Met veel moeite beslist: Onze poes gaat de deur uit

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyDaisy, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jazy

jazy Actief lid

waarom opend ze dan een topic? Moeten we zeggen wat een goed idee dat je je kat wegdoet dat zou ik ook doen! Je vraagt toch om reacties en vragen als je een topic opend?
    Dan had zij het voor zichzelf moeten houden!
    ik heb zelf 3 katten en heb een cattery en kan mijn mening dan niet voor me houden! Ze zeggen wel eens een kat bind zich alleen aan een verblijf plaats maar dit is absoluut niet waar!

een kat kan zich heel erg aan de baas hechten en kan als hij verlaten word ook echt een gebroken hart krijgen! dus een kat heeft wel degelijk gevoel. Je kan een kat niet verkassen als ie wat ouder is! arm beest

2. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Dit is de keuze van TS. Dat ze zo wordt afgekat (om maar even in de sferen te blijven) door veel mensen lijkt me ook niet de bedoeling. Je kunt wel een mening hebben, maar hou het netjes.
    En ik zeg er eerlijk bij (heb zelf een kat van 3 jaar) dat als mijn kater (geholpen) alles van Jinthe onder zou piesen ik waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan zou hebben.
    Je kunt wel leuk naar andere oplossingen gaan zoeken, wat ook logisch is. Maar moet je in de tussentijd maar elke week een nieuwe maxi cosi kopen, en een boxkleed e.d. Die stank is er bijna niet uit te krijgen, en je hele huis ruikt er naar. Nou sorry, maar in zo'n geval gaat de kat bij mij ook de deur uit!

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    idd zet hem ook eens op kattenplaza..
    Ik ben daar ook lid van, zitten veel kattenliefhebbers!

4. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik heb dat nergens gelezen dat de kat werkelijk alles onder plast...
    Heb ik nu iets gemist?

5. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Plast naast de bak, op de bank en heeft op tafel gepoept. TS geeft aan dat ze niet wil dat ie in de maxi cosi e.d. plast.
    En ik bedoel ook "als" ;)

6. jazy

jazy Actief lid

ze heeft gezegt dat moes een paar keer geplast heeft. als ik hetzelfde had gedaan was ik nu katloos!

je kan je babyspullen op een andere kamer zetten en iets over de box heenleggen. en als de baby erin legt je laat kat en kind toch niet alleen achter en je heb altijd nog de planten spuit!

onze kleine kater heeft op bed gepoept! heerlijk maar hou nog even veel van hem hoor!

7. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    :D
    hier ook zo'n goor verhaal!
    wij hadden pas 2 nieuwe poesjes uit het asiel gehaald,
    1 daarvan heeft in haar 1e week, bij ons op de kookplaat gepoept!
    heerlijk dunne poep, liep lekker uit...
    dat is nu een paar maanden geleden en raad eens...
    WIJ HEBBEN HAAR NOG STEEDS!

maw. je kan beter proberen het probleem op te lossen ipv de kat gelijk weg te doen!

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Dus eigenlijk zeg je: Ik wil dat je de zelfde norm hanteert als ik... Jij doet het zo, dus daar moet haar norm ook liggen. Ben ik even blij dat we allemaal verschillend zijn! En ik betwijfel of de bedoelingen van ts nou echt zo slecht zijn.

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Heel praktisch gedacht hoor... Je laat kat en kind toch niet alleen achter... Maar een moeder moet ook wel eens naar de wc. Of even boven iets pakken. Of even een broodje smeren.

Als moeders de hele dag op de bank konden zitten om te kijken of de kat het kind niet onderpist, dan kregen moeders nooit wat gedaan...

10. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Niet lullig bedoelt hoor maar als we overal als bij zetten of bedenken dat kan iedereen zijn beest weg doen.

Bv ik kan denken wat 'als' mijn hond mijn dochter bijt... dan doe ik hem nu maar vast weg :(

11. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    sorry hoor maar als je moet kiezen tussen de gezondheid van je kind of je kat dan gaat mijn kind toch echt wel voor.
    Ik hou zielsveel van alle 4 mijn katten maar als ik zou moeten kiezen voor m,n kindje of katten word het echt kindje.

