Dochter wil niet meer naar Engeland door samenstelling groepjes!!

Discussie in 'De lounge' gestart door lioness74, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Meiden, graag advies!

Mijn jongste dochter gaat volgende week, 17 juni, met haar Cambridge klas een midweek naar Engeland voor de taal.
    Alle info al gehad, alleen de groepjes zouden pas laat bekend worden gemaakt.
    Ze zitten daar in gastgezinnen, en je kon dan 3 namen opschrijven bij wie je dan graag zou willen zitten.
    Iris had 3 namen opgeschreven van haar vriendinnen, en zij precies hetzelfde (andersom).
    Nu belt ze net dan 2 meisjes bij elkaar zitten, en Iris dus met een meisje uit haar klas dat zij niet had opgeschreven.
    Dat meisje S., haar dus wel.

Helemaal over de rooie is ze! In alle staten!
    Dat meisje heeft een klas overgeslagen en is pas 12 geworden.
    Iris wordt de 28ste 14.
    Een leuke vlotte meid, verstandig en een byzonder sterke persoonlijkheid!
    En dat sprak de leraren wel aan: om zo'n jong meisje als S, samen met Iris dus in een gastgezin te zetten.
    En als ik eerlijk ben, snap ik hun kant wel...
    MAAR: alle groepjes bestaan uit 3 of 4 personen, en Iris en dat meisje zitten maar met zn tweeen....Ze heeft niks met haar, en eigenlijk snap ik wel dat zij het ook niet leuk vind.
    Waarom dan ook niet een groepje van 4?
    Ze moeten 's avonds tussen 18 en 18.30 weer bij het gastgezin zijn, en ik snap wel dat Iris het dan zo voelt om met haar "opgescheept"te zitten.

Ze zei net nog:"Als dit van te voren besproken was, had ik er over na kunnen denken! Maar nu schuiven ze het maar in mn schoenen en ik kan niks meer doen!"

Dat snap ik wel, dat een, nog 13 jarige, zo denkt.
    Weet je, ze heeft zich zo verheugd, al het hele schooljaar om naar Londen te gaan.
    Wij hebben het best moeilijk gehad, en zijn al jaaaren niet meer op vakantie geweest, alleen vorig jaar een midweek een paar kilometer verderop van hier.......
    Hoe meer ik er over nadenk, hoe sneuer ik het allemaal ga vinden.
    Ik snap zelf ook niet dat ze dat groepje niet groter hebben gemaakt, met iemand die ons Iris OOK had opgeschreven...

Ze is WOEST. Wat dat betreft net haar moeder, als ze zich benadeeld voelt ;).
    Mevrouw ging NU METEEN een leraar zoeken, om verhaal te halen.
    Ben benieuwd. Ik geloof niet dat er iets veranderd kan worden, maar ze wil wel ff weten, hoe dit nu kan.
    Er is van te voren beloofd. dat je iig bij 1 persoon die je opgeschreven hebt, komt.
    Ben zoo benieuwd wat ze te horen krijgt......vergeet niet: ook zij is nog maar 13, en voor het eerst zo lang en ver van huis!

2. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik zou ook woest zijn geweedt op die leeftijd. Dit is natuurlijk erg belangrijk. Wat balen voor d'r! Hopelijk komt er een goede oplossing.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Waarom voelt het als 'opgescheept zitten' met dat meisje?

Het feit dat je er NU nog niets mee hebt, betekent toch niet dat dat niet kan groeien? Misschien is het wel een hele leuke meid...

Maar goed; wanneer de school heeft beloofd dat je met minimaal één persoon in de groep komt, van de mensen die je hebt opgeschreven, vind ik dat de school zich daar aan moet houden. En anders blijft ze lekker thuis!

4. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Wat ontzettend vervelend zeg. Kan me voorstellen dat ze boos is. Hoop voor haar dat er nog wat te veranderen valt, maar vrees van niet.

