Met veel moeite beslist: Onze poes gaat de deur uit

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyDaisy, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Wat zegt de dierenarts van haar gedrag ?
    Ik neem aan dat je daar geweest bent...

Jammer dat dieren altijd de dupe zijn van menselijke fouten, vind het heel erg triest...

En dat mensen zich niet beter in hun huisdieren verdiepen en de oorzaak van het gedrag achterhalen..

2. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Sjonge jonge zeg, wat wordt hier toch sterk gereageerd. Ik begrijp best dat dierenliefhebbers het niet met TS eens zijn, maar dat kan je toch ook op een normale manier zeggen?

Ik ben het helemaal met mijn voorgangers eens dat er soms op dit forum echt onaardig op de vrouw wordt gespeeld, terwijl dat helemaal niet nodig is. Waarom wordt dat toch gedaan? Frustratie? Jaloezie? Het weer? Ik heb het zelf ook al een paar keer meegemaakt en voelde me daardoor niet welkom terwijl ik met een oprechte vraag kwam. Denk daar eens over na. TS heeft al genoeg slapeloze nachten gehad en met pijn en moeite en veel verdriet een beslissing genomen. Ze legt dat neer in de hoop op een beetje medeleven en ze krijgt een emmer stront over zich heen.

Ik zeg altijd maar: Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

(Laten we hier eens een topic over openen, werd eens tijd.)

3. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Ik sluit me volledig bij je aan. Het is te zot voor woorden hoe hier soms op elkaar gereageerd wordt.

4. Ben ik het helemaal mee eens.

5. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Toch moet je niet raar opkijken als je zo'n topic opent je heftige reactie's krijgt. Je vraagt om iemand mening en als dei niet bevalt gaat iedereen klagen.

Ik ben het met de meeste roerend eens. Je neemt een andere kat erbij waardoor het gedrag versterkt en nu moet ze weg. Waarom heb je dan in hemelsnaam een andere kat erbij genomen?

Wat de meeste mensen zeggen is toch echt waar, mensen nemen huisdieren zonder erover na te denken. Daarom zitten de asiels helaas overvol.

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    klopt..

zie hier de geboorte van de zwangerschapspagina.nl poes...

meteen al een BNer :D

Wie wil haar niet!?

:)

7. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    Lieve Carlijn en Jada,

het leven kan wreed zijn.
    Het is wreed voor TS dat door haar eigen ondoordacht gedrag haar huis ondergepiest word.
    Het is wreed voor Moes dat ze niet goed begrepen word en dat ze nu vervangen wordt door een nieuw exemplaar.
    Het is wreed dat het nieuwe exemplaar ook niet begrepen gaat worden (tenzij TS zich nu gaat verdiepen in kattengedrag) en dalijk ook voor het minste geringste de deur uit gezet word en misschien wel weer vervangen wordt door een nieuw exemplaar.
    Zo blijven we in een wrede vicieuze cirkel hangen wat alleen doorbroken kan worden door de TS.

Ze maakt de keus het hier op het forum te zetten met de wetenschap dat het er hier fel aan toe kan gaan.
    Waarom mogen deze 'negatieve' reacties niet?
    Zo fel zijn ze niet eens.

Moeten we dan allemaal maar braaf meepraten? 'O, meid wat erg voor je'
    Daar is toch uiteindelijk niemand bij gebaat?
    Lekker de andere kant opkijken lost niets op.

Dat zoetsappige gedoe steeds. bleh.

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @ Esther: Dat bedoel ik dus. Je wordt nog genegeerd ook als je er eens wat van zegt.

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik vind een kind niet met een dier te vergelijken. En daarbij werd het verschil tussen een bijtende hond en dit aangehaald. Nou, ik vind onhygiene bij een pasgeboren baby ook niet echt risicoloos. Lekker het kind een bacteriele infectie (en misschien vervolgens wel mengitis?) laten oplopen omdat je immers regelmatig een plasje over het hoofd zal zien en de kleine toch van alles in het mondje zal stoppen. Ik vind dat hier 1. bijzonder heftig gereageerd wordt, en 2.mensen wel heel goed vanaf de wal met een vingertje kunnen wijzen wat ts zou moeten doen, terwijl ze misschien wel degelijk vanalles geprobeert heeft. En ja, ze heeft misschien een verkeerde beslissing genomen om de kater erbij te halen, maar dat is nou eenmaal gebeurd. Nu zoekt ze de beste oplossing voor haar gezin. En ondanks ik toch ook een echte dierenvriend ben vind ik dit voor het beestje misschien niet eens de slechtste oplossing. Beestje moet in dit gezin blijkbaar erg vechten voor haar territorium voor haar gevoel, en is in dat opzicht misschien veel beter af bij een rustiger gezin. Zal er allemaal niet beter op worden wanneer de kleine er is. Ik vind echt dat er hele ondoordachte, onvolwassen reacties geplaatst worden, ongeacht of de keuze nou goed of slecht is die ze maakt. Dat kunnen wij hier vanachter een computer echt niet beoordelen, net zoals minister Rouvoet ook niet vanachter zijn computertje kan bedenken wat er zou moeten veranderen in de jeugdzorg.

