wachten tot maandag of huisartsenpost

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door NathalieH, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Het begon 3 weken geleden eigenlijk al. Onze dochter van 2 was grieperig, hangerig, had geen koorts maar had ontzettende moeite met ademen. Zelfs zo erg dat ze blauw aan liep. De huisarts gaf ons salbutamol om te puffen en dat moesten we afbouwen als dat goed ging. Dat ging ook goed en een week later kon ze alweer zonder.
    Vorige week zondag begon ze ineens weer wat grieperig te voelen, hangerig te zijn en zwaar te ademen. Maar had ook toen nog geen koorts. Wel 's maandag huisarts gebeld en die zei dat we weer moesten gaan puffen. Dus weer daarmee begonnen. Vanaf dinsdag kreeg ze enorme hoge koorts bij, soms tot wel 38,6 hoog. Donderdagochtend weer langs de huisarts gegaan en nu krijgt ze er een penicillinekuur van 10 dagen bij omdat hij een lichte longontsteking vermoedt. Wel moet het maandag de ademhaling verbeterd zijn, anders moet ik maandagochtend gelijk contact met de huisarts opnemen. De koorts is vanaf gistermiddag gezakt en ze is weer aan het spelen en aan het kletsen. Alleen blijft ze hoesten, het moeilijk houden met ademen en erg wit zien. Nu zijn er gisteren en vandaag mensen geweest die tegen ons gezegd hebben dat ze het op kroep vinden lijken en dat we niet tot maandag moeten afwachten maar naar de huisartsenpost moeten gaan omdat dit een ernstige ziekte blijkt te zijn. Ik weet zelf niet wat de symptomen zijn en hoe gevaarlijk dit kan zijn. Dus is mijn vraag aan jullie of ik moet wachten tot maandag of toch maar naar de huisartsenpost moet gaan. Zelf denk ik dat het nu wel meevalt omdat ze toch zienderoog wat opknapt ondanks de moeilijke ademhaling, maar toch ben ik nu aan het twijfelen.

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    je kan ze altijd bellen en om advies vragen als je twijfelt

3. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Ik vind het moeilijk om je hierin te adviseren, maar ik denk echt dat je gewoon moet vertrouwen op je eigen gevoel. Voor jou voelt het alsof het wel meevalt en jij kent je meisje het beste. Sorry, dit is waarschijnlijk niet het antwoord waar jij op zit te wachten, maar als ik jouw verhaal zo lees, denk ik dat het wel meevalt. Zodra je een ongerust gevoel krijgt, zou ik wel bellen.

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Vertrouw op je moederinstinct. Als je denkt, het gaat niet goed, dan bellen.
    En bellen voor advies kan altijd. Ik weet niet waar je verzekerd bent, maar bij CZ heb je ook een telefoonlijn, waar je een verpleegkundige aan de telefoon krijgt om advies te vragen.

5. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    #5 belliebel, 17 dec 2011
    Laatst bewerkt: 17 dec 2011
    Hoi,

Kroep opzich is niet heel gevaarlijk. Dinand het het vorigjaar zo erg gehad dat hij verneveld moest worden in het ziekenhuis. Hij hoefde toen niet te blijven hoor, het was 15 minuten vernevelen en weer naar huis. Omdat het zo erg was kregen we voor 2 dagen prednisolon (prednison) mee naar huis wat echt werkt als een trein. Toen ik dat flesje in me handen gedrukt kreeg had ik eerst zoiets: no way dat mijn kind dat krijgt, maar het ging om 1 cc per dag. Toen we dat gegeven hadden knapte hij heel erg snel weer op!

Als het kroep is dan hoesten kindjes vaak als een soort zeehondje. Wat je kan doen om het een beetje te verlichten is stomen in een badkamer. Tegenwoordig geven ze het ook het advies om in de droge koude buitenlucht te wandelen (zo vaak mogelijk op een dag). Maar kan me voorstellen dat je met dit weer niet snel naar buiten gaat!

Volg je gevoel, als jij denk dat het niet kan wachten tot maandag, gewoon bellen! Ze zijn er immers voor!

6. Sira

Sira Lid

23 mrt 2009
    46
    0
    0
    Ik zou gewoon bellen. Daar zijn ze toch voor?
    Ik dacht niet dat kroep of pseudokroep gevaarlijk is, maar ja als je denkt dat ze moeilijk ademt, toch gewoon bellen hoor.
    Mijn dochter heeft 4 dagen in het zh gelegen omdat ze ernstig benauwd bleek te zijn. Zij zag ook erg wit. Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn!

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    als je alle opmerkingen buiten beschouwing laat, wat denk jij dan? als je twijfeld bel dan morgenichtend ff en vraag of ze haar even zien. voor de zekerheid. xxx sterte hoor

8. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    Als ik al die opmerkingen achter me laat, dan denk ik dat we makkelijk tot maandag kunnen wachten. Ze heeft het dan nog wel wat benauwd, maar niet zo dat het me bang maakt. Dat was van de week wel anders.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk ook dat je het beste naar je gevoel kan luisteren en dat het wel meevalt. Je had het trouwens over enorm hoge koorts, maar 38,6 is niet enorm hoog vind ik, dat is vind ik vanaf 40 graden (en dan nog zegt het niet veel).

10. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Wel apart dat ze steeds zo benauwd is
    Misschien is het een goed idee om wel naar het HAP te gaan en kijken wat hun denken
    Je kan het zien als second opinion
    En het hap is er juist voor dit soort gevallen in het weekend :)

11. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Nou de hap is er niet voor een second opinion hoor.
    Zal wat zijn als een ieder die onderzocht is door een eigen huisarts in het weekend nog even naar de hap gaat om hun visie te horen...

ts luister naar je gevoel.
    Als je het aan durft om te wachten tot maandag dan wacht je en zo niet dan bel je even met de hap voor advies.
    Succes!

12. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ik typ heel duidelijk je KAN het zien als second opinion,en een kind dat benauwd is lijkt me niet zomaar iets...
    En het HAP lijkt me nog steeds de afkorting van HUISARTSENPOST,met andere woorden vertrouw je het niet en je kindje heeft het zwaar ga daar heen
    Het "eerste hulp" is iets waar je niet "zomaar" heen loopt,daar heb je grondige redenen voor nodig

13. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    Vanmiddag langs gegaan bij de huisarts en ondanks dat ze het nog wel wat benauwd heeft en af en toe wat hoest, hoef ik me geen zorgen te maken. Gewoon de penicillinekuur afmaken en puffen. Zodra de koorts weer komt opzetten wel gelijk bellen. Anders afwachten hoe het zich gaat ontwikkelingen als de kuur is afgelopen.

14. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Fijn dat het meevalt.

Deel Deze Pagina