Zou jij het jezelf vergeven als je kindje dood en doodziek in het ziekenhuis word opgenomen met een ernstige infectie door een plassende kat terwijl je dat had kunnen voorkomen?
    Om het ergste senario dat maar even achterwege te laten?

Zou je je kinderwens laten varen en niet zwanger worden omdat je kat plast of omdat je weet dat je kat jaloers is?
    Als je zou moeten kiezen tussen je kat en kind je kind voor adoptie zou opgeven?

Je kind gaat boven alles !
    Niet dat je je huisdieren moet laten stikken , zo bedoel ik het helemaaal niet maar als je alles heb geprobeerd moet je doen wat het beste is voor allemaal.
    Misschien is de kat doordat ze dit gedrag laat zien ook niet helemaal gelukkig?

12. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Ik heb niet gezegd dat ik mijn kat bij voorbaat weg doe. TS wel, maar dat is haar keuze.

Er zei nog iemand dat dan de babyspullen maar weg gezet moeten worden...nou die vlieger gaat niet altijd op. Dus je moet je kind maar uit de Maxi Cosi halen in de schuur of ander kamertje waar je je babyspullen zet.
    Hoe moet TS dat trouwens met dr bank doen? Ook maar in de schuur of ander kamertje als je die niet gebruikt? :(

13. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Wij zouden onze poezen nooit wegdoen omdat ze pissen in huis :(
    Hebben ze wel gedaan, maar daar zal dan wel een reden voor zijn geweest.

14. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik heb nu zo'n beetje alle reactie's gelezen.
    En ik wil er verder ook niet teveel over zeggen.

Maar iets meer toelichting op de situatie was wel handig geweest.
    Op internet word puur geoordeeld op wat je hier neer zit....maar ook op hoeveel info erin staat.
    Als je er voor kiest om niet toe te lichten over wat je nou allemaal hebt geprobeerd? dan zouden we al wat anders kunnen reageren.
    ik zeg "kunnen" want er zijn nou eenmaal mensen die het gewoon vreselijk vinden als je een dier neemt en weer weg doet....onegacht de reden!...maar goed.

ik lees dat de meeste mensen die hier VOOR zijn voor het weg doen van Moes alleen maar bezig zijn met het pissen van dat beessie.
    Maar TS heeft d'r zelf in die positie gezet.

Ze heeft een loge kat gehad....ze kreeg problemen met moes.
    Was blij dat Loge weg was....want moes ging daardoor ook overal op pissen (teratorium drift)

Vervolgens gaan ze verhuizen...wat voor Moes natuurlijk al een mega verandering is....daarna nog een leuk katertje in huis genomen omdat alles wel goed leek te gaan met Moes...maar dus toch niet.

ik snap wel waarom ze moes weg doet...van wat ik zo uit haar eerste berichtje haal (en sorry als het niet zo is...maar nogmaals reageer ik puur op wat je hebt getypt) was ze al helemaal niet blij met moes.
    Moes is de poes van haar man!
    Dat zet ze er ook neer.
    Ze heeft al vanaf het begin problemen met Moes gehad....nu dus weer en katertje is waarschijnlijk van haar en dus komt Moes op de eerste plaats om weg te gaan.

Als dat niet klopt mag je dat best zeggen hoor.
    Maar ik wil je gewoon laten weten wat iemand allemaal al uit je berichtje zou kunnen halen.
    En dat alleen maar omdat je het verder niet toelicht.
    Ben je ook verder niet verplicht maar dan moet je ook niet raar opkijken als mensen hun eigen conclusie's trekken.

15. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Bij ons (doornakker eindhoven) niet hoor!! Een kat die niet geplaatst kan worden gaat naar stichting dierenthuis of naar een boerderij waar hij los kan lopen. Er is bij ons godzijdank nog nooit een moeilijke kat ingeslapen en ik heb vele 'rotkatten' zien passeren! Dus niet elk asiel doet dat. Het is zelfs verboden om zoiets te doen maar ik neem aan dat het helaas stiekem gebeurd :cry:

16. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ben je al bij een dierenarts geweest, onze poes ging ook opeens in huis plassen en bleek dus een fikse blaasontsteking te hebben!

