Met veel moeite beslist: Onze poes gaat de deur uit

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyDaisy, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

haha, jij typte het ook al :)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Helemaal mee eens.

3. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Ts,als ik jou was zou ik poes naar het asiel brengen! Nu weet ik niet hoe het in heel Nederland is,maar de meeste asiels vragen geld om een kat aan te nemen (bij ons 100 euro) maar dan ben je er wel van verzekerd dat Moes een lief baasje krijgt omdat hij ook voor een kat moet betalen. Zomaar weggeven is gevaarlijk; er kan iemand op reageren voor bijvoorbeeld dierproeven om maar iets te noemen..

4. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ja, ze is gesteriliseerd, vorig jaar.
    De kater nog niet, dat wil ik pas laten doen wanneer hij een jaar oud is.

We kunnen haar helaas niet op een aparte kamer zetten, of 's nachts op de gang, was dat maar een optie!

Ik zal de advertentie weghalen, ik had er niet aan gedacht dat er ook gekken op af zouden kunnen komen.
    We zullen haar naar het asiel brengen.

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ben blij dat je haar in ieder geval naar het asiel brengt ;)

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
  7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

asiel is toch beter dan weggeven? ik zou mijn beestje ook nooit wegdoen maar ik ben wel blij dat ze dan in ieder geval de kat naar een asiel brengt, gratis op marktplaats vond ik helemaal erg :cry: vandaar mijn reactie.

8. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Een asiel slaapt moeilijk te plaatsen katten ook in, zelfs al zeggen ze van niet (ik heb jaren vrijwilligers werk bij een asiel gedaan)
    Wij hebben heel veel herplaatsers (katten en honden) maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om er ook maar 1 cent voor te betalen. 9 van de 10 keer zijn het probleem dieren, en 9 van de 10 keer is het gemakzucht van de eigenaren om ze weg te doen (en sorry dat vind ik hier ook) dus waarom zou ik betalen om andermans rommel op te ruimen. (hmm, nu klinkt het net alsof ik de dieren rommel vind, zo bedoel ik het dus niet, ik bedoel het probleem gedrag)

Voor wat betreft gratis op marktplaats zetten, je zou evt. nog het volgende kunnen doen:
    Er wel een prijs op plakken (al is het maar 25 euro) en zodra de mensen er zijn en je hebt er een goed gevoel over haar wel gratis mee geven.

Ik zou zeggen breng haar hier, maar gezien wij wel andere katten en honden hebben gaat dat m niet worden.

9. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    asiel is idd beter dan weggeven,
    maar ik snap echt niet waarom moes wegmoet!
    je wist dat hij niet met andere katten kon en toch doe je er een katje bij.

grote kans dat als je je laatste katje wegdoet,
    dat moes dan weer netjes op de bak plast en poept.

10. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Niet aanvallend bedoeld ;) Maar juist die mensen die zoals jou denken (waar niets mis mee is, laat dat ff duidelijk zijn) gaan dus niet op het diertje af. Diegene die dus wél bereid is voor zo'n diertje te betalen, wetende dat het waarschijnlijk een probleemdiertje is, is waarschijnlijk dus ook bereid om er wat extra energie in te stoppen, en daarom denk ik ook dat een dierenasiel de beste optie is.

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Daar ben ik het nou helemaal mee eens! Ik vraag me af waarom men hier tegenwoordig zo heftig reageert terwijl je vaak de helft nog niet weet. Is er dan helemaal geen normale communicatie meer mogelijk? Of ligt het aan het weer? Kleine kinderen worden ook altijd een beetje feller bij slecht weer...

Ts: Sneu dat jullie voor deze keuze staan. Ik ben blij dat je teruggekomen bent op je beslissing om hem gratis af te laten halen. Wij hebben door een noodgedwongen verhuizing naar een bovenwoning aan een drukke autoweg drie jaar geleden besloten een goed huis te zoeken voor onze twee katten. We wisten dat de bovenwoning maar voor maximaal twee jaar zou hoeven, maar de katten vlogen (letterlijk) tegen de ramen op uit frustratie. Ze waren gewend om lekker buiten te ravotten en niet aan een binnen-bovenwoning. We hebben het twee maanden aangekeken, en toen zelfs mijn man over zijn toeren raakte van verdriet (is echt niet leuk om je katten ongelukkig te zien) hebben we besloten de katten naar een goed huisje te brengen. Wij hebben de katten toen op marktplaats gezet en bij bedrag N.O.T.K. gezet. We kregen toen veel mailtjes (waren ook bloedmooie katten zonder zindelijkheidsproblemen e.d.) waar we verder niet op reageerden. Op een gegeven moment reageerde een heel lief gezin uit Nijmegen, hier ruim 100 km verderop, welke ons ook leuke foto's stuurde van hun gezin. We zijn toen met de katten daarheen gereden met de gedachte dat als we twijfelden we ze niet achterlieten. We twijfelden totaal niet, en hebben het verder over geld niet gehad (waren we sowieso niet van plan, maar gratis op te halen werkt vaak niet). We kregen nog heel lang mailtjes met foto's van de katten buiten, van de katten met de Berner Senner in de mand en ga zo maar door. Enkele maanden geleden heb ik ze nog gebeld en het ging hartstikke goed nog steeds. Ze hebben daar echt hun plek helemaal gevonden.

