Met tranen in mijn ogen....

Discussie in 'Voeding' gestart door zonnestraal, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik moet het even met jullie delen...Vanmorgen heb ik mijn meisje voor de laatste keer bv gegeven. Op de een of andere manier liep mijn bv steeds verder terug en ik kon het met kolven niet meer opkrikken.

Afgelopen week merkte ik het al dat Noa steeds onrustiger werd aan de borst en ook de nachten weer kwam voor een voeding. Ik was mede daardoor overdag al overgestapt op de fles. ..:( Gisteravond besloot ik haar ook het flesje te geven, want mijn borsten waren zo slap dat ik bang was voor weer een onrustige nacht en een niet verzadigd meisje. Vanacht heeft ze dus 9 uur geslapen, nou dat was meer dan ooit. Wij waren weer uitgerust en zij werd lachend wakker met een hoop gebrabbel! Heerlijk toch?

Vanochtend heb ik haar dus wel de borst gegeven, want die stonden gespannen. Ik heb extra genoten van dit moment, want het is waarschijnlijk de laatste keer. Heerlijk om haar nog lekker zelf te kunnen voeding in bed, met haar handje op mijn borst die ze af en toe aait.....weer een hoofdstuk wat ik afsluit. :(

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Erg is dat hè? :( Ik vond t ook n moeilijke beslissing.. Maar Justin is n gruwelijk onrustige drinker en dat is niet te doen aan de borst. Dus nu krijgt ie bv via de fles. Ik had ook traantjes dat ie de laatste x aan de borst dronk..

3. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Ach toch...word er zelf ook een beetje verdrietig van als ik dit weer lees..Ik snap dat je er van moest huilen...
    Bijzonder he, je kindje aan de borst..ik moest er na de 1e maand al noodgedwongen afscheid van nemen helaas, en vond dat heel erg..dus ik voel met je mee. Maar gelukkig doet je kindje het goed op de fles..je mag al trots zijn dat het zo lang gelukt is!

4. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik zit in het zelfde schuitje. Omdat Mika bijna 6 maanden is was ik langzaam begonnen met afbouwen. Nu heb ik dit weekend buikgriep er overheen gekregen en mijn productie is drastisch terug gelopen tot 200 ml per dag. Ik heb het er heel moeilijk mee dat ik na ruim 5 maanden bv moet opgeven!

Sterkte ermee!

Groetjes Suusje

5. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Stopten jullie met BV in overleg met het consultatieburo? Wat geven jullie ipv BV? Speciale flesvoeding?

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Logisch dat je een traantje hebt gelaten.

In het begin kon ik er niet aan wennen aan de BV. Na 2 weken wilde ik stoppen.

Mijn vriend zat al met het flesje met friso klaar en wilde het gaan geven. Ik moest toen erg huilen en ik kon het niet.

Ik heb haar toen weer gepakt en zelf gevoed. Dat voelde heerlijk.

Nu nog steeds, alleen loopt mijn voeding ook terug. Ik heb geen idee hoe dat komt. Isabella is erg onrustig en moet nu ineens 2 borsten per voeding hebben. Ook komt ze in de nacht eerder en in de ochtend ook eerder ineens.

:(

7. zonnestraal

Ik ben idd in overleg met het cb destijds gaan afbouwen. De verpleegkundige raadde mij hypoallergene voeding aan i.v.m allergieen, cara en exceem in de families. Dit is dus preventief.

8. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Hoe weet je dat je melk verderloopt dan?

9. zonnestraal

Hoe bedoel je bibiche?

10. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ow ik vond het ook vreselijk... Ik heb er ook echt verdriet van gehad. Het lijkt alsof je al een tijd afsluit die nog maar net begonnen was!

11. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik ben niet gestopt in overleg met het cb. Meer noodgedwongen en omdat ik merkte dat Mika de borst steeds slechter wilde (omdat hij op het kdv fles krijgt en dit natuurlijk veel gemakkelijker gaat).
    Ik had het cb al eens gevraagd welke voeding ik moest nemen, voor het geval ik ziek zou worden en de bv ineens zou terug lopen. Vanwege allergieën in de familie en exceem gebruiken wij Friso 1 preventief hypoallergene voeding. Dit vult de bv het beste aan in de "strijd" tegen de allergieën!