Ze kunnen dan gewoon hun plas niet ophouden en hebben een AB kuur nodig!

Na de kuur geen last meer gehad!

17. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Mijn man en ik hebben alles nog eens goed doorgesproken.
    We vinden het toch te moeilijk om haar nu weg te doen.
    We hebben een aantal tips gekregen (Op het forum van Kattenplaza en vanuit onze omgeving) en gaan deze uitproberen.

We houden beiden van haar, uiteraard!
    Ze is echt een kroelpoesje, wie houd daar nu niet van?
    Ik heb nog nooit in een huis geleefd waar we geen katers en poezen hadden.
    Behalve dat ene jaar toen we erachter kwamen dat mijn moeder allergisch is voor katten, maar ook toen hebben we redelijk snel besloten om een kater uit het asiel op te halen.
    Ik weet dus wel degelijk genoeg over katten.
    En heb in het verleden meerdere katten/poezen gehad die sproeiden en/of onzindelijk werden.
    Maar de dingen die toen wel werkten, hebben bij Moes niet gewerkt.

En over de (soms heftige) reacties van verschillende mensen: ik heb alles wel gelezen hoor, maar voel me niet geroepen om alles in geuren en kleuren uit te leggen.
    Moedergevoelens en hormonen zijn zeer aanwezig op dit forum, dat weet ik ook wel, en leg reacties die compleet vanuit gevoel zijn gegeven gewoon naast me neer. De reacties die rationeel gegeven zijn, daar heb ik wat mee gedaan.

Mijn reden om dit topic te starten was om misschien een nieuw tehuis te vinden voor een lieve poes.
    Maar het is gemakkelijker om aan te vallen dan om mee te denken, blijkbaar ;)

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

moet even bij mijn aanvullen dat we zorgvuldig zijn geweest met djego wegdoen. we hadden een advertentie gezet op marktplaats en hier werd volop op gereageerd. ze was en is nog steeds erg gewilt en heb met een paar mensen toen een afspraak gemaakt om ze te laten komen kijken en kennis maken. bij dit stel kroop ze meteen op schoot (deed ze nooit was erg schuw) en het klikte meteen. ook hadden ze al 2 katers, hadden het geld voor een goede zorg zoals chip en inentingen en hebben een flink huis met een super tuin (woonde zelf in een flatje ondertussen ok een groot huis) we hebben haar dus echt niet zomaar even weggedaan en heb er nog flink om lopen huilen hoor. het is geen beslissing die je zomaar neemt maar wij hadden van alles geprobeerd maar ze kon gewoon niet overweg met kinderen en ja wat doe je dan? we gaven de mensen ons mail adres en hebben nog steeds contact en krijg regelmatig fotos. we weten dat ze het goed heeft en beter dan bij ons in de flat toen der tijd. we gaven haar gratis weg want geld vragen vind ik belachelijk. ook gaven we alle spullentjes erbij zoals kattenbak, speeltjes, voeding, grind etc. gewoon zodat ze zeker een goede start had.

19. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Zou wel je kat eerder laten castreren dan met 1 jaar.
    1 van onze katten begon al te sproeien met 7 maanden. Hebben ze toen meteen alle 2 gecastreerd.
    Als ze eenmaal beginen te sproeien heb je ook kans dat het niet meer weg gaat na de castratie, zou er dus maar snel mee zijn.

Overigens hebben wij onze 2 katten (met een leeftijd van 6 maanden) van marktplaats gehaald. Ook gratis af te halen.
    Ze zijn hier dus wel goed erecht gekomen ;). Maarja dat weet je nooit van te voren.

20. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Wat enorm triest voor de poes en voor het gezin.
    Maar iemand veroordelen op grond van dat ene berichtje dat doe ik niet.
    Ik weet niet hoe de omstandigheden bij haar thuis zijn. Een huisdier doe je niet zomaar weg die ervaring hebben wij zelf.

Wij hebben nu bijna een maand geleden een ander huis gezocht (via de fokker) voor onze hond en we weten hoe moeilijk het is.
    We missen haar nog iedere dag. Al weten we dat het beter is voor ons mannetje en voor de hond. Een dier blijft toch een deel van je gezin.

Deel Deze Pagina