Hoi hoi, Ik zou heel graag jullie mening willen hebben en misschien wel andere ideeën.... Ik heb een longaandoening en zit voor 50% in de wajong. Ik ben nu heel pril in verwachting..... Met goedkeuring van de artsen. Ik werk op uitzendbasis bij een callcenter. Nu loopt het niet lekker op mijn werk door allerlei strenge regels onmogelijke werkdruk en onrechtvaardige handelingen.... Ik ben de laatste week echt kapot hoofdpijn moe benauwd etc etc.. In mijn omgeving wordt gezegd meid ga de ziektewet in en neem je rust. Echter mag je daar max 3 keer per jaar ziek zijn anders lig je eruit. Nu zou dit mijn 3de ziekmelding worden dus ik sleep me voort. En natuurlijk wil ik me ook niet laten kennen maar dit heeft ontzettend veel invloed op mijn prive situatie en ook mijn lichaam. Financieel is het dus niet haalbaar om gewoon ontslag te nemen. Nu zou ik het de beste werkgever moeten hebben van Nederland ware je het niet als uitzendkracht als stront behandeld wordt. Graag jullie idee...
Kun je dit niet uitleggen, aangeven dat je heel graag wilt blijven, maar wel "gezond", en vragen of je een bepaalde periode voor minder uren kunt worden ingeroosterd om daarmee de "vermoeidheidsperiode" van je zwangerschap door te komen? Je gaat dan wel minder verdienen voor die tijd natuurlijk.
Bedankt voor je reactie, ik heb toch besloten om voor mijn eigen gezondheid te kiezen en heb me vanmorgen ziekgemeld, enerzijds schuldgevoel en het gevoel van falen. Aan de andere kant, als het nu mis zou gaan met mijn zwangerschap dan ligt het niet aan de stress of werkdruk. Mijn leidinggevende gaf ook aan dat de werkdruk niet verminderd kan worden en het zo nog wel even zal blijven.
weten ze op je werk dat je zwanger bent? Want dan heeft het voor hen helemaal geen gevolgen en zou jij dus niet aan je 3e ziektemelding zitten! Doe verder rustig aan.......
Ik werk op uitzendbasis, en dat werkt niet zo helaas, het is het beleid van het callcenter. Je bent niet ingeroosterd. Ja ze weten dat ik heel pril in verwachting ben.