Lieve schat, ik heb hier op dit moment 18 katten lopen waarvan er 16 probleemgedrag hebben vertoont. De gedragstherapeute is hier kind aan huis, iedere keer weer. Op 1 na zijn ze allemaal bijgetrokken, en die ene, tsja, die haalt nog steeds uit naar andere katten, hangt nog steeds in je benen als je iets doet wat hem niet zint maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt hem weg te doen. Ook wij hebben pissende katten gehad, we hebben aandelen ecodor bijna (ecodor is het enige wat de pislucht echt 100% weghaald) maar met dierenarts en gedragstherapeute is alles goed gekomen. Volgende week komt er hier een kat bij, schijnt uit het niets mensen aan te vliegen (alleen volwassenen, geen kinderen) en moet daarom weg. Met therapie gaan we kijken wat er mis is, en op die manier hopen we het op te kunnen lossen. Zo niet? prima, dan kijken we extra uit
wij hebben onze vorige kat om de zelfde reden weg moeten doen helaas. zij was onze eerste kitten en echt ons kindje. toen ik zwanger was werd ze ineens totaal anders en zelfs jaloers. toen de baby er aanmaal was ging ze overal op plassen wat van de baby was en waar de kleine op had gelegen. niks hielp en dus ging de poes de deur uit en is in een goed gezin terecht gekomen met 2 andere katten en heeft daar nooit meer buiten de bak geplast en doethet prima. we zijn nu in augustis verhuist en pakte nu een kater. deze is dol op alicia en kan er alles mee doen en hebben de grote lol samen. nu begon hij dus (zal het aan de zwangerschap liggen alweer) weer overal te plassen en het tppunt was toch wel dat hij op onze nieuwe bank plaste en deze dus de deur uit kon omdta hij niet te reinige was want pff dat sproeisel stink. meteen naar de dierenarts, ballen eraf en sindsdien heeft hij niet meer buiten de bak geplast. weet niet of je een steriliciatie of castratie hebt overwogen of dat dit al is gebeurd maar het kan dus zeker helpen. succes anders methet vinden van een leuk huisje
Oh ok, dan zal ik dit: ..wel helemaal verkeerd hebben begrepen Maar nogmaals, was niet aanvallend bedoeld Was gewoon mijn mening over het waarom ik een dierenasiel dan de beste optie vind mocht je een dier echt weg willen doen.
Ik bedoelde daarmee dat ik er niet eens over nadenkt om aan de oude eigenaren een geldbedrag te betalen terwijl zij er van af willen uit eigen gemakzucht. Daarna steken we er ontzettend veel geld en tijd in. Een asiel laat katten dus ook inslapen als ze vol zitten en de katten geen plaatsingskans hebben.
Ok, nu snap ik je! Toch verkeerd begrepen dus Maar dat een asiel katten inslaapt die geen kans maken wist ik niet Schrik daar best van..
ben blij dat je der naar een asiel doet maar wat ik niet snap moesje moet weg nieuwe kater mag blijven wat als hij het straks ook gaat doen als de kleine er is gaat ie dan ook weg als je kindje per ongeluk in z'n broek plast poept terwijl hij of zij zindelijk was moet hij dan ook weg? sorry maar hier kan ik niet tegen!
ik zou toch eens overwegen eerst de kater te laten helpen, dit zou al een héle hoop kunnen helpen. hier geldt wel de regel last in-first out, als het zou moeten. gelukkig nog nooit hoeven doen, maar we zetten dan ook altijd alles op alles. wij hebben in 'top' tijden ook 18 katten gehad, altijd kneusen die ergens anders niet meer welkom waren en het zal je verbazen hoeveel die beestjes nog bij te brengen is hoor. Geef moes niet te snel op. en wat betreft het plassen in de box of maxi cosi, ik zou daar niet zo bang voor zijn. ze wil joúw aandacht, dus plast ze op joúw plek. haal er anders eens een gedragsdeskundige bij, die kan je precies vertellen hoe Moes met dingen omgaat en wat ze er mee bedoelt. het is echt geen hopeloze zaak hoor.