Suusje

12. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    o, ik geniet nu nog van elke morgen want elke kan de laatste dat ze uit mijn borst drinkt.
    Ik kan oprecht zeggen dat ik alles geprobeerd heb om kailynn de borst te geven heb 12 weken alles afgekolfd omdat ze de borst niet pakte en 4 maanden medicijnen geslikt om mijn productie op peil te houden en nog was het niet genoeg voor kailynn, op de duur wilde kailynn niet de rust nemen om aan de borst te pakken en ik de energie niet meer om weer een paar maanden heel veel te gaan kolven ook omdat ik alweer aan het werk was.
    ik ben af gaan bouwen elke week 1 voeding en nu krijgt ze alleen nog in de ochtend en dit blijf ik doen zolang ik genoeg heb.
    Ze wordt zondag 6 maanden en dan heeft ze toch zoveel mogelijk bv gehad!

13. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Nou hoe weet je dat je weinig bv hebt dan? Aan je baby zelf? Of voelde je dat uit je borsten?

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik merk het aan beide.

15. zonnestraal

Ik merk het vooral aan Noa. Ze komt na 1,5 - 2 uur weer voor een voeding. Ook dronk ze heel onrustig aan de borst, terwijl ze dat eerder nooit deed. Ook met kolven haalde ik nog maar 80 cc uit beide borsten! Dus het was verloren zaak...

Met de fles zit er nu 4 uur tussen de voedingen.

16. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Sorry maar ik moet hier toch even op reageren. Ik lees tussen de reacties dat jullie voeding terug liep? En dat merkte je aan slappe borsten en al na 2 uur weer huilende baby's? Hebben jullie je dan niet verdiept in het geven van bv? Kennen jullie het begrip "regeldagen" dan niet? Na verloop van tijd wil je baby meer voeding per keer. Omdat borsten op het principe van vraag en aanbod werken (dus bij meer vraag, komt er meer melk), gaat je kindje een paar dagen opeens heel veel drinken. Dus al na 2 uurtjes weer vragen om een volgende voeding. Je borsten "weten" daardoor dat er meer melk moet worden aangemaakt en na een paar dagen is dit weer op peil. Je kindje gaat dan vanzelf weer meer uur tussen de voedingen laten (om de 3 uur is heel normaal tot ze een half jaar zijn overigens) en grotere hoeveelheden per keer drinken. Slappe borsten betekent ook niet dat je voeding terug loopt, alleen dat je voeding precies is afgestemd op je kindje. Volle borsten en stuwing heb je alleen in het begin. De eerste 3 maanden is bv heel intensief en soms ook onzeker, maar het is de beste voeding die er is voor je kindje. Het is altijd goed en ik vind het zoooo zonde dat mensen al vlug over gaan op flesvoeding om de doodsimpele reden dat ze niet goed zijn voorgelicht of er te weinig van weten en daardoor onzeker worden en hun eigen conclusies trekken! Lees maar eens op www.borstvoeding.com, daar kun je alle informatie en alle fabeltjes, waarheden en onwaarheden over borstvoeding vinden! En echt, na 3 maanden wordt het voeden veel makkelijker en fijner, dus doorzetten!

17. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hmmm Noodels, zullen we afspreken dat je over een week of 8 even een update-je geeft hoe je dan over doorzetten denkt? ;)

Uit ervaring weet ik dat het errug vermoeiend is om vanaf de geboorte om de 1,5-2 uur te voeden en dat tot een maand of 4 toe. Supergoed voor het kindje, en je zal 'm ook echt niets te kort doen, maar op een bepaald moment is mama helemaal op.

