met verlof en nog niks over contract verlenging gehoord

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by muisjuh600, Aug 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. muisjuh600

Aug 27, 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedendag
    Ik ga over 3 weken met verlof nu zit ik te twijfelen
    Of ik dit wil blijven doen omdat het weekend werken me
    Ook wel tegen staat.
    Maar de dagen gaan wel snel.
    En man lief heeft af en toe even alleen tijd met de Kids.
    Ook erg belangrijk.
    Maar nu heb ik nog steeds niks over me contract gehoord.
    Of die verlengt wordt ja of nee.
    Wil der ook niet zelf achter aan mee omdat dat toch de taak is van me leidinggevende
    En ze zou het toch een maand van te voren moeten doen en die is al voor bij.
    Hebben jullie tips advies

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja er zelf achteraan gaan. Waarom niet? Ik zie niet in waarom dat alleen de taak van je leidinggevende is? Lijkt mij heel normaal dat je zekerheid wil over je contract om gerust met verlof te gaan? Of heb je je baan financieel niet nodig? Overigens: als een contract van rechtswege eindigd hoeft ze daar niet een maand van tevoren iets over te zeggen hoor. Dag van tevoren kan ze nog tot ziens zeggen...

Ze willen dit laatste wel veranderen maar zover ik weet is dat er "nog niet doorheen""

3. muisjuh600

Aug 27, 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat je contract dan stil zwijgend wordt verlengt naar vast
    Als je niks zegt. Zo bedoel ik het dat het haar taak is.

4. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

Jun 30, 2014
    845
    85
    28
    Ik zou er achteraan gaan. Laat je meteen zien dat jij jezelf in wilt zetten voor je functie. Kom aan schouders er onder.

5. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

Sep 10, 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Als dit inderdaad het geval is zou ik hier zelf niet achteraan gaan inderdaad.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Is dat zo? Volgens mij is dat niet per se het geval. Ik werk in ieder geval bij mijn mensen met contracten die op datum X eindigen, tenzij anders bepaald.

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Contracten voor bepaalde tijd lopen van rechtswege af op de einddatum, die hoeft je werkgever niet op te zeggen.

Ben je aan het werk een dag nadat je contract voor bepaalde tijd is afgelopen en je hebt niets gehoord, heb je recht op verlenging van minimaal hetzelfde als je had. Bijv nog een jaar tijdelijk of als je al aan het maximum van tijdelijke contracten zat, contract voor onbepaalde tijd.

8. Vrolijkheid

Dit. Maar ze kan dus nog prima de dag van tevoren (of de dag zelf) zeggen: tot ziens. Dus beter begin je er zelf over. Of je moet er vanuit gaan dat ze het ''vergeet'' en jij de dag erna gewoon op je werk kunt komen waardoor bovenstaand van toepassing is.

9. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

Jul 25, 2013
    1,440
    704
    113
    Female
    Friesland
    ten eerste, wat heb je voor contract? en hoeveel contracten heb je gehad?
    Als dit je 3de is zijn ze je verplicht een vast contract aan te bieden mits zij een maand van de voren schriftelijk laten weten hoe en wat. ZOals je al zegt is het nog minder dan een maand. Je kunt dus zoiezo gaan vragen hoe het nu zit.
    Is het nog niet je 3de contract zul je dus een nieuwe contract krijgen voor bepaalde tijd.
    Eruit gooien kan niet zomaar mits jij een oproepkracht bent of er iets specifieks in je contract staat.

Oftewel gewoon even naar je leidinggevende gaan

10. Vrolijkheid

Nee hoor een contract met een einddatum loopt van rechtswege af. Dat kunnen ze zonder opgave van redenen niet verlengen. Dat hoeven ze niet een maand van tevoren op te zeggen. Eruit gooien kan dus ook als je contract van rechtswege afloopt.

Share This Page