TS laat je niet gek maken door die nega berichten hier. Ik neem aan dat je er alles aan hebt gedaan, het is jou poes, en jij moet de beslissing maken. Ik heb ook ooit een bericht geplaatst over ons hondje, die onze zoon had gebeten, en die ik ook weg wilde doen. Kreeg zelfs te horen dat het aan mezelf lag, moeten er dan eerst nog meer ongelukken gebeuren? Onze hond heeft een ander baasje gekregen en het gaat super goed! Nee mensen iedereen kan zelf een beslissing maken, en respecteer dat ook of anders reageer gewoon niet. TS sterkte met je beslissing
er zijn toch ook een hoop mensen die juist willen helpen? ik vind bijten van een hond persoonlijk ook heel iets anders dan plassen, dus niet echt vergelijkbaar. we kijken hier ook anders naar het probleem gedrag van de hond dan naar dat van de katten.
vind ik ook wat anders, bijten van een hond kan gevaarlijk zijn en betekent dat hij zich boven iemand geplaatst ziet. een kat vertoont dit gedrag uit stress uit verandering!
En wat vindt de kat ervan? Ik kan me voorstellen dat Moes het misschien wel fijn vindt om ergens anders te wonen, ergens waar geen kleine kinderen op komst zijn, ergens waar ze de enige katachtige in huis is, ergens met een warm rustig plekje bij de kachel. Ik heb ook wel eens een 'vriendje' weggedaan. Dit deed ons dan beiden veel verdriet, maar later bleek toch dat we er allebei beter van zijn geworden. Je moet toch niet koste wat het kost de situatie willen behouden? Als het gaat om het belang van de kat dan is dit toch misschien wel een hele goede oplossing? Ik vind het nogal egoistisch om een kat te willen houden terwijl het beestje het misschien elders veel meer naar zijn zin heeft. Eerlijk gezegd vind ik het juist getuigen van verantwoordelijkheidgevoel als je zo'n moeilijke beslissing durft te nemen.
Jeetje wat een verhaal. Even een aantal punten vanuit mij (kattenbezitster) 1. Als 1 kat al apart gedrag vertoont, waarom er dan een 2e bijhalen.. als je dan al weet dat je er niet mee om kan gaan zou ik niet kiezen voor een ander dier. Jullie waren al blij toen de logee vertrok.. 2. Een andere optie is te kijken naar mensen in je omgeving, zijn er mensen die uit huis gaan etc die wel een kat zouden willen? Dan weet je dat het goed terecht komt en hoef je er ook niks voor te vragen. 3. Asielkatten zijn niet altijd probleemgevallen. Zijn er ook genoeg die daar zijn gebracht ivm allergie baasje etc. Ik heb 1 x een kat uit het asiel gehad, zo'n lieverd, maar helaas is die onder een auto terecht gekomen. Ik zou zo weer een asiel kat nemen. Liever naar het asiel dan op internet.. er zijn zoveel engerds.. 4. Onze kat piste en poepte tijden lang op bed, dit omdat hij boos was. We hebben doorgezet (wat wil hij dan, waar is hij boos over en wanneer doet hij het?) en hij doet het nu niet meer. Kan me voorstellen dat jullie kat moeilijk kan wennen aan alle veranderingen die er gaande zijn. Geef je kat een kans.. ik vindt dit echt heel sneu... die andere mag wel blijven Ik begrijp dat jullie je keuze hebben gemaakt. Ik vind wel dat wanneer je deze mededeling doet je reacties kan verwachten die je niet leuk vindt om te horen. Ik ben blij te horen dat anderen het er ook niet mee eens zijn want ik vindt dit erg triest.
Ik denk niet dat Moes hier gelukkig zal zijn, uit haar gedrag spreekt voor 100% dat ze haar baasjes voor haarzelf wilt hebben. Ik snap ook echt niet waarom ze er nog een kat bijgenomen heeft omdat ze al wist dat Moes andere katten niet accepteert. Kijk, wij willen best helpen, maar je moet ook aan de kat denken, en ik denk dat het arme dier hier dood ongelukkig zal zijn. Stel je eens voor, je hebt een hekel aan andere katten en je komt in een woning terecht waar er al 18, straks 19 rondlopen? Ik denk niet dat dat gaat werken hoor.
Oh ja, TS, vergeet ook niet dat de kittenperiode er weer aan komt.. de gratis kittens worden je weer om de oren gesmeten en de oudere katten hebben nog minder kans op een baasje, laat staan oudere probleem katten...