend totdat ik bedacht dat er dan misschien een boer dwars zat. daarna dronk ze dan weer met minder gedoe.

9. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    @ lauwie: Ik heb m straks ook tussendoor laten boeren, dat ging een stuk beter, dus misschien is het dat.

@ Line: bedankt voor dat stukje, ik herken alleen dat hij zich verslikt en dat ik het best wel als een pijnscheut ervaar als de melk toeschiet, dus ik sla het even op!

Bedankt voor jullie adviezen!

10. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het kan ook een fase zijn.... zoals bijna alles bij kinderen :)

Mijn kleintje begon met 4 maanden vaak los te laten... zo na een minuutje of 3 tot 5 per borst. Superirritant, haha! Na een tijdje kwam ik er pas achter dat hij dan eigenlijk gewoon genoeg gedronken had! Maar aangezien jouw kindje nog wat jonger is, weet ik niet of dat van toepassing is.

Suc6 ermee.

Deel Deze Pagina