Met veel moeite beslist: Onze poes gaat de deur uit

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyDaisy, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Zoals de titel al zegt: Wij gaan onze poes Moes weg doen.

Vanaf het begin dat mijn man haar heeft, heeft ze wel eens buiten de bak geplast, meestal was dat omdat hij vergeten was om haar bak te verschonen.

Sinds ik mijn man ken, en dus ook Moes, heeft ze maar een paar keer buiten de bak geplast.
    Maar dat werd steeds meer en meer.
    Wij hebben een tijdje een poes te logeren gehad, en daar ik waarschijnlijk het gedonder mee begonnen: op een gegeven moment waren ze, leek het wel, tegen elkaar op aan het pissen overal, om maar een stukje af te bakenen. Dat logeetje is na een paar weken gelukkig terug gegaan.

Nu wonen we sinds een jaar in een nieuw appartement, en sinds 8 maanden hebben we er een kater bij.
    Dit ging op zich heel erg goed, ze spelen zelfs sinds een paar maanden!
    Wij dachten dat het buiten de bak plassen voor bij was.

Maar 2 weken geleden is ze weer begonnen.
    Ze heeft zelfs op de eet tafel zitten kakken!
    Mijn vriend wilde haar er meteen uitzetten, ik heb hem overgehaald het nog even aan te kijken. Misschien hadden wij haar te weinig aandacht gegeven?
    Maar nee, niets helpt.
    Wij hebben sinds 3 dagen een nieuwe bank, en ze heeft er al 4x op zitten pissen 's ochtends.

Vanmorgen hebben we dan eindelijk de knoop doorgehakt.
    We kunnen het risico niet nemen dat ze dit straks ook in de box van onze kleine meid gaat doen!

Ik heb een advertentie op marktplaats gezet: http://link.marktplaats.nl/232012793

Als iemand hier een heel lieve poes zoekt?
    Zij kan niet met andere poezen samen leven, ook niet met honden.

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Eerlijk gezegt vind ik dat je de kat wel heel snel weg doet. Misschien kan ze slecht tegen veranderingen, en heeft ze tijd nodig om aan dingen te wennen. Ik zou het eerlijk gezegt nog even aankijken, maar goed het is jullie kat, jullie beslissing.

Ik denk dat je hier heel wat reacties mee uit gaat lokken.

3. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Ook ik vindt persoonlijk dat je veel te snel je kat weg doet, Wij hebben ook katten en toen wij gingen verhuiizen heeft het bijna 1 jaar geduurt voor onze poes het niet meer deed, volgens onze dierenarts kon ze niet zo snel wennen aan de nieuwe omgeving! en had ze last van stress

Maar zoals consider al zei jullie kat en jullie beslissing

4. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Tja, een nieuwe omgeving en een nieuwe kat erbij...ik denk dat moes een beetje van slag is.
    Ik weet niet of moes gesterreliseert is?

Maar het is inderdaad niet niets om van omgeving te veranderen...maar in jullie geval kwam er ook in een korte tijd tussen de verhuizing in een nieuwe kat in huis.
    ik zou haar toch ook wat meer tijd geven.
    En anders (als die optie er is) moes in de gang zetten als jullie niet thuis zijn en/of 's nachts met een kattenmandje uitteraad.

5. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    moes was er dus als eerst en kat kwam er later bij?
    Misschien gemeen wat ik zeg maar het is duideijk dat moes niet gediend is van meerdere beesten net zoals kater die je hebt.

Waarom moet moes weg en niet kat?
    Ik bedoel is moes weg is het probleem opgelost, maar moet kat weg is het probleem ook opgelost.
    en ik denk zelf dat de kater makkelijker te plaatsen is dan moes, omdat de kater misschien wel met andere kattern kan.

en zijn ze geholpen? dat wil ook helpen.

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ben het er ook absoluut niet mee eens maar goed, je vraagt niet om advies ;)

Hoop dat Moes snel een lief baasje vind.

Succes!

Groetjes Jessy

7. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    jeetje, gaan we weer.
    Dit snap ik nou echt niet!
    Je man neemt een poes,vergeet de bak te verschonen, poes plast naast de bak.
    Je hebt een poes te logeren, Moes reageert daar niet goed op omdat haar terrein ingenomen wordt.
    Je gaat verhuizen en ook nog zelf eens een kat erbij nemen! (je zou toch denken dat je door logee poes iets geleerd zou moeten hebben?)
    tuurlijk is Moes helemaal van slag!
    En die kater mag deze wel blijven? Totdat deze een keer wat rottigheid uit haalt zeker.

Ik vind dat je je zou moeten schamen.

Je zou je meer moeten verdiepen in het welzijn van je beestjes en zo proberen de problemen op te loseen in plaats van de problemen lekker makkelijk de deur uit te doen.

Sorry maar zo denk ik erover.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mag ik vragen waarom je je lieve poes niet naar het asiel brengt? Je zet nu "gratis af te halen" op Marktplaats. Wie weet waar het arme beestje nu terecht komt! Je hebt er namelijk rare personen tussenzitten die op zo'n advertentie reageren. Als mensen een asielkat ophalen, moeten ze ervoor betalen.

Of maak je je hier niet druk om?

In een ander topic schrijf je trouwens "dat je van alles geprobeerd hebt". Mogen wij weten wat je al allemaal geprobeerd hebt? Misschien heeft iemand hier nog een goed idee waardoor je poes niet weg hoeft!

9. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

de zoveelste topic in korte tijd!
    bedenk eerst eens of je wel echt een kat wil, zo te horen niet en vriend ook niet, hij vergat zelfs de kattebak te verschonen!
    en dan nu al zo snel weg doen?
    SCHAAM JE!

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Ik denk ook zo uit je verhaal te horen dat de poes moeilijk tegen veranderingen kan, ik had er ook geen andere kat bijgenomen.
    Zijn de poes en de kater geholpen? Dat wil ook nog wel eens werken. Weet je bovendien zeker dat die poes alles onder pist en niet de kater?
    Nou, ik hoop dat ze een goed adres vindt om te wonen.

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Onvoorstelbaar...Zulke mensen moeten niet eens aan dieren beginnen. Ik hoop dat ze een baasje krijgt die haar wel waard is. En gratis af te halen? Ben je niet goed bij je hoofd?

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

voor een rustige kat zijn dit al een hoop veranderingen, laat staan voor een poes die daar slecht tegenkan!

ik weet dat het lastig is, onze poes heeft dit ook 2 jaar gedaan, en straks met de verhuizing zal het misschien weer beginnen. maar het is tijdelijk en katten staan er nu eenmaal om bekend moeilijk met veranderingen om te kunnen gaan.

ik vind dat je er nog even goed over na moet denken, want een ander gezin is nog veel stressvoller voor haar!

13. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Waarom neem je er een kater bij als je weet dat Moes niet tegen andere katten/poezen kan (dat maak ik op uit je verhaal over het logeerpoesje)? Ik vind het sneu dat jullie katertje nu wel mag blijven en het beestje dat jullie als eerste hadden nu maar plaats moet maken. Ik hoop voor Moes dat ze een heel fijn nieuw adres vind, maar vind het wel jammer dat jullie niet beter hebben nagedacht over het aanschaffen van nog een huisdier...

14. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik begrijp jullie reacties heel goed hoor maar door op deze manier te reageren denk ik niet dat TS nog een reactie zal geven. Misschien heeft ze meer aan adviezen die normaal worden uitgelegd en kan ze haar keuze nog heroverwegen? Nu gaan de meesten meteen in de aanval....

Misschien fijn als het op een normale en rustige manier kan?

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Lijkt me idd nergens voor nodig om zo heftig te reageren. Denk dat ze best wel wat tips kan gebruiken zonder meteen persoonlijk en beledigend te worden?

16. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik kan je 1 tip geven, plaats aub geen advertentie met gratis af te halen, grote kans dat er vreselijke dingen met je poes gaan gebeuren, zoals eerder werd gezegd, er komen rare mensen op af.

17. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Lijkt de laatste tijd wel een rage om bij bijna ieder topic met modder te gaan gooien :rolleyes:

@TS, als jij vind dat ie de deur uit moet, en zegt alles eraan gedaan te hebben dan zal het ook wel zo zijn. Ik zou persoonlijk ook een vergoeding vragen ipv gratis weg te geven ;)

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ben je al met haar bij de dierenarts geweest? soms is het ook iets lichamelijks. onze poes was ook een tijdje onzindelijk, en dat was er een die het nooooooit naast de bak deed. toen bleek ze blaasgruis te hebben. medicijnen, dieetvoer en klaar was het.

daarbij hebben we ook katten gehad die naast de bak plasten omdat ze het ergens niet me eens waren. erg moeilijk inderdaad, maar zeker wel iets aan te doen.

ik zou haar sowieso 's nachts op een 'eigen kamer' zetten bijvoorbeeld, dan kan ze de bank niet nemen.
    als ze vaste plaatsen heeft kun je daar trainingsmatjes neer leggen, dat ebschermd de vloer.
    daar waar ze geplast heeft kun je insproeien met ecodor, dit neemt de geur van urine weg, wat de uitnodiging van nog een keer plassen weg neemt.
    verder heb je medicijnen en geurverspreiders die er voor zorgen dat jouw poes zich prettiger voelt in huis, je dierenarts kan je hier meer over vertellen.
    plaats een tweede kattenbak, veel katten willen hun bak niet delen met een andere kat.
    zijn de poes en kater geholpen? dit maakt ook veel uit. zorg er wel voor dat het op de ouderwetse manier gebeurd (is). tegenwoordig castreren ze katers vaak zo dat ze niet meer vruchtbaar zijn, maar nog wel hormonen blijven aanmaken, die dus weer voor territoriaal gedrag bij andere katten kunnen zorgen.

nu herplaatsen lijkt me erg onverstandig. ze zal wss net zo hard bij haar nieuwe baasje plassen die er dan net zo snel zat van is. wie weet waar ze dan terecht komt?!

mocht je meer adviezen en tips willen dan kun je pbén. wij hebben zéér veel ervaring met onzindelijke katten en hebben al een hoop goed weten te heropvoeden, maar het kost wel tijd en aandacht!

19. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Echt een heel mooi beestje..... arme Moes!
    Is ze gesteriliseerd? Dat kan ook tegen het plassen helpen. Misschien heeft ze een blaas probleem? struviet oid? Mijn kat plaste ook alles onder...struviet klachten kwamen een tijdje later , medicijnen en ander voer hebben wonderen gedaan ;)

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Heb je haar als eens na laten kijken? Voor bv blaasgruis of id?

Voor de rest... tsjah :rolleyes: Ik hoop dat Moes een baasje vind die er veel tijd in wil steken.

Deel Deze Pagina