Groet van Kiki

18. zonnestraal

@ Noodles: Ik heb me volledig verdiept in het geven van borstvoeding. Alle boeken, websites, voorlichtingsdagen. Ik weet dus wel dedelijk wat regeldagen zijn en het principe van vraag en aanbod. Maar continu om de 2 uur komen, is niet normaal meer! Ik was dus zoals Kikki schrijft, helemaal op. het koste mij ontzettend veel energie om haar telkens weer te moeten aanleggen en steeds maar weer met een onverzadigd kindje te zitten. Tussen de voedingen door was ik aan het kolven, om maar een vooraadje aan te leggen voor als ik weer aan het werk ging straks en om de productie op te krikken.

Ik ben het volledig eens dat bv het beste is voor je kindje, maar het is ook weer niet zaligmakend. Wat heb ik eraan om maar tegen beter weten in bv te geven, als het mij sloopt? Ik heb er niets aan en Noa al helemaal niet. Een afgematte mamma is ook niet goed, of wel soms?

Nu met de fles zijn we allemaal weer happy en uitgerust. Ik word er af en toe een beetje moe van, alsof je je kind tekort doet als je het de fles geeft. Overal waar je komt wordt je de bv door de strot geduwd. Wil je afbouwen? Nou dan ben je nog net geen slechte mamma, want je geeft op, alsof je faalt. Zo voelt het af en toe voor mij. Wij voelen ons hier het best bij en Noa doet het super, dat is toch het belangrijkste of niet dan?

Denk je dat ik het niet jammer vind? echt wel! Maar ik ben ook blij dat ik Noa wel bijna drie maanden zelf heb kunnen voeden. Het was een bijzondere ervaring. Ja, ik had haar kunnen blijven voeden, maar dan was ik op een gegeven moment ingestort. Om het uur/ twee uur is gigantisch slopend drie weken lang dag en nacht he!

19. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    @Kiki: Hoezo over 8 weken? Ik geef intussen al 4 maanden borstvoeding namelijk dus ken alle obstakels die jullie beschrijven uit eigen ervaring. Ook ik ben moe moe moe, mijn dochtertje komt nog altijd 2 a 3 keer per nacht voor een voeding! Soms inderdaad ook om de 2 uur wat heel intensief is, dat weet ik, maar toch zet ik door.

@Zonnestraal: het is geen aanval op jou persoonlijk, iedereen heeft zijn eigen redenen om het wel of niet vol te houden en ook op flesvoeding worden kindjes groot. Heel knap van je dat je het nog 3 maanden hebt volgehouden! Maar ik vind dat veel vrouwen wel heel gemakkelijk er de brui aan geven. Het is ook slopend, maar als je bedenkt dat 6 maanden op een heel mensenleven bijna niks is, motiveer je jezelf om het vol te houden. Ik vind het zonde en juist als iemand zegt dat het met tranen in zijn ogen ging... ik voed nu zelf 4 maanden en vond het ook tot ongeveer 3 maanden heel vermoeiend. En nu nog wel eens, aangezien ik nog altijd om de 3 uur moet voeden, ook 's nachts. Maar ik vind het nu al wel veel makkelijker en leuker dan in het begin, ook omdat mijn dochtertje regelmatig met een big smile aan de borst ligt. Ik vind het zonde dat veel mensen voor de 4 mnd afhaken en juist de leuke en makkelijkere tijd niet meemaken. Maar goed, ieder zijn keuzes en zeker als je je er wel goed in verdiept hebt, vind ik het een ander verhaal. Je moet doen waar je je goed bij voelt, maar ik hoop toch dat door mijn berichtje andere meiden misschien proberen vol te houden, ook als je er even doorheen zit. Ik heb zelf heel veel gehad aan het borstvoedingsforum, daar lees je telkens dat anderen er ook doorheen zitten en dat het ook weer over gaat, die lastige momenten, zodat ik mezelf weer kon oppeppen. En tot nu toe was het ook altijd zo, dat het na een paar dagen dan weer beter liep. Succes hoor, verder, en nogmaals, het is niet bedoeld als persoonlijke aanval!

20. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    nee, daar had ik geen cb voor nodig hoor, dat bepaal ik zelf wel :D
    Ik heb ook gewone nutrilon gegeven, hier geen allergieen in de famillie dus waarom moeilijk doen?

Deel Deze Pagina