Met verschrikkelijk veel verdriet moeten wij afstand doen van onze allerliefste poesebeesten Ik zal even uitleggen waarom. Wij hebben een zoontje van bijna 2 jaar, en sinds hij 3 maanden is lopen we in en uit bij de dokter en het laatste anderhalf jaar bij de longarts. Van het begin af aan is er al gezegt dat we onze poezebeesten weg moeten doen, omdat Quinn veel last heeft van zijn luchtwegen. Maar dat wilde we niet, we hebben voor onze beesten voor het leven gekozen! Zoals iedereen het zou moeten doen. Maar nu, Quinn heeft nu al in 1 1/2 maand tijd 3 flinke astma aanvallen gehad, en van het weekend heeft hij in het ziekehuis gelgegen aan de zuustof en moest hij ieder uur verneveld worden, dag en nacht! Jeetje wat doet dat pijn om je kindje zo te zien, ik zit weer te janken als ik dit schrijf. Het gaat gewoon echt niet meer om onze lieve beestjes in huis te hebben, hoe moeilijk dan ook. We moeten echt een ander huisje voor ze vinden, en dit gaat niet makkelijk en wij zijn er ook niet makkelijk in. We hebben 4 katten, en voor 2 katten hebben wij al een huisje gevonden. Bijde gaan zijn volgende week al weg en hoe moeilijk ook maar om het voor ons zelf en voor Quinn zo duidelijk mogelijk te maken moeten de andere ook volgende week ook weg. Het gaat om Sem een zwarte lieve theemuts (ex-vrouwtje) en om haar lieve ohw zo schattige zwarte met witte bef lieve sulletje Murphey (ex-mannetje). Als we volgende week nog geen ander huisje voor ze hebben gevonden doen we ze naar het asiel, en dit willen we dus echt niet. Dit verdienen ze echt niet om opgesloten te worden, ze willen gewoon een leuk huisje, lieve mensen die ze net zoveel liefde geven als wij ze altijd hebben gegven. Wie weet er een lief leuk, huisje waar deze liefde kan geven worden?? Ik wil geen gezeik in dit topic, ik zit al met genoeg verdriet, van Quinn die nog steeds aan het opknappen is, en het idee dat mijn beestjes weg moeten.
Ik snap dat je dieren belangrijk vind, maar bij mij waren ze al veel eerder de deur uit gegaan hoor. Vind dat je het nog lang (te lang naar mijn mening) hebt afgewacht. Veel succes, hoop dat je een goede plek voor ze vind.
bah, vervelend. je dieren zijn toch ook net je kinderen he? ik hoop dat je gauw een mooi plekje voor ze vind. ik heb er al 2 en mijn man wil er jammergenoeg geen bij. succes!
Heb hier al 3 katten rondlopen, maar snap dat de keuze verschrikkelijk moeilijk is......hopelijk komt er heel snel een nieuw superhuisje voor ze....Maar ipv asiel kan het niet bij vrienden of familie tijdelijk totdat er een vast adres is gevonden?
Heel veel sterkte meid! Mensen die met een smoes hun katten weg doen heb ik geen respect voor. Maar als je zoontje zo ziek wordt van je katten dan zit er helaas niks anders op he Ik hoop dat je een fijn plekje voor je 2 poezels kunt vinden en dat je misschien af en toe even langs mag om te kijken hoe het met ze gaat! Lijkt me een hele moeilijke beslissing, maar een keuze heb je dan eigenlijk niet he? Hier was ik ook altijd zo bang voor dat ik om zo'n reden mijn diertjes weg moet doen Is het trouwens wel zeker dat het door de katten komt? Niet dat je straks verdriet hebt dat ze weg zijn en je zoontje nog steeds last heeft.
Ik wil je veel succes wensen. En heb nog een tipje voor je. Wij hebben hier de mevrouw van de plaatselijke dierenbescherming die in zulke situaties ook vaak wel wil helpen om een goed tehuis te vinden. Vaak heeft ze rond deze tijd zelfs een wachtlijst van mensen die graag een kat willen en niet uit het asiel. Misschien dat je eens bij de dierenbescherming bij jou in de buurt kunt informeren?
@bloem, Toen wij een weekje op vakantie waren, had Quinn geen enkele puffer nodig en was hij enorm fit. Quinn ligt nu weer met koorts in zijn bedje, het houd gewoon niet op
Afschuwelijk!!! Soms helpt het als je een foto plaatst van de diertjes en een nadere beschrijving van hun karakter. Ook kun je ze misschien op de site van kattenplaza plaatsen. Schrijf daar heel veel over hoe je katten zijn, wat ze graag lusten, of het buitenkatten zijn of niet etc. Des te sneller je een goed huisje vindt voor ze. Heel veel sterkte!
Ahhh Wij hebben al 3 katten, en wil er echt niet meer bij hebben. Sorry! Maar heb je het al op kattenplaza geprobeerd?
Wat een verdrietige situatie voor je! Sterkte! Zijn het binnen katten of willen ze ook naar buiten? Slopen ze of niet? En hoe oud zijn ze?
Het zijn binnenkatten al komen ze soms wel in de tuin, en zo lief! en nee dit zeg ik niet omdat ze weg moeten, ze zijn echt heel lief. Ze slopen niet, ze zijn zelfs vrij rustig, op af en toe het gekke uurtje na dan! Sem is 5 en Murpey is 4 jaartjes jong. Ze zijn bijde zwart, alleen Murpey heeft een kleine witte bef. Ik zal kijken of ik morgen een foto kan plaatsen van ze.
Hoi, vervelend he..wij hebben er ook 2 herplaatst. Heb je al een advertentie op Martkplaats staan, heeft bij ons wel geholpen. Bel eens naar je dierenarts, misschien weten die mensen die katten opvangen?
Ik zou er graag voor zorgen, ben gek op katten helaas maar n 3 kamerflatje wat al vol genoeg is met 2 kids.... Anders had ik er graag voor gezorgd en had je ze ook nog kunnen zien want we wonen in de zelfde stad zie ik !
Wilde nog even zeggen dat de poesjes een ander huisje hebben Ze zitten bij mn schoonmoeder, die is ook gek met ze Ze zijn maandag verhuisd, de andere 2 poezen van mn schoonmoeder moesten even wennen, maar het gaat met de dag beter. Jeetje wat heb ik gehuild, ik wilde me sterk houden voor ons mannetje, maar toen hij afscheid nam van ze, op zijn manier, brak ik. Maar gelukkig zal ikze nog vaak zien en dat doet me goed!
Hee wat fijn dat je het op deze manier hebt kunnen oplossen, blijven ze toch in de familie he. Ik hoop dat het met Quinn nu ook snel beter gaat!
Wat fijn dat je ze toch nog een beetje dichtbij je hebt! Ik herken het wel hoor, wij hebben voor onze hond een nieuw baasje moeten zoeken, alleen zit zij aan de andere kant van Nederland! Veel sterkte ermee!
Fijn dat het is gelukt. Allergisch zijn is echt ook vreselijk dus dit is de beste oplossing. Hoe verdrietig ook.