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    onvolwassen reacties hoezo?
    het zijn meningen die vrij zijn om te delen, zeker hier op een forum waar mensen elkaars mening constant vragen. ok wij kunnen niet zien wat zij allemaal gedaan heeft, dan had ze vollediger moeten zijn in haar verhaal. Ik vindt niet dat wij ondoordacht reageren, of misschien toch wel, omdat zij ondoordachte beslissingen maakt door zo met haar dieren om te springen misschien..
    wat boeit het.. hier is het forum toch voor en we hoeven mekaar heus niet de hand boven het hoofd te houden, zo is de maatschappij ook niet..

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik heb daar een andere mening over...

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Daar kan ik in principe wel inkomen, maar ts komt hier met iets wat haar na aan het hart gaat en hoopt op een beetje medeleven en wordt vervolgens gewoon uitgekafferd. Kijk, als het nou om iets zakelijks ging ofzo, ok. Maar het gaat om iets dat ts ook zwaar valt.

Ikzelf heb dit hier ook wel eens meegemaakt. Wilde een beetje medeleven over mijn schoonmoeder die mij het leven zuur heeft gemaakt in de moeilijkste periode van mijn leven. Ik heb daar zo ongeveer een half jaar van mijn leven al slecht van geslapen. En nog steeds. Ik kan daar op dit moment nog over in janken uitbarsten. En wat krijg ik te horen? Dat ik te hard ben en dat ik ook eens aan haar moet denken. En niet op zo'n aardige manier. Dacht je dat ik dat zelf niet bedacht had? Denk je dat er "in de maatschappij" mensen zijn die mij zo onaardig bejegend hebben als ik over mijn problemen met mijn schoonmoeder begon? Nee, dat was alleen hier op zp. Helaas!

Probeer je eens in de schoenen van een ander te verplaatsen voordat je zo heftig reageert...

Trouwens, misschien heeft ts inderdaad niet alles verteld. Vraag het dan. Je kan toch een normaal gesprek voeren?

13. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Het boeit wel! Dat jouw wereld er zo uit ziet en het voor jou moeilijk is om vriendelijk, meelevend en begaan te zijn wil nog niet zeggen dat de hele maatschappij er zo uit ziet. Je kunt ook op een fatsoenlijke manier je mening vertellen zonder daarmee een ander te veroordelen.

Dat heeft niets te maken met elkaar de hand boven het hoofd te houden.
    Vriendelijkheid kost nog altijd niets extra maar je houdt de wereld waarin we leven wel een beetje mooier.

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    nou nou, ik denk dat je zelf nu heftiger reageert dan de meesten hier.

Er wordt het een en ander aan TS gevraagd en daar zijn nog geen antwoorden op. en daarbij denk ik dat mensen met recht wel geemotioneerd reageren, ze heeft zelfs al te kennen gegeven dat als de kater ook kattekwaad uithaalt deze ook zonder pardon de deur uit gezet wordt, maar hem alvast laten castreren, iets dat in zo'n geval helemaal niet erg is voor eht eerste jaar, doet ze dan weer niet.

Wellicht dat TS niet zoveel kennis van katten heeft, maar dan kun je het anderen niet kwalijk nemen dat ze dit niet aanvaardbaar vinden, aangezien ze zich ook had kunnen gaan inlezen.

en uit hygienisch oogpunt: het is al lang bewezen datw e tegenwoordig te hygienisch willen zijn en we daardoor meer allergieen en dergelijken ontwikkeld hebben. en een poes die óver een baby heen plast?! ik heb er nog nooit van gehoord, dat heeft namelijk helemaal niets met territoriumdrift te maken, dan zou de poes ook tegen de kater moeten plassen of tegen de baasjes.

15. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    sorry hoor maar jij kent mijn wereld niet, grappig ook dat je zegt:

"Dat jouw wereld er zo uit ziet en het voor jou moeilijk is om vriendelijk, meelevend en begaan te zijn wil nog niet zeggen dat de hele maatschappij er zo uit ziet."

Je hebt geen idee wie ik ben en wat ik doe. Met mensen praten is mijn werk. Geeft niet, maar dan mag je wel kritisch zijn en daar vallen jullie over.

Een psycholoog is kritisch, een maatschappelijkwerker ook. Ik dus ook. En velen hier met mij. Als mensen het niet prettig vinden de mening van een ander te horen moeten ze het niet hier posten, vind ik.. Ik ben niet boos o.i.d. ik neem aan dat iedereen met mij hoopt dat zij een goede keuze maakt. Als niemand wat had gezegd was het dier nu gratis opgehaald via MP. Dus het heeft wel degelijk iets opgeleverd. Kijk eens hoe jullie nu reageren op mij, is dat aardig? nee.

Wie zei ook al weer.. wat u niet wilt wat u geschied?

16. Meid dat weet ik ook wel, niemand zegt dat je braaf moet meepraten,
    En ook ik wil niet zeggen, dat ik het er mee eens ben. Maar daar gaat het hier niet om. Zij maakt een keuze prima, reacties ook dat is te verwachten. Ik ben van mening dat je een dier voor het leven neemt. En de reacties worden wel fel, daar heeft ze (LadyDaisy) nu toch helemaal niets aan.

17. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    @muppet: misschien is het goed om even terug te lezen wat je geschreven hebt.
    Ik ken idd jouw wereld niet, dat geldt voor bijna iedereen hier op dit forum. Dat is ook waar het mij om gaat. We weten ook niet exact de situatie van TS. Toch vliegen de veroordelingen hier in het rond. Dat vind ik erg jammer.

Het lijkt er een beetje op dat bij het praten via een forum voor sommigen mensen geldt als een vrijbrief om overal ongezouten hun menig over te geven. Kritiek lijkt me prima maar het is nog steeds de toon die de muzik maakt. Een vriendelijk klopje op de schouder wekt misschien nog interesse maar een vuistslag vol in je gezicht wekt meestal voornamelijk weerstand op.

18. jazy

jazy Actief lid

ik begrijp wel waarom je moes wegdoet!

teneerste is het jou kat niet hij is van je man dus heb je er ook een mindere band mee. en als een kat dan buiten de bak plast vind je dat heel erg vies! en de kater ken je waarschijnlijk al vanaf kitten en dan is het anders. daarom gaat moes wel weg en de kater niet..

ik heb zelf 3 katten allemaal vanaf kitten en zou geen van 3en weg kunnen doen! Ze poepen en kotsen ook weleens buiten de bak. maar ik ben er niet zo vies van het is meer eigen! net als je je eigen kind verschoond!

bij ons poepte onze katten elke dag buiten de bak en dit was op te lossen door een wormenkuur Een kater kan je al helpen vanaf een maand of 8.

ik ben het er helemaal niet mee eens dat je dit doet en ik zou het zelf echt niet kunnen. stel je voor dat je kat ergens komt waar hij mishandeld of opgesloten word! Nou heb ik zelf de gelukkigste katten die er bestaan! en dat wil ik graag zo houden.! Een kind doe je toch ook niet weg als het wat minder gaat! zo zijn mijn katten voor mij!

en als moes weg is... neem je er dan weer een nieuwe bij?

[/u]

19. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hear hear!

20. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Ik denk ook niet dat TS nog veel zin heeft om hier te reageren met al die felle reacties :(

En wat betreft die vragen die ze nog niet beantwoord heeft...moet dat? Ze opent een topic met een mededeling, waarschijnlijk om haar ei kwijt te kunen. Niet om een kruisverhoor aan vragen te ondergaan en 3 vrachtwagens met stront over zich te krijgen.
    Als je het er niet mee eens bent, reageer dan niet! Jullie fokken elkaar op en dat loopt weer uit de hand en er zit dalijk weer een slotje op.
    Ach ja...het gaat tegenwoordig niet eens meer anders hier in de lounge... :rolleyes:

Deel Deze Pagina