Ik heb op aanraden van de medewerkers bij kruidvat valdispert gekocht voor me zenuwen tijdens het rij examen... Nu heb ik 2x zo'n pilletje genomen om te kijken hoe ik me dan voel voordat ik straks moet rijden. 2x heb ik na het slikken van de pil last van hoofdpijn, misselijkheid en ik word suf/moe. Toen ik ging googlen op bijwerkingen( staan nergens in de bijsluiter) zie ik overal staan dat het word afgeraden om de eerste 2 uur na het in nemen van een tablet te gaan autorijden in verband met sufheid waardoor je concentratie vermogen minder is! Nu voel ik ondanks de bijwerkingen wel minder zenuwen als ik aan het examen denk... Ik zit nu heel erg te twijfelen of ik wel of niet een tablet op de dag van mijn examen moet nemen met name door die waarschuwing in de bijsluiter.. Ik ben trouwens al 2x gezakt door mijn zenuwen .. Graag tips!
Ik heb die ook de derde keer genomen op m'n rijexamen. Gewoon gezakt, helpt niks Via de huisarts kun je pillen krijgen voor faalangst, die werken perfect. Ik was zo kalm als wat haha. Toen ook geslaagd, ik was de hele dag zo rustig. (Had ervoor een slecht nieuws gesprek op m'n werk, en zelfs daaronder bleef ik rustig hihi)
Maar hoe voel je je dan 2 uur na het innemen van de tablet. Heb je dan nog steeds last van de bijwerkingen?
Ik zou naar de huisarts gaan. Er bestaan pillen die speciaal voorgeschreven worden voor rijexames. Ik heb hem ook geslikt en werkt heel anders dan valdispert.
Ik dacht twee dagen. En dan elke dag 1, en op de dag zelf 2. Zoiets was het dacht ik. (Is alweer een tijdje terug, moet ff denken)
Hm... Me rij examen is morgen ochtend al ik slik nu 2 dagen valdispert... Zou ik morgen ochtend nog zon tablet kunnen halen?
Misschien als je meteen vroeg belt en het uitlegt dat je er een kan halen, beter eentje dan niks denk ik! Spannend hoor!!
Dan zou ik die morgen niet innemen voor het examen. Het is natuurlijk onveilig als je zulke bijwerkingen hebt. Als je zegt dat het na 4 uur weg is, dan zou je hem 4 uur ervoor kunnen nemen, dan heb je er nog iets aan. Weet niet hoe lang het werkzaam is, maar als je vooraf rustiger bent scheelt dat ook al een heel stuk.
Hey, Ik heb vanochtend m'n rijexamen gehaald, ik had Propranolol bij de huisarts gekregen! Een (lichte dosis) van een betablokker, voelde helemaal niks geen spanning!! Ik wist dat ik zenuwachtig was, maar trilde niet of niks, helemaal super! Ik ben dus geslaagd Jij succeS!!
Klinkt goed! Had je het een paar dagen van te voren ingenomen of ben je gewoon op de dag van je examen er mee begonnen?
@Minaa ik had het de avond ervoor ook al een keer ingenomen omdat ik van de zenuwen anders heel de nacht wakker had gelegen Nu heb ik nog 3 uurtjes kunnen slapen haha. Maar ik had het de vorige keer (was 2e x afrijden) ook gebruikt dus ikwist wel dat ik er goed op reageerde
Mijn zusje heeft morgen (nouja vandaag) rij examen en heeft van de dokter 3 pillen gehad. 1 moest ze vanavond innemen 1 in de ochtend en 1 in de middag voordat ze gaat autorijden. Na de eerste was ze al veel relaxder en zat ze te praten dat het allemaal goed was en ze was niet nerveus etc. Ook heeft ze een faalangst examen geboekt. Je mag dan 2x in je rij examen aangeven dat je het moeilijk hebt en dan mag je pauze nemen. Even wat drinken, eten benen strekken en met de examinator praten.. Hoop dat ze slaagt
Om 8 uur de dokter gebeld en ze konden me op zo'n korte tijd niet helpen... Volgens de apotheek mag ik met de valdispert wel rijden dus ik neem een kwartier van te voren 1 tablet. Verder bestaat me ontbijt uit 2 bananen en een kop kamille honing thee!! Hopelijk werkt dat nog een beetje tegen de zenuwen
ALWEER gezakt pfffffffff ik reed iets te langzaam de snelweg op..... Zelfs me rij instructeur vond het onterecht om me daar op te laten zakken aangezien dat de enige fout was maargoed we gaan het weer opnieuw doen...