Om een lang verhaal kort te maken: of anderen je keuze nou wel of niet respecteren: ik weet hoe het is om afscheid te moeten nemen van je dieren. Wij vonden het vreselijk. Ik hoop dat je net zo'n fijn gezin vind als wij drie jaar geleden. Hoewel ik wel een beetje bang ben dat het moeilijker is met een kat die zindelijkheidsproblemen heeft. Sterkte...

12. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.669
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Onze kater moet ook weg wegens emigratie,hij staat ook op Marktplaats(tegen betaling) en op Kattenplaza>echt een aanrader want daar zitten mensen die gek zijn op katten en via dat forum hebben we adres van een priveopvang waar we onze kat kunnen brengen als het niet lukt om een nieuw baasje te vinden.

13. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ja, dat aanvallende van de meesten is inderdaad erg vervelend.
    Jullie weten toch niet hoeveel verdriet er hier is over deze beslissing?
    Of wat we er al aan gedaan hebben?
    Het is heel makkelijk om te zeggen 'dat zou ik nooit doen'.
    Nou sorry hoor mensen, we hebben er slapeloze nachten over gehad, en ruzies en huilbuien.

Maar uiteindelijk komt de keuze hierop neer:

Willen wij het riskeren dat ze het straks bij de kleine in de box gaat doen, of in de maxi cosi, of zoiets dergelijks?
    Nee, dat risico willen wij niet nemen.

En over het katertje: voor hem geld hetzelfde, als hij zoiets gaat doen, dan gaat hij ook weg. Met net zoveel verdriet als Moes.

14. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    adviezen zijn dus blijkbaar niet meer nodig.
    Er is al lang besloten want waarom tijd en energie steken in een probleem als je er morgen makkelijk van af kan zijn?

Arme Moes de deur uit, nieuwe kater mag blijven.
    Lees je aub iets meer in over kattengedrag want je kunt zo van het ene probleem in de ander vallen en dan gaat je mooie nieuwe bank er als nog aan.

waarom zou je wachten met castreren vd kater?

15. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    hoi,

Dit bedoel ik absoluut niet aanvallend, want ik weet hoeveel pijn het kan doe als je beestje de deur uit moet.
    Maar ik denk dat je negatieve reacties krijgt omdat jullie de keuze hebben gemaakt Moes weg te doen en het katertje te houden ondanks dat het katertje er later bij is gekomen.
    Nogmaals ik veroordeel je niet, maar denk dat de negatieve reacties daaruit voortkomen.

heel veel suc6

16. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    :confused:

pardon?

Jullie zouden helemaal geen huisdieren moeten nemen.
    Als je een dier in huis haalt zitten daar conseguenties aan, zowel positief als negatief.
    Als het negatief uit pakt moet je daar niet alleen even om huilen maar er naar handelen. om het op te lossen.
    Het is geen meubelstuk dat je bij het grof vuil kan zetten.

17. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik snap eigenlijk best dat je je kind voor het dier laat gaan. Als mijn hondje uit zou vallen naar mijn kleintje zou ik er ook alles aan doen om dit eruit te trainen. Mocht het niet lukken zou ik er alles aan doen om een fijn baasje te zoeken. Gelukkig is dit een 'als' verhaal, want mijn hondje is heel erg lief met de kleine. Als je voor jezelf maar weet dat je er alles wat binnen jouw mogelijkheden ligt gedaan hebt. Er zijn altijd mensen die een stapje verder zouden gaan. maar ook mensen die eerder al zo'n beslissing maken. Ik vind ook dat je erg eerlijk bent over de situatie. Ook over het feit dat je man de kattenbak wel eens vergat te verschonen. Ik kan dat meer waarderen dan mensen die een dramaverhaal typen en de eigen schulden achter wege laat.

18. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    poeh, jij hebt je duidelijk geen seconde verdiept in kattengedrag. arm beestje dat het nu weg moet. gedumpt worden in het asiel is nou niet echt diervriendelijk van je...

ik snap niet waarom je er uberhaupt een 2e kat bij hebt genomen, terwijl je wist dat Moes er zo slecht op reageert (logeetje). dat is toch niet slim dan?
    en nu moet zij dus weg, omdat jíj een fout hebt gemaakt.

lekker dan.... ik hoop voor je Moes dat ze baasjes treft die het beter met haar voor hebben, en beter nadenken voor ze handelen.

19. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ja, daarmee heeft ze misschien wel een onoverwogen beslissing gemaakt, alleen gedane zaken nemen geen keer. En om nou maar voor haar te beslissen dat ze dan de andere kat weg moet doen? Die kat heeft toch net zo goed recht op een goed huis? Tsjonge als iedereen het dan allemaal zo goed weet... Als het je echt zo aan het hart gaat kun je het dier altijd zelf nog ophalen... Dan heb je in mijn ogen recht van spreken.

20. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Nou, misschien een leuk beestje voor jou dan? ;)

Deel Deze Pagina