Bij ons was het overigens wel zo, toen wij een weekje naar Londen gingen met school, dat je 's avonds met andere groepjes kon afspreken. In je vrije tijd dus. Ik zat toen met een vriendin van me in een gastgezin en twee andere vriendinnen in een ander gezin, die hebben wij op een avond gebeld en toen heeft de gastmevrouw ons daarheen gebracht. Misschien dat dat een optie is? Dat ze op die manier in ieder geval een (paar) avondje(s) met haar vriendinnen kan optrekken.

5. lioness74

Kijk, mijn eerste reactie was hetzelfde.

Maar waarom dan niet een iets groter groepje (zij zijn het enige groepje van 2 terwijl de andere groepjes allemaal 3 of 4 zijn)?

Maar goed, het zal denk ik wel moeten, en misschien valt het idd allemaal wel mee.
    Maar ik snap de teleurstelling wel.

6. lioness74

Dat zou ook nog kunnen ja!

7. lioness74

Het gaat trouwens niet zo zeer alleen over dat ze niks met dat meisje heeft, maar dat ze dan ook nog ALLEEN met haar in een gastgezin zit.

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Snap dat ze het niet leuk vind maar in veel onverwachte situaties komt juist iets heel leuks..al ziet ze dat nu nog niet in.
    Wie weet willen ze op school nog wel iets aanpassen.

9. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je op die leeftijd daar erg boos om kan worden. Waarschijnlijk heeft ze al die tijd een beeld in haar hoofd gehad van haar vriendinnen samen met haar in Engeland.

Maar uit ervaring weet ik dat het ook heel leuk kan zijn met een "nieuw" iemand waar je in eerste instantie niets van wil weten!

Ik zou haar dan ook aangeven dat het alsnog heel leuk kan worden als ze er zelf ook positief in blijft staan.
    Dat andere meisje heeft er kennelijk wel zin in om met jou dochter op stap te gaan.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik kan me voorstellen dat er maar zoveel kinderen bij 1 gastouder kunnen zitten.

Ik vind het persoonlijk ook een beetje sneu voor het andere meisje :). Blijkbaar was je dochter belangrijk voor haar om haar op te schrijven en nu wordt ze een beetje genegeerd. Ik zou snappen dat mijn dochter het niet leuk zou vinden, maar ja ... that's life ... je kunt niet altijd krijgen wat je wilt. Ik zou er zelf niet te zwaar aan tillen. De dagprogramma's zijn altijd met de hele groep, en 's avonds kan je dan ook wel nog met vriendinnen afspreken, hoewel ik mijn dochter dan wel op het hart zou drukken dat ze met een meisje samen is, en dat ze haar dus niet links moet laten liggen de hele tijd.

Maar ja, dat ben ik ... ;)

11. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik snap wel dat je dochter pissed is erom, snap ook dat dat sommige hier zitten van ach kan toch leuk worden?

Ga jij ook met een 'vreemde' op vakantie dan? Stel dat je daarmee bij vreemde mensen in een huisje zit, leuk hoor.
    Snap dus goed dat ze het niet leuk vind, vind het ook een beetje dom van school.
    Hoop dat het nog veranderd kan worden, je betaald er toch ook best wat voor. Tenminste dat was hier wel altijd zo.

*edit* verkeerd gelezen, ze kent het meisje dus wel. Ik snap beide kanten, maar vind het niet zo slim dat ze niet gewoon 2 meiden extra erbij gedaan hebben. Zo is iedereen blij.

12. Triskele

Triskele Niet meer actief

aan de ene kant denk ik; ja rot dat ze niet bij die andere meiden zit (zeker als dat beloofd is ) MAAAAAAR

Leven gaat om omgaan met tegenslagen en hier het beste van maken en ook proberen een leuk contact te maken met mensen waarvan je in eerste instantie dacht niets te hebben en je het HOEFT niet een super vriendin van haar te worden maar je moet in het leven toch met dit soort dingen leren omgaan en beleefd met elkaar om te gaan, het gaat om de reis, de ervaring van naar het buitenland gaan en wat je DAAR gaat zien niet met wie je gaat, het is juist goed dat ze niet van die kliekjes aanhouden, dat is zoiezo ongezond voor je, verruim je horizon als jonge meid zijnde, je ervaring vastzetten aan met wie je gaat is zonde want dan leer je nooit nieuwe dingen denk ik dan..

