Handjes, vastpakken etc.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi,

    Ik vroeg me af vanaf ongeveer hoeveel weken een baby zijn handjes leert kennen als handjes en dingetjes gaat pakken.
    Finn is nu 6 weken en steekt ze nu de hele week in zijn mond, wat niet altijd even lekker gaat :rolleyes: en veels te grof.
    En ik was eigenlijk benieuwd vanaf wanneer hij weet dat het zijn handen zijn (naja dat hij er dingen mee kan) idpv die dingen die steeds langs zijn oren zoefffffffffffen ;)
    en vanaf wanneer gaan ze dingetjes pakken?

    x
     
  2. Niet meer actief

    danisha pakt sinds een weekje uit haar zelf dingetjes en is nog druk aan het oefenen daarmee...
     
  3. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    tegen mijn zei de therapeut dat ze met ongeveer
    4 maanden dingen goed met hun handjes gaan pakken.
    Belle is nu erg met haar handjes bezig pakt vaak het dekentje of mijn haar wat ze dan ook niet los
    laat.
     
  4. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    wesley heeft ze al wel ondekt maar speeltjes zelf pakken doet hij nog niet.
    soms heeft hij wel ineens wat beet maar volgens mij is dat nog toeval.
    als ik hem een bijtring in zijn handen geef houdt hij deze wel even vast
    maar hij is wel aan het kijken hoever zijn hand naar binnen kan..... :(
     
  5. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Elena pakt telkens mijn kraag vast en trekt eraan, maar dat gaat gewoon onbewust ;)
     
  6. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo heeft toch al wel best een tijd in de gaten dat hij met zijn handjes dingen vast kan pakken! Hij pakt nu al heel bewust speeltjes op, stopt alles in zijn mond en pakt de knuffelbeertjes van zijn mobiel vast.
    Ook heeft hij sinds 2 weken het haren trekken ontdekt.... :) (auw auw auw)
     
  7. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bram is nu zijn handjes aan het ontdekken (hij is nu bijna 11 weken), af en toe pakt hij bij toeval iets vast, maar dit gebeurt nog niet bewust.
    Schattig om te zien hoe hij uren naar zijn vuistje in de lucht kan kijken en dan strekt hij iedere keer zijn vingertjes...aaaaahhhhhh smelt.
     
  8. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Laura grijpt alles wat los en vast zit! Ze heeft een knuffel konijn en dat arme ding wordt af en toe helemaal afgeragt! Ze heeft nu ook al haar voetjes ontdekt! Die pakt ze nu ook de hele dag vast! Maar dit komt waarschijnlijk omdat ze meestal alleen in een luier ligt en dus zichzelf veel beter kan ontdekken! Maar wij hebben wel door dat ze erg vlot is met het ontdekken van haar lichaampje! En kom vooral niet te dichtbij want je mond, haar en borsthaar zijn niet meer veilig!
     
  9. missmariska01

    missmariska01 Fanatiek lid

    toen ons zoontje rond de 2 maanden was begon hij met zijn rammelaars op pakken.
     
  10. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Sinds een aantal dagen heeft Mark ontdekt dat hij met zijn handjes dingetjes kan voelen en pakken. Hij pakt zijn voetjes, en probeert die in zijn mondje te stoppen. Hij pakt (zelf) speeltjes die voor zijn neusje hangen, en stopt die in zijn mondje om ze af te tasten. Hij pakt ook zijn piemeltje en balletjes, maar weet niet dat die van hem zijn. Hij heeft ook ontdekt dat met zijn handjes op dingetjes slaan geluid produceert. Hij slaat ook met zijn handjes op het water, als hij in badje zit, en maakt er een natteboel van. Hij haalt zijn speentje uit zijn mond, bekijkt die, en doet die weer in zijn mond. En dat herhaalt zich een paar keer. Soms lukt het ook niet, en dan 'moppert' hij.
     
  11. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    Sam pakt al even dingen aan,, Maar nu pakt hij het ook zelf..!
    van zijn ene handje naar de andere...!
    pakt zelf een pluk haar..! en trekt daar erg hard aan..! :rolleyes:
     
  12. Vennetje

    Vennetje Actief lid

    3 aug 2006
    261
    0
    0
    Sara heeft haar handjes ook wel al ruim een maand geleden ontdekt (dus met 11/12 weken ongeveer). Sinds een paar dagen heeft ze haar voetjes ook gevonden en is ze bij het verschonen steeds met haar teentjes aan het spelen... zo leuk!

    Maar ze kan al goed speeltjes pakken en met wagenspanner spelen. En inderdaad, het meest interessant is toch wel van iedereen de haren klemvast houden!
     

Deel Deze Pagina