Ahh mijn arme meisje! Ze leert nu sinds 3 dagen zich op te trekken tot staan maar owjee owjee meerdere keren per dag valt ze keihard op haar achterhoofd. Dochter heeft een paar (belangrijke) ontwikkelings stappen niet gehad (draaien en kruipen) dus nu als ze valt is het ook echt als een plank naar achter. Nu kan ik moeilijk de hele dag met een kussentje achter haar aan blijven lopen maar dit vind ik toch wel heel zielig! De box hebben we weggedaan omdat ze van de kinderfysio echt niet meer in de box mocht (dan weigert ze ook alles te doen Maar nu? Iemand goeie tips want ze brult de hele boel bij elkaar als ze valt (typisch meisje vermoed ik )
Aaah! Zielig hè, dat proces van vallen en opstaan. Heb je zo'n puzzelmat van foam in huis? Want dan zou je misschien stukjes daarvan kunnen neerleggen vlakbij plekken waar ze zich veel aan optrekt. Het zijn geen super dikke dingen, maar het dempt de val wel een beetje
Nee helaas die hebben we niet al zitten we er wel over te denken haha. We hebben ook geen vloerbedekking dus je hoort ook echt *boink*
Sneu idd hé. Zou zo veel als mogelijk haar begeleiden spelletjes zitten staan zitten staan en elke dag even. Ja had toch een kurken vloer. Dempt dat niet een beetje? Het meeste leren ze toch eigenlijk wel met vallen en opstaan al blijft het echt zielig.
Heb je nog een boxkleed? Want dat zou je dan achter haar kunnen leggen zodat ze wat zachter valt. Ik heb zelf in die tijd mijn yoga matje op de vloer liggen zodat zl zachter viel.
Het probleem is ook dat mevrouw niet kan zitten ze heeft dus echt een heleboel overgeslagen en is gewoon meteen gaan optrekken tot staan. Als je haar op haar rug legt komt ze ook niet omgedraaid dus nu overal waar ze tijgerend kan komen doet ze zich optrekken. Ik loop zoveel mogelijk achter haar aan maar ik heb ook nog een 3-jarige die ook om aandacht vraagt. We hebben inderdaad "nog wel" een kurk vloer maar die geeft niet heel erg mee Box kleed heb ik nog wel maar dan moet ik die achter haar aan slepen haha. Ach hopelijk gaat ze het ooit begrijpen
Maar hoe komt ze dan tot tijgeren? Daarvoor moet ze toch ook naar haar buik draaien? Hier probeerde ik hem te leren dat hij als hij stond weer terug moest zakken op z'n knieën, gewoon door hem hierin te sturen en te begeleiden. Dat doe ik eigenlijk met heel veel dingen, toen hij op de bank kon klimmen, leerde ik hem ook weer dat hij er achterste voren af moest en er niet zo vooruit af kon kruipen. Hier heeft hij het meestal na een paar keer wel door. Zoontje ging ook eerder optrekken/ staan dan zitten, maar van hieruit leerde hij dus weer terug te gaan op z'n knieën. Toen leerde hij kruipen en daarna leerde hij dus ook om te gaan zitten op z'n billen. Voor die tijd bleef hij op z'n knieën zitten met z'n kont er tussen.
Hier stonden en liep beide meisjes voor ze konden zitten, en de jongste kon pas van rug naar buik rollen nadat ze los kon staan... Het is echt even een kwestie van bv zo'n foam-puzzelmat neerleggen en helpen met bv van staan naar knieen of zit te gaan tot ze het door heeft! Komt goed hoor! Hoewel mijn jongste echt een klimmer is, die stond eerder los bovenop de eettafel dan dat ze zelfstandig kon zitten
Hier leggen we haar altijd al op haar buik neer. Als ik haar op haar rug leg begint ze heel hard te huilen en raakt helemaal overstuur. We helpen haar dan met draaien maar ze vertikt het echt! Zelfs de fysio zegt dat ze enorm goed weet wat ze wel en vooral ook niet wilt! Zijn nu in een grote binnen speeltuin en hier wil ze alleen maar staan dus maandag maar even foam puzzels kopen haha.