Dus JA ik snap wel dat het even slikken is en niet zo leuk maar je kan er nog iets keileuks van maken dus niet zo zeuren en gewoon lekker gaan..

13. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja dat bedoel ik dus en het is niet alsof het een totaal vreemde is...

14. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Zo denkt een volwassene misschien maar een puber van 13 denkt en voelt dit echt anders. . Vind het best sneu als ze er niets aan doen want het bederft zeker alle voorpret. .. je groepje eigen vriendinnen is zo ongelofelijk belangrijk op die leeftijd en zo wordt ze door school gewoon buitenspel gezet. ..

Dan kunnen volwassenen wel met allerlei leuke argumenten komen maar echt voor een meid van die leeftijd is dit zoo vreselijk! !

Als ik jou was zou ik ook zeker even contact met school opnemen als ze haar niet 'horen'..

15. als ze dit bij mijn dochter zouden doen, zou het ook een groot probleem zijn.
    Ondanks dat ik haar vaak genoeg zeg, dat je met dingen/tegenslagen in je leven moet leren omgaan.
    En er zijn al genoeg dingen waar ze keurig mee om gaat, terwijl ze het zo graag anders zou willen.

Als er dan zo een belangrijk iets zo in de war gegooid wordt, snap ik het heel goed dat ze zo reageert.

en zou ik het goed vinden als ze op school verhaal gaat halen!

16. Tja, ik zou nu nog steeds pissig zijn als dat me zou overkomen. Helemaal als van tevoren is beloofd dat je bij tenminste 1 van de mensen die je hebt opgeschreven in het groepje komt..

Mij lijkt dat zij en haar vriendinnen dit inderdaad als een soort vakantie gezien hebben, en wij gaan zelf toch ook niet op vakantie met mensen waar we weinig mee hebben? Als het in een grote groep is zou het niet uitmaken, maar als je echt alleen met die persoon bent..

Ik vind het echt ontzettend stom geregeld van school uit. Zou als ouder-zijnde ook zeker kijken of daar niets meer aan te doen is!

17. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ik sluit mij aan bij Krissie, voor een meid van die leeftijd is samen met je vriendinnen zó belangrijk dat je alle 'goede volwassen' argumenten echt niet ziet/belangrijk vindt. Ik weet niet in hoeverre school er nog iets aan gaat/kan doen, die gastouders zijn natuurlijk ook al besproken..

18. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Klopt! Maar je kan als ouders zijnde ook je kind een beetje positief stimuleren hierin. Als jij als ouders ook negatief hiermee omgaat, dan gaan kinderen daar in mee.

Voor pubers is het juist goed om ook met andere in contact te komen, open staan voor nieuwe vriendinnen wellicht.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou hoezo. Je kunt je dochter toch ook gewoon leren dat dingen nu eenmaal niet altijd lopen zoals ze willen. Ze is 13, bijna 14. Oud genoeg lijkt mij om levenslessen te leren, toch? Daarbij ... die reis is neem ik aan om dingen te leren, horizon te verbreden? Geen verkapte vakantie met vriendinnen. Ergens vind ik het van de school best "goed" om kliekvorming een beetje uit de weg te gaan.

Ik ben in een vorig leven ook op zo'n trip geweest (Stratford-upon-Avon) en mooi niet dat wij mochten kiezen. We werden ingedeeld en that's it.

20. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik snap het van school niet helemaal.
    Er zullen altijd kinderen zijn die niet op een lijstje gezet worden als favoriet.
    Die zullen dan 'allemaal' met een rot gevoel naar Engeland gaan.
    Laat school de groepjes zelf indelen, overdag hebben ze toch met elkaar te maken.
    Dit zorgt alleen maar voor problemen....

Deel Deze Pagina