Ik open even een nieuwe topic, ik kon de titel van mijn ander bericht niet wijzigen (scheur in placenta). Bij de gyn is t gezien dat er geen scheur in de placenta zit maar wel een flinke hematoom achter de placenta waardoor ik veel bloedverlies heb. Ik lees verschillende dingen, op internet dat je verplicht rust moet hebben en mijn ene vk zegt je mag rustig aan werken, de andere vk zeg rust houden (ik heb er 3 in de praktijk) en de gyn zegt ook gewoon dat ik kan werken. Nu laat het lichamelijk niet toe om te gaan werken dus ik zit in de ziektewet. Heb ook geregeld buikpijn, dinsdag heb ik weer een nieuwe bloeding gehad, donkerrood/bruin van kleur. Is er iemand die dit herkent?
Jep, Ik heb ook een hematoom gehad, maar niet achter de placenta. Mijn VK vertelde dat het positief was dat mijn hemtoom ver weg zat van de placenta want als dit wel zo is dan is het allemaal iets gevaarlijker. Ik hoefde dan ook geen rust te houden etc, maar heb wel erg veel bloed verloren. Ik denk dat je het beste rustig aan kan doen, tenminste ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Het bloeden heeft bij mij tot 13 weken geduurd en ik heb écht handdoeken vol bloed verloren. Op de echo foto's zag je ook duidelijk een plek zitten (de hemtoom) maar hij werd wel iedere echo minder, gelukkig. Hij zat bij mij een stuk ónder de vruchtzak dus recht voor de uitgang/baarmoedermond.
Trouwens, Dit is een foto van mijn zwangerschap en de hematoom. De vlek onder de vruchtzak is de hematoom. Mijn placenta zat alleen bóven ons kindje, dus ver weg van de hematoom.
Zo dat is een flinke Mijn vk zei dat de hematoom veroorzaakt kon worden door de innesteling van de placenta(?). Die van mij is kleiner maar zijn er 3 boven elkaar wat we zagen op de echo. Zal eens kijken of ik het kan plaatsen.
De eerste en derde foto in mijn album laten de hematoom zien aan de linkerkant. De derde is 1 sep gemaakt en de eerste 3 sep. Hij lijkt wel geslonken.
Oh meid, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt hoor! Ik heb dan wel niet met dit probleem te maken gehad, maar ik vertrouw op mijn lijf. Als je lijf zegt: nu even niet! Dan moet je echt gaan rusten. Neem idd het zekere voor het onzekere. Sterkte en ik hoop dat het bloeden gauw stopt!
Dankje meid. Idd zodra ik pijn voel of een vervelend gevoel stop ik ook direct. Mijn werk neemt het echter niet helemaal serieus en word gezegd dat mn baby niet dood gaat van stoffen en vloeren wissen. Heb van de week flink gezeur gehad, zit nu in de ziektewet.
Hi, Ik heb in het begin ook een hematoom gehad. Weliswaar niet zo groot, maar had wel bloedverlies. Het bloeden houdt pas op als al het bloed eruit is, werd me verteld. En dat kan een tijdje duren omdat je buik moet groeien en hematoom leeggeperst wordt hierdoor. Ik heb daarna nog steeds, nadat de hematoom niet meer zichtbaar was op de echo, nog steeds bloed verloren. Dit kwam omdat de lengte van mijn baarmoederhals te kort was (toevalsontdekking). Nu heb ik een cerclage (bandje om de baarmoedermond dicht te houden)en is het bloeden opgehouden. Groetjes,
Bedankt! Cilianne gelukkig hebben ze dat per toeval ontdekt zeg en dat het goed is gegaan, top! Weet iemand of je mag zwemmen met een hematoom? En mag ik nu nog wel thuis bevallen?
Hi, Inderdaad, we zijn ook zo blij dat het ontdekt is. Ben blij dat de hematoom al kleiner wordt. En natuurlijk zal je bloedverlies behouden totdat het helemaal weg is. Maar dat is logisch en gelukkig weet je waar het vandaan komt. Dat moet wel een geruststelling zijn toch? Heel veel sterkte nog, Gr