Whahaha! En hier moet ik dan weer echt om lachen! Je verzoekt het vriendelijk? Waar dan? Overigens heb ik je vragen ook gewoon beantwoord hoor! Verder, overmatig hoofdletter gebruik (wat ik in bijna al jouw reacties in dit topic zie) komt schreeuwerig over, lijkt me dat je dat ook snapt! En nu verzoek je iets vriendelijk, in grote hoofdletters . Tja ieder zn ding zullen we maar zeggen! Als je zou schrijven potje kunnen we dat ook lezen hoor je hoeft echt geen POTJE te schrijven. Zelfde geldt voor MAAR, ECHT AAN ETEN TOE en IK ALLEEN en misschien nog wel meer maar ga niet het hele topic door spitten weer. Gewoon echt aan eten toe en ik alleen is ook prima leesbaar. Verder weet je zo te zien prima wat je wil en hoe je het wil, dus heb je wellicht geen antwoorden meer nodig?
Joh meid, al geef je je kind een jerrycan benzine, kan mij het wat schelen. Sorry hoor, je doet alsof wij hier met zn allen uit onze stekker van moeten gaan of zo. Moet wel een beetje lachen om jou, eerlijk gezegd.
Hoi Hoi, Reagerend op het allereerste bericht (en een beetje op de reacties daarop) Ons kindje kreeg met 3 1/2 maand als z'n eerste hapjes fruit. en met 4 maanden zijn we groente erbij gaan geven. Hij kreeg toen ook nog 5 voedingen en pas toen hij hele potjes kreeg zijn we langzaam overgegaan naar 4 voedingen. Je merkt vanzelf wel wanneer hij er aan toe is om een fles te laten vervallen. Toen Tim door wat aan te komen( hij had gemiddeld gewicht maar was in de groeicurve heel lang dus mocht nog wat aankomen) ging hij 's nachts ook ineens doorslapen vanaf een maand of 5 is zijn fles van 23.00 uur vervallen. Door de fruithapjes kan je je tijden een beetje gaan rekken van de flessen dus wat betreft een schema die kan je het beste zelf maken. Als je merk dat hij honger heeft maar z'n fles nog niet mag kan je een fruit hapje geven. ons schema zag er zo uit: 7.30 uur fles 210 9.30 fruithapje 11.00 uur fles 180 16.00 uur fles 180 18.00 groente hapje 20.00 fles 210 Ik zou kijken welk schema het beste in jouw situatie past. En volg vooral je eigen gevoel. Vroeger aten kinderen van 6 maanden al veel meer. En wij zijn ook groot geworden. Ik ben er zelf van overtuigd dat je een allergie niet kan voorkomen. Een kind krijgt toch wel een allergie of niet..... Succes..... Groetjes Lysanne
Banaan vinden de meeste kindjes wel lekker Is lekker zoet... Leuk he dat ze zo lekker kunnen smikkelen erin... Nog een tipje van mij: Hou je kindje wel goed in de gaten... Dus of ie wel voldoende ontlasting blijft houden... geen krampjes gaat krijgen... ontlasting goede kleur blijft houden, je kindje vrolijk blijft (er van uitgaande dat ie dat nu is hihih) etc. Elk kindje is anders he... vandaar mijn tipje... Lekker genieten van je kindje en je kindje van zijn fruithapjes!
Banaan en peer vind hij echt hemels lekker, ook is hij dol op aardappels en worteltjes deze maken ik zelf en hij vind het heerlijk. Melk blijft natuurlijk hoofdvoedsel hier.. Hij doet het goed in zijn broek, en zijn plasjes zijn ook top, verder is hij levendig en doet ie het goed, hij groeit goed volgens het cb en zijn lengte is ook super! Thanks
hoi lieve mensen, ga ook beginnen met de kleine (vast) voedsel te geven is nu 18 weken ben benieuw? En de rijste bloem kan je dat gewoon halen bij de supermarkt,en dat doen jullie gewoon in het flesje van de melk , wat je dan weer later omspoelt? hoeveel geven jullie die kleine in het begin van de rijstebloem ongeveer en doen jullie daar een beetje suiker bij? gr jacque
Beertje09 Super dat ie het zo goed gaat. Sven krijgt hier ook fruit hoor... en vandaag voor het eerst worteltjes met aardappeltjes... gewoon uit een potje... dan weet ik zeker dat het fijn genoeg is... Hier blijft melk eerst ook de hoofdvoeding. Doe niets van de flessen af... Tis idd puur even om aan de smaken te wennen etc. We doen lekker zo door meid! jmm rijstebloem kan je idd gewoon bij de supermarkt halen... Nutrix heette het vroeger, maar is nu Bambix... Je hebt een gele en een blauwe verpakking. Volgens mij moet je de blauwe hebben, maar dat weet ik niet zeker.. Tis in ieder geval die vanaf 4 maand. Ik deed 1 lepel bij de fles in... meer niet... En geen extra suiker. En idd na de tijd gewoon goed omspoelen. Eerst met koud water... en dan met warm na. En 1x per dag gewoon uitkoken...
Ik heb diverse soorten rijstebloem in huis, ik heb de gewone zonder smaak zeg maar en ook die van vanille oh die ruikt lekker hihi. Meestal geef ik deze bij de avondfles dus 180/6 en 3 schepjes rijstebloem, deze doe ik in een avent fles met een papspeen. Heb je weleens peer geprobeerd? We doen zeker lekker zo..
@Jmm: GEEN extra suiker erin doen! Dat is voor volwassenen al helemaal niet gezond, laat staan voor zulke kleine baby's. Gemengd met de KV is het echt zoet zat! @Beertje: wou je nog even tippen dat aardappels vooral erg veel calorieen zijn, en dat je misschien liever de worteltjes nog even met wat anders mengt..? Oja, en van banaan raakt Thirza hier een beetje verstopt als ze dat meer dan 2 dagen achter elkaar krijgt... is dus wel een handige om even in de gaten te houden, Hier wissel ik de banaan dus af met iets wat de stoelgang juist weer watr stimuleert, (pruim ofzo, ).
@Hanneke: (erg off-topic, maar OK ): ik had ook bedacht om Thirza lekker stukjes te gaan geven, maar dat was niet helemaal haar ding, ze snapte het niet zo en kreeg het niet weg, terwijl ze de extra voeding wel nodig had, (as you know from my other posts). Hier dus toch gaan malen, Werkt vooralsnog erg fijn, begint nu wat grover te worden, maar broodkorsten komen er voorlopig nog helemaal slap gesabbeld gewoon weer uit Die zijn nog wat TE grof 't Werkt dus niet voor alle kindjes, (en ik geloof dat het een van de Bengels was, die logopedist is en toen zei dat de kauwontwikkeling tussen de 8 en 12 maanden op gang komt).