Wij willen binnenkort op zoek naar een andere bank. Wat raden jullie aan, leer of stof? We hebben een dochter en twee katten. (Willen op den duur nog een kindje en een hond)
Tja, wat vind je zelf prettig zitten? Ik gruwel altijd van leren banken: in de zomer plak je eraan vast als je er met korte broek of rok op zit (en een beetje zweet); in de winter voelt het zo akelig koud aan als je erop gaat zitten. Voor mij dus een stoffen bank. Let er wel op dat de kussens los zitten en dat de hoezen eraf kunnen, zodat ze makkelijk gewassen kunnen worden in de wasmachine. Is met kinderen en huisdieren geen overbodige luxe.
Met huisdieren en kleine kinderen; een bank op hoge poten!! Anders ben je steeds stukjes speelgoed kwijt of moet je steeds de bank verplaatsen om al die haren en stof op te zuigen.
Wij hebben 2 kleine kinderen en 3 katten, maar wel gewoon een stoffen bank. Ik gruwel echt van leer. Niet gezellig en het zit vreselijk. Overigens eten en drinken de kinderen hier niet op de bank, dus ik heb daar eigenlijk ook geen vlekken van.
Wij hebben, na 16 jaar op een leren bank gezeten te hebben, weer gekozen voor een leren bank. Met 2 kinderen en een kat ideaal. Zo schoon en zit heerlijk. Ik zou nooit kiezen voor stof. Maar ieder zijn eigen smaak. Succes met uitzoeken!!
Hier een stoffen bank van (jawel) ikea haha. Ik zweer erbij een keer in de 14/21 dagen de hoezen wassen en drogen en klaar. Hij blijft schoon fris en als de kinderen onbedoeld iets knoeien maakt het niet uit
Wij hebben een stoffen bank. En een hondje. Mijn volgende bank wordt toch echt leer. Al vind ik stof warmer en knusser staan. Maar god al die kleine haartjes van mijn chihuhua ik word er stapel gek van!! Ik merk ook echt dat ik mijn bank lelijk wordt door het vele stofzuigen. Ik zou kijken voor een mooie leren als je dieren heb.
De Ektorp? Die vind ik echt zo leuk! Wij gaan tzt onze bank verkopen en dan een 2-zits en een 3-zits Ektorp kopen.
Leren bank. Huis met momenteel 1 kind, 1 hond en 2 katten. Allen gaan de bank op en af.. Na jaren zitten er wel beschadigingen in...maar als ik bij iemand ben met een stoffen bank en huisdieren voel je heel vaak de haren overal kriebelen...daar kan ik echt niet tegen. Hier gaat gewoon regelmatig een doek erover. Moet zeggen dat ik nooit plak of de bank als ijskoud ervaar
Ik heb momenteel een lederen zetel. Een bleke dan nog wel. Hij gaat binnenkort het huis uit! Zoals iemand zei: koud in de winter, je huid kleeft eraan vast.. En ik moet hem geregeld goed reinigen: blauwe vlekken op de rand, waarschijnlijk van met een jeans in de zetel te zitten. Dus voor mij graag een donkere, stoffen zetel met wasbare hoezen
Zeker te weten stof maar wel een stevige stof en een kleur waar je niet al te veel op ziet. onze bank is nu 6,5 jaar oud niet behandelt en hij wordt heel veel gebruikt door ons en onze dochter en 2 katten en ziet er echt als nieuw uit.... er is geregeld wat overheen gegaan maar is niks meer van te zien. echt zo een fijne bank. hoop dat we er nog heeel lang van kunnen genieten.
Ik vond leer ook altijd een erg ongezellige uitstraling hebben. Maar mijn man had een leren bank en nu zou ik niet anders meer willen. Als ik zie hoe vuil deze af en toe is.... ik moet er niet aan denken dat dit allemaal in een stoffen bank zou zijn getrokken. Misschien zie je het niet, maar het is er wel. Bij een leren bank doe je er een doekje over en